دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 خرداد 1400 - 12:40
نقش مطرح کرد؛

تحصیل ۲ هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر در دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد گفت: این واحد دانشگاهی اکنون میزبان ۲۱ هزار دانشجو بوده که حدود ۲ هزار نفر آنان دانشجوی شاهد و ایثارگر هستند.
کد خبر : 586991
نقش

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از نجف‌آباد، امیررضا نقش در جلسه‌ای که با حضور هیئت‌رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد و مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان نجف‌آباد درباره رسیدگی به برخی از مسائل آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشجویان شاهد و ایثارگر برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در کشور حدود ۴۰۰ واحد و مرکز دانشگاهی دارد، سال ۱۳۶۱ دستور تأسیس این دانشگاه در کشور با حجم بالای تقاضای آموزش عالی که در آن زمان وجود داشت، صادر شد.




بیشتر بخوانید:


توانمندسازی و هدایت تحصیلی ایثارگران توسط دانشگاه




وی افزود: اگر دانشگاه آزاد اسلامی در آن زمان تأسیس نمی‌شد، شاهد خروج گسترده مغزها از کشور بودیم، این دانشگاه اکنون بعد از حدود ۴۰ سال، نزدیک به ۶ میلیون فارغ‌التحصیل در همه مقاطع دارد که به‌عنوان مدیران موفق کشور مشغول به فعالیت هستند و اکنون در کل دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور، یک‌ میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد گفت: این واحد دانشگاهی دی‌ ۱۳۶۴، مصوبه تأسیس گرفت و به‌عنوان دانشگاه مردمی که هیچ وابستگی مالی به دولت ندارد به رتبه و عظمت کنونی رسیده است.


این مسئول دانشگاهی بیان کرد: این دانشگاه از مهر ۱۳۶۵ شروع به پذیرش دانشجو کرد، سرمایه اولیه این دانشگاه با فروش اموال شهید میردامادی که به پدر خود وصیت کرده بود اموالش در مسیر آموزشی خرج شود، تأمین شد.


نقش افزود: شهید غیوری، فرزند آیت‌الله غیوری نجف‌آبادی نیز، بخشی از اموال خود را برای ساخت مسجد شهید غیوری در این دانشگاه هدیه کرد، بنابراین سرمایه اولیه و بنای این دانشگاه توسط شهدا شکل‌گرفته و چند سال بعد نیز این دانشگاه مفتخر به میزبانی از پنج شهید گمنام شد که در ایجاد روحیه ایثار و معنویت در دانشگاه تأثیر ویژه‌ای داشته است.


تحصیل 2 هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر در دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد


وی گفت: اکنون تعداد ۴ هزار و ۹۴۰ نفر از دانشگاهیان این واحد دانشگاهی از جامعه شاهد و ایثارگر هستند که یکی از وظایف مهم و دغدغه مسئولان دانشگاه برطرف کردن و رسیدگی به مشکلات آموزشی و فرهنگی آنان است؛ زیرا آسایش و زندگی بدون دغدغه امروز ما همه مدیون شهدا و خانواده آنان است که با نثار جان خود از اسلام و مملکت دفاع کردند.


عضو هیئت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان مطرح کرد: حدود ۱۲۰ هزار دانشجو در طول ۳۵ سالی که از زمان تأسیس این واحد دانشگاهی می‌گذرد، فارغ‌التحصیل شده‌اند، بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ نفر از این تعداد اکنون پزشکان کشور هستند، رشته پزشکی ۳۴ سال قدمت داشته و بیش از ۲۷ دوره فارغ‌التحصیل داشته که بیش از ۸۵ درصد آنان در مقاطع بالاتر در دانشگاه‌های دولتی مشغول به تحصیل شده و اکنون به جامعه خدمت می‌کنند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد گفت: حدود ۲۶۰ رشته تحصیلی در این واحد دانشگاهی در حال پذیرش دانشجو است، از این تعداد ۷۰ رشته در مقطع دکتری تخصصی، ۱۰۶ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و مابقی در مقطع کارشناسی است، اکنون این واحد دانشگاهی میزبان ۲۱ هزار دانشجو است که حدود ۱۰ درصد از آنها (۲ هزار دانشجو) شاهد و ایثارگر هستند و حدود ۵‌ هزار نفر جامعه هدف شاهد و ایثارگر مخاطب این واحد دانشگاهی هستند و تعدادی از کارمندان و اساتید دانشگاه از ایثارگران هستند.


نقش افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد تلاش کرده تا حتی با وجود مشکل شیوع بیماری کرونا در چند ترم اخیر مشکلی برای تحصیل دانشجویان ایجاد نشود و بتوانند به بهترین نحو ممکن به تحصیل خود ادامه دهند.


به گزارش آنا، در این جلسه که مسعود احمدی‌نیا مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان هم حضور داشت، پس از بحث و تبادل‌نظر درباره مشکلات با هدف ارائه خدمت‌رسانی شایسته و پیگیری انجام امور و مشاوره تحصیلی دانشجویان شاهد و ایثارگر، تصمیم‌گیری لازم اتخاذ شد.


انتهای پیام/۴۱۱۷/۴۰۶۲/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته