دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌و پرورش:

برگزاری مصاحبه یا آزمون برای کلاس اولی‌ها ممنوع است

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌و پرورش گفت: در راستای رعایت اصول تربیتی و اهمیت حفظ اعتمادبه‌نفس کودکان در آغاز ورود به مدرسه؛ برگزاری هرگونه مصاحبه یا آزمون برای نو آموزان پیش‌دبستانی و کلاس اولی‌ها در همه مدارس دولتی و غیردولتی در زمان پذیرش و ثبت‌نام ممنوع است.
کد خبر : 584128
رضوان حکیم زاده

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، رضوان حکیم‌زاده در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش‌وپرورش استان‌ها، در اردوگاه شهید باهنر تهران گفت: در راستای انسجام و هماهنگی در ستاد ثبت‌نام استان‌ها، تبیین فرآیند ثبت‌نام، مصاحبه‌های خبری و پاسخگویی به ابهامات و اطلاع‌رسانی ضروری است. 


وی از راه‌اندازی سامانه الکترونیکی ثبت‌نام خبر داد و گفت: راه‌اندازی سامانه الکترونیکی ثبت‌نام، افزایش سرمایه اجتماعی آموزش‌وپرورش را به دنبال خواهد داشت.


معاون آموزش ابتدایی با تأکید بر ثبت‌نام در موعد مقرر اظهار کرد: باوجود این سامانه در صورت ضرورت ثبت‌نام به شیوه حضوری در مناطق محروم و کم برخوردار و فاقد زیرساخت‌های اینترنتی، تأکید می‌شود برای پیشگیری از ازدحام خانواده‌ها و دانش‌آموزان، از سیستم نوبت‌دهی استفاده شود.


حکیم‌زاده ادامه داد: در راستای رعایت اصول تربیتی و اهمیت حفظ اعتمادبه‌نفس کودکان در آغاز ورود به مدرسه؛ برگزاری هرگونه مصاحبه یا آزمون برای نو آموزان پیش‌دبستانی و کلاس اولی‌ها در همه مدارس دولتی و غیردولتی در زمان پذیرش و ثبت‌نام ممنوع است.


معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش تصریح کرد: در راستای اطلاع‌رسانی و افزایش آمادگی خانواده‌ها و دانش‌آموزان، موقعیت جغرافیایی مدارس، جنسیت، دوره تحصیلی و نوع امکانات مدرسه از طریق شبکه شاد و پورتال‌های خبری استانی و منطقه‌ای اطلاع‌رسانی می‌شود.


حکیم زاده خاطرنشان کرد: امید  است با توجه به زمان‌بندی‌های صورت گرفته و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، فرآیند ثبت‌نام همانند سال قبل به خوبی انجام شود.


وی از افزایش آمار دانش‌آموزان، در سال تحصیلی جاری نسبت به سال گذشته، خبر داد و گفت: در سال تحصیلی جاری، در پایه اول ابتدایی، کاهش ثبت‌نام داشتیم که ناشی از خودداری برخی از خانواده‌ها از ثبت‌نام فرزندشان در مدرسه در شرایط کرونایی است؛ این امری نامطلوب و اجحاف در حق فرزندان است.


معاون آموزش ابتدایی از ارسال بخشنامه ثبت‌نام پیش‌دبستانی‌ها، خبر داد و افزود:  بر اساس، تجربه ثبت‌نام در سال گذشته، یکی از چالش‌ها در این فرآیند، ثبت‌نام در مدرسه مطلوب و مورد علاقه و چالش دوم مشارکت خانواده‌ها با مدرسه است.


حکیم زاده یادآور شد: تجربه نشان می‌دهد، توسعه مدارس هیات امنایی می‌تواند چالش‌های موجود در زمینه ثبت‌نام و مشارکت خانواده‌ها را کاهش دهد.


وی خاطرنشان کرد:  هر قدر در فرآیند ثبت‌نام برنامه‌هایی برای اطلاع‌رسانی و افزایش آمادگی خانواده‌ها ارائه دهیم، در این زمینه با چالش کمتری روبرو خواهیم بود.


معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش ادامه داد: راه‌اندازی سامانه ثبت‌نام الکترونیکی برای آموزش‌وپرورش یک سرمایه اجتماعی است. البته مشکلات سامانه ثبت‌نام برطرف خواهد شد.


حکیم زاده گفت: در مورد  ثبت‌نام دانش‌آموز اتباع خارجی با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب باید عمل شود  بنابراین باید تلاش کنیم فرصت تحصیلی مناسب را در اختیار آن‌ها قرار دهیم.


انتهای پیام/۴۱۵۸/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته