دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 خرداد 1399 - 11:47
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش:

بیش از 1.5 میلیون دانش‌آموز کلاس اولی سال تحصیلی آینده وارد چرخه آموزشی می‌شوند/ ثبت نام تا پایان مرداد ماه

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال تحصیلی آینده یک‌میلیون و ۵۷۴ هزار و ۲۰۸ دانش آموز کلاس اولی وارد مدارس و سیستم آموزشی وزارت آموزش و پرورش شوند.
کد خبر : 492792
unnamed.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، رضوان حکیم‌زاده در نشست خبری صبح امروز با خبرنگاران در رابطه با موضوع ثبت نام دانش آموزان گفت: امسال علیرغم شرایط خاص شیوع کرونا تاکید شد تا همه فرآیندهای ثبت نام در موعد مقرر انجام شود.


وی افزود: این تاکید موجب شد با تعیین معاونت مقطع ابتدایی به عنوان مسئول ستاد ثبت نام در تاریخ ۲۲ اردیبهشت دستورالعمل مربوطه به ادارات استانها ارسال شد.


معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ادامه داد: دستورالعمل ثبت نام امسال با توجه به شرایط کرونا تنظیم شده و تأکید کردیم ثبت نام یک فرایند اداری نیست بلکه خصوصا برای نوآموزان یک رویداد تربیتی است و برای کلاس اولی ها ممکن است مهم ترین رویداد تربیتی زندگیشان باشد.


مسئول ستاد ثبت نام وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: پیش بینی می‌شود در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ یک‌میلیون و ۵۷۴هزار و ۲۰۸ نفر دانش آموز کلاس اولی ثبت نام داشته باشیم که این عدد در مقایسه با تعداد یک‌میلیون و ۵۱۳ هزار و ۴۱۴ نفری افزایش ۴.۰۲ درصدی را شاهد خواهیم بود که از این تعداد ۳۴۵هزار و ۴۱ نفر از این دانش آموزان از اتباع خارجی هستند.


حکیم‌زاده در مورد شرایط ستادهای ثبت نام گفت: در مقایسه با ثبت نام سالهای قبل بر نکات تربیتی تاکید شده است افراد صبور و توانمند در این ستادها حضور خواهند داشت.


وی در مورد ایجاد امکان کاهش تردد دانش آموزان و اولیا برای ثبت نام گفت: تاکید شده است از ظرفیت شبکه شاد برای ثبت نام استفاده شود و اطلاع رسانی در خصوص مسائلی مثل لباس فرم، سرویس مدارس و هدایت تحصیلی و ... از سامانه های شاد و دیگر سامانه های مجازی استفاده شود.


معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: فرآیند ثبت نام از اول خرداد ماه شروع شده و تا پایان مرداد ماه ادامه خواهد داشت و در این فرآیند هرگونه قرارداد مالی با موسسات خاص و یا در مورد کتاب ها و برنامه های خاص در مدارس دولتی ممنوع اعلام شده و اولیا محترم شکایات خود در این موارد را می توانند از طریق پرتال وزارتخانه و واحد‌های بازرسی و ارزیابی عملکرد مطرح نموده و پیگیری کنند.


وی تصریح کرد: هرگونه مصاحبه و آزمون ورودی برای دوره ابتدایی و پایه هفتم ممنوع است و دانش‌آموزان نباید مدرسه را با تجربه تلخ شروع کنند و عدم موفقیت در این آزمونها یا مصاحبه ها می‌تواند موجب ثبت خاطره تلخ در مهم ترین روز تربیتی این دانش آموزان باشد.


مسئول ستاد ثبت نام آموزش و پرورش گفت: با توجه به اینکه احتمال تداوم شرایط موجود و شیوع کرونا وجود دارد ترتیبی اتخاذ شده تا همزمان برگزاری کلاسها و کلاس‌بندی‌ها در فضای شبکه آموزش دانش آموزی هم انجام شود تا بتوانیم بدون مشکل فرآیند آموزش را به موقع. با کمترین مشکل آغاز کنیم .


وی در پاسخ به خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در مورد علت عدم راه‌اندازی سامانه جامع الکترونیکی ثبت نام گفت: حجم بسیاری از فعالیت‌ها متوجه کرونا شده بود و با توجه به اینکه باید در زمان بندی تعیین شده فرایند ثبت نام شروع می‌شد، استفاده از این سامانه به موقع لازم فراهم نشد اما موضوع فعال‌سازی این سامانه را پیگیری خواهیم کرد و امکاناتی در این سامانه تعبیه شده که در طول سال تحصیلی هم می تواند مورد استفاده قرار گیرد.


انتهای پیام/۴۱۴۵


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته