دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 دی 1394 - 13:38
از سوی فرمانده ناجا مطرح شد؛

تشکیل کمیته مشترک دائمی بین ناجا و دستگاه‌ قضا در فضای مجازی/ مبنای عمل در مورد فضای مجازی فرمایشات رهبری است

فرمانده ناجا با درخواست تشکیل کمیته مشترک دائمی بین ناجا و دستگاه قضا در فضای مجازی گفت: مبنای عمل در مورد فضای مجازی باید فرمایشات مقام معظم رهبری باشد.
کد خبر : 59262

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، سردار حسین اشتری در نشست مشترک پلیس فتا و قضات رسیدگی‌کننده به پرونده‌های جرائم رایانه‌ای و اینترنتی، به انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در هفتم اسفندماه سال‌جاری اشاره کرد و گفت: کسانی هستند که می‌خواهند این فضای آرام و آرامش را برهم بزنند و یکی از کانال‌های موثر در این امر فضای مجازی است.


وی با بیان اینکه ما باید این آمادگی را داشته باشیم تا از هرگونه تحرکی که باعث ناامنی و نگرانی مردم می‌شود با اشراف اطلاعاتی مقابله کنیم، افزود: باید نظارت صورت گیرد تا انتخابات همانند سنوات گذشته امن، پرشور، بانشاط و باسلامت کامل برگزار شود.


سردار اشتری ادامه داد: شرط انتخاباتی امن و بانشاط این است که همه دستگاه‌هایی که برای امنیت انتخابات مسئولیت دارند از قبل این آمادگی را داشته و پیشگیری‌های لازم را در فضای مجازی و حقیقی داشته باشند.


فرمانده ناجا با بیان اینکه یکی از آسیب‌ها و تهدیدهای فضای مجازی حضور موثر گروه‌های ضدامنیتی در این فضا است، عنوان کرد: ما باید این اشراف را داشته باشیم تا با تهدیدهای امنیتی که از طریق فضای مجازی تاثیرگذار است علاوه بر اشراف، قدرت مقابله داشته باشیم.


فرمانده ناجا ادامه داد: گروه‌های تروریستی که امروز از این فضا استفاده می‌کنند بخشی از کارهای داعش، ارتباط‌گیری و عملیات‌هایشان را از طریق این فضا هدایت می‌کنند چرا که جغرافیای خاصی نمی‌خواهد و هزینه کمتری هم دارد و کمتر ردی از آنها به جا می‌ماند.


سردار اشتری در ادامه پیشنهاد داد که کمیته مشترک دائمی بین ناجا و دستگاه‌ قضایی تشکیل شود.


سردار اشتری با بیان اینکه در بحث آیین‌ دادرسی جدید یکسری اصلاحات به نظر ما رسیده است، عنوان کرد: ما این اصلاحات را به ریاست محترم قوه‌قضائیه عرض کرده‌ایم و ایشان گفته‌اند هرگونه پیشنهادی در این خصوص دارید به ما ارائه دهید تا ما آن را دنبال کنیم. همچنین در اجرای ماموریت‌ها در فضای مجازی مواردی وجود دارد که با هماهنگی معاون حقوقی ناجا این موضوع دنبال می‌شود.


وی با بیان اینکه ناجا بدون قوه‌قضائیه نمی‌تواند ماموریت‌های خود را انجام دهد، اضافه کرد: اگر قوه‌قضائیه هم ناجا را نداشته باشد در اجرای احکام با مشکل مواجه می‌شود. در سال‌های گذشته هماهنگی‌هایی بین ناجا و قوه‌قضائیه بوده و این هماهنگی حرکت‌هایی را برای هردو سازمان داشته است. ما تلاش می‌کنیم همکاری منطقی با یکدیگر داشته باشیم.


سردار اشتری با اشاره به فضای سایبری در کشور توضیح داد: رشد فضای مجازی یک حرکت سریع در دنیا و ایران بوده است و ما باید در این زمینه آمادگی بیشتری داشته باشیم تا بتوانیم هم پیشگیری و هم مقابله با تهدیدات را در دستور کار خود قرار دهیم.


سردار اشتری ادامه داد: در مرحله اول باید اقدامات پیشگیرانه باشد و در مرحله دوم باید اقدامات مقابله‌ای صورت گیرد به گونه‌ای که فضای مجازی در کشور فضایی امن تلقی شود و اگر جایی احساس شود که این فضا برای خانواده‌ها و اقشار جامعه آسیبی را به دنبال دارد، باید دستگاه‌های دولتی همگام با پلیس اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای انجام دهند زیرا از این موضوع نمی‌توان بی‌تفاوت گذشت.


فرمانده ناجا تصریح کرد: ما مطمئنیم در سال آینده پلیس فتا به حد ایده‌آل خواهد رسید و می‌تواند در مقابله با تهدیدات با سرعت بیشتری عمل کند. پلیس فتا نه تنها سرمایه‌ای برای ناجا بلکه سرمایه‌ای برای کشور است.


سردار اشتری با اشاره به آمار کاربران شبکه‌های اجتماعی عنوان کرد: آمار حضور افراد در شبکه‌های اجتماعی که توسط شورای عالی فضای مجازی اعلام شده رقم قابل‌توجهی است و ما باید بتوانیم آسیب‌های ناشی از این فضا را برطرف کنیم.


فرمانده ناجا با اشاره به نظرات مقام معظم رهبری در شورای عالی فضای مجازی اضافه کرد: احکامی که در حوزه فضای مجازی باید به آن عمل شود در واقع همان احکامی است که از سوی مقام معظم رهبری اعلام شده است و ما باید ابعاد و زوایای مختلف آن را مورد توجه خود قرار داده و به آن عمل کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته