دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 مرداد 1400 - 13:35
احمدی در گفت‌وگو با آنا:

محرابیان بر مشکلات وزارت نیرو اشراف دارد

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: گزینه پیشنهادی وزارت نیرو در تشریح برنامه‌هایش بسیار موفق بوده است.
کد خبر : 602253
علی اکبر محرابیان

به گزارش خبرنگار حوزه نفت و انرژی گروه اقتصاد خبرگزاری آنا، رئیس دولت سیزدهم در کابینه پیشنهادی خود به مجلس شورای اسلامی علی‌اکبر محرابیان را به‌عنوان وزیر نیرو معرفی کرد. محرابیان متولد سال ۱۳۴۸ خوانسار و دانش‌آموخته مهندسی عمران از دانشگاه علم و صنعت ایران و کارشناسی ارشد اقتصاد از دانشگاه تهران، در حال حاضر دانشجوی دکترای اقتصاد واحد علوم تحقیقات و در مرحله دفاع از پایان‌نامه با موضوع: اثرات آزادسازی تعرفه برق بر رشد اقتصادی و رفاه خانوار با رویکرد اقتصادی مقاومتی است.


وزیر صنایع و معادن در دولت‌های نهم و دهم، دستیار ویژه رئیس‌جمهور و مجری طرح مهر ماندگار (باهدف تکمیل و راه‌اندازی صدها طرح و پروژه کلان کشور به‌ویژه در حوزه سد، نیروگاه، آب‌رسانی، پالایشگاه پتروشیمی، راه و راه‌آهن، بندر و...)، مشاور رئیس‌جمهور، ریاست ستاد تبصره ۱۳ مجری نوسازی ناوگان خودرویی کشور، سهمیه‌بندی بنزین و توسعه حمل‌ونقل عمومی، عضو شورای عالی فنی کشور، عضو شورای پول و اعتبار و رئیس کارگروه حمایت از تولید کالاهای داخلی ازجمله سوابق مدیریتی و اجرایی محرابیان است.


روزهای اخیر علی‌اکبر محرابیان با حضور در کمیسیون‌های مختلف به ارائه برنامه پرداخت. کمیسیون انرژی به‌صورت تخصصی برنامه‌های وی را مورد تحلیل و بررسی قرار داده و وزیر نیروی جدید را به‌صورت دقیق واکاوی کرده است.
در راستای برنامه‌های علی‌اکبر محرابیان برای وزارت نیرو و نحوه عملکرد وی در کمیسیون انرژی با موسی احمدی نایب کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به گفت‌وگو پرداختیم.
نایب‌رئیس کمیسیون مجلس در پاسخ به این سؤال که آیا محرابیان در تشریح برنامه‌هایش موفق بود گفت: گزینه پیشنهادی وزارت نیرو در تشریح برنامه‌هایش بسیار موفق بوده است.


احمدی با تأکید بر حمایت مجلس از گزینه پیشنهادی وزارت نیرو افزود: علی‌اکبر محرابیان مدیری توانمند، ارزشی، ولایی و با برنامه است و با توجه به پیشینه وزارتی در صنایع و موفقیت‌های چشمگیرش، حمایت اغلب نمایندگان استان‌های صنعتی کشور را دارد.




بیشتربخوانید:


اظهارات موافقان و مخالفان کلیات کابینه سیزدهم




وی تأکید کرد: تا به امروز چندین جلسه با محرابیان در کمیسیون انرژی مجلس، مجمع نمایندگان استان بوشهر و فراکسیون‌ها داشته‌ایم که وزیر پیشنهادی نیرو به‌خوبی توانسته است برنامه‌هایش را برای نمایندگان تبیین و تشریح کند.


احمدی افزود: محرابیان برنامه‌های خوبی برای حل مشکل برق در کشور دارد و همچنین تدابیر خاصی را برای استفاده از ظرفیت دریاها و به‌طور مشخص خلیج‌فارس در رفع کمبود آب در نظر گرفته است.


نایب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس یادآور شد: محرابیان اشراف خوبی به وزارت نیرو و آسیب‌ها و چالش‌هایش دارد و برای رفع این چالش‌ها و کمبودها یک برنامه جامع و کارشناسی شده را ارائه کرده است.
رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر اظهار امیدواری کرد محرابیان با یک مدیریت جهادی بتواند مشکلات وزارت نیرو در بخش آب و برق را مرتفع کند.


احمدی در پایان تأکید کرد: نه‌تنها ما نمایندگان عضو کمیسیون انرژی به گزینه پیشنهادی وزارت نیرو رأی اعتماد می‌دهیم که دیگر نمایندگان را نیز برای رأی دادن به محرابیان تشویق و ترغیب خواهیم کرد.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته