دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آیت الله مکارم شیرازی: غربی‌ها غیر قابل اعتماد هستند

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، از مراجع تقلید، گفت: غربی‌ها و آمریکایی‌ها در رفتارهای خود صادق نبوده و غیر قابل اعتماد هستند.
کد خبر : 58785

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، آیت‌الله مکارم شیرازی روز چهارشنبه در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم گفت: یکی از مشکلات جامعه ما این است که افرادی در گوشه و کنار، امیدوار به دوستی با غربی‌ها هستند و می‌گویند که بیایید بدی‌ها را فراموش کنیم، دیوار بی‌اعتمادی‌ها برداریم، دست دوستی به غربی‌ها بدهیم و آنها هم به ما کمک می‌کنند.


مکارم‌ شیرازی ادامه داد: اما تعجب است با این اعمال و رفتارها که از غربی‌ها می‌بینیم هنوز کسانی تصوری از غربی‌ها دارند که می‌شود با دوستی صادقانه با آنها رفتار کرد.


وی با اشاره به حادثه کشور نیجریه گفت: این حادثه واقعا مصیبت بزرگی در جهان اسلام بود، تعداد کشته‌شدگان خیلی زیاد و تعداد مجروحان نیز زیاد بود و خانه‌های مردم در این حادثه تخریب شد در حالی که مردم نه مسلح بودند و نه علیه دولت قیامی انجام داده بودند.


وی اضافه کرد: اما در مقابل این حادثه بزرگ، دنیای غرب هیچ عکس‌العملی از خود نشان نداد، چرا که اگر مسلمانان کشته شوند در مسیر منافعشان است و هر وقت اتفاقی بیفتد که در مسیر منافعشان باشد سکوت می‌کنند؛ آیا واقعا اینها قابل اعتماد هستند؟


مکارم‌شیرازی به جریان دیگری که نشان از رفتارهای غیر صادقانه غربی‌ها می‌دهد، اشاره کرد و گفت: سعودی‌ها با همکاری چند ملت اتحادیه‌ای بر ضد تکفیری‌ها درست کرده‌اند، در حالی که هنوز در مدارس عربستان مسائل تکفیر تدریس می‌شود و تعلیمات محمد بن عبدالوهاب که می‌گوید مشرکین زمان ما از مشرکین زمان جاهلیت بدتر هستند، تعلیم داده می‌شود.


وی افزود: در اینجا منظور از مشرکین زمان ما، زائرانی هستند که قبور ائمه اطهار(ع) و پیامبر گرامی اسلام(ص) را زیارت می‌کنند و چنین تعلیمات تکفیری در مدارس عربستان آموزش داده می‌شود.


وی گفت: سعودی‌ها اتحادیه درست کرده‌اند بر ضد تکفیری‌ها، در حالی که این اتحادیه، دروغی بیش نیست و آمریکایی‌ها هم می‌دانند این مساله دروغ است، اما باز هم سکوت می‌کنند، چون این جریان نیز در مسیر منافعشان است.


مکارم شیرازی اظهار کرد: با این رفتارهای غیر صادقانه، هنوز در کشور بعضی‌ها خوشبین هستند تا برجام را مقدمه قرار بدهیم و با اینها کنار بیاییم و سفارتخانه آمریکا را در تهران علم کنیم.


وی با اشاره به اینکه هنوز تحریم‌ها برداشته نشده، عده‌ای تحریم‌های دیگر جایگزین آن کرده‌اند، گفت: آیا واقعا می‌توان نسبت به چنین اشخاص و رفتار غربی‌ها خوشبین بود؟


وی در پایان ابراز امیدواری کرد: دوستان و دشمنان خود را بشناسیم و روی پای خود و دوستان بایستیم و از خداوند متعال برای پیروزی های خود مدد بخواهیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته