دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 ارديبهشت 1394 - 11:11
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش به آنا خبر داد

ارسال دستورالعمل ثبت‌نام سال جاری دانش‌آموزان به استان‌ها

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه ثبت نام دانش آموزان از طریق سامانه الکترونیکی «سناد» انجام می‌شود، گفت: ثبت‌نام دانش‌آموزان کلاس اولی از ابتدای خرداد و ثبت‌نام سایر دانش‌آموزان بعد از پایان امتحانات خرداد آغاز می‌شود.
کد خبر : 18944

علی زرافشان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا با بیان اینکه در پروژه مهر و برای سال تحصیلی جدید، 105 هزار مدرسه باید آماده‌سازی شود، اظهار کرد: پروژه مهر یک پروژه بزرگ ملی است که برای آماده‌سازی مدارس برای شروع سال تحصیلی جدید، نیاز به مشارکت همه دستگاه‌ها دارد.


وی با اشاره به اینکه معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، مسئول برنامه‌ریزی آموزشی و تعلیم‌و‌تربیت دانش‌آموزان دوره اول و دوم متوسطه است، عنوان کرد: اجرای پروژه مهر و پیگیری فرایند آماده‌سازی مدارس برای شروع هرچه با شکوه‌تر سال تحصیلی از دیگر ماموریت‌های این معاونت است.


معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش ادامه داد: با توجه به پیش‌بینی ثبت‌نام بیش از 13 میلیون دانش‌آموز در مدارس سراسر کشور، دستورالعمل ثبت‌نام سال جاری به همه استان‌ها ارسال شده است.


زرافشان با تاکید بر اینکه زمان شروع ثبت‌نام برای پایه اوّل دبستان از ابتدای خرداد است،‌ اضافه کرد: از برنامه‌های خوب آموزش و پرورش در چند سال اخیر، سنجش سلامت دانش آموزان قبل از ورود به مدرسه به جهت بررسی مسائل دیداری، شنیداری و صحت و سلامت در موضوع یادگیری است بر همین اساس در صورت نیاز دانش آموزان برای پیگیری مراحل درمان، به مراکز درمانی ارجاع داده می شوند.


رئیس ستاد پروژه مهر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: با آغاز زمان ثبت‌نام، دانش‌آموزان پایه اول دوره ابتدایی با توجه به اجرای طرح سنجش و لزوم مراجعه به پایگاه سنجش سلامت باید از ابتدای خردادماه به همراه اولیای خود به مدارس مراجعه و نسبت به دریافت فرم ارجاع به پایگاه‌های سنجش سلامت اقدام کنند.


معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ثبت‌نام دانش آموزان سایر پایه‌ها و مقاطع تحصیلی بعد از پایان امتحانات و در خرداد آغاز می‌شود، افزود: برای ثبت‌نام حضور اولیا فقط در پایه‌های ورودی الزامی‌است و در سایر پایه‌ها کار ثبت نام دانش آموزان توسط مدیر و معاونان مدرسه انجام می‌شود.


زرافشان یادآور شد: در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیک، ثبت نام دانش آموزان از طریق سامانه الکترونیکی سناد انجام می‌شود و سعی شده مراجعه حضوری اولیا و دانش آموزان را در مدرسه به حداقل برسانیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته