دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 آبان 1394 - 09:09
طباطبایی خبر داد

تشکیل کانون‌های معتمدین معین و شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه آزاد اسلامی

مشاور ریاست دانشگاه و مدیرکل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی از تشکیل کانون‌های معتمدین معین و شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.
کد خبر : 47083

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از مشهد، دکتر سید محمدتقی طباطبایی در دومین همایش سالانه تقدیر از دانشجویان ممتاز شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی مشهد که در هتل ثامن مشهد برگزار شد، افزود: ۱۲۰ هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به تحصیل هستند و این دانشگاه اکنون ۷۵ درصد دانشجویان شاهد و ایثارگر را دارا است.


وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان است که یک‌ میلیون و ۷۰۰ هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.


طباطبایی با تاکید بر اینکه هموار کردن مسیر رشد و تعالی دانشجویان شاهد و ایثارگر هدف مشترک دانشگاه آزاد اسلامی و بنیاد شهید است، اظهار کرد: این امر با اجرای قوانین و ایجاد تسهیلات لازم برای دانشجویان شاهد و ایثارگر صورت می‌پذیرد.


طباطبایی قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران را یادآور شد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی نخستین دانشگاهی است که قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران را در حوزه دانشگاهی اجرا کرده که این امر یکی از افتخارات دانشگاه است.


مدیرکل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی با انتقاد از اینکه برخی از دانشجویان شاهد و ایثارگر هویت ایثارگری خود را پنهان می‌سازند بر آسیب‌شناسی این موضوع تاکید کرد و گفت: دانشجویان شاهد و ایثارگر باید پرچم ایثار و شهادت را با افتخار در دانشگاه برافراشته نگاه دارند.



وی از ایجاد کانون‌های معتمدین معین در دانشگاه‌ها خبر داد و افزود: این کانون‌ها متشکل از دانشجویان شاهد و ایثارگر است که وظیفه ارتقاء علمی سایر دانشجویان شاهد و ایثارگر و همچنین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را به عهده دارند.


مدیرکل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: اکنون شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شده و گام نخست در انجام فعالیت‌های آن برداشته شده است.


وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی از لحاظ کسب تعداد دانشجویان ممتاز، جزء برترین‌های کشور است، گفت: تعداد زیادی از مخترعان و نخبگان کشور از دانشجویان شاهد و ایثارگر است.


طباطبایی کاهش بار اتکای دانشگاه به شهریه را یادآور شد و گفت: حدود دو سال است که دانشگاه با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالیت‌های پژوهشی درآمدزا در راستای تامین هزینه‌ها بدون اتکا به شهریه، گام‌های اساسی برداشته است.


در این همایش که با حضور مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه یک مشهد همراه بود از دانشجویان ممتاز شاهد و ایثارگر واحد مشهد در سال تحصیلی۹۳-۹۲ تقدیر به عمل آمد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته