دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مهر 1397 - 04:30
معاون آموزش ابتدایی آموزش‌و‌پرورش خبر داد:

بیشترین آمار بازماندگان از تحصیل در ۳ استان کشور

معاون آموزش ابتدایی سازمان آموزش و پرورش گفت: سه استان سیستان وبلوچستان، هرمزگان و کرمان رکورددار بیشترین آمار بازماندگان از تحصیل را دارند.
کد خبر : 313135

رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید در گفتگو با خبرنگار آموزش‌و‌پرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، در مورد آمار بازماندگان از تحصیل در سال جدید اظهار کرد: باتوجه به نهایی نشدن اطلاعات ثبت‌نامی دانش آموزان آمار مشخصی در دست نیست؛ ولی طبق آمارهای موجود از سال گذشته میزان 142 هزار نفر بازمانده از تحصیل در سیستم آموزش وپرورش ثبت شده است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش گفت: بیشترین آمار بازماندگان از تحصیل مربوط به سه استان سیستان وبلوچستان، هرمزگان و کرمان است.

وی افزود: در معاونت آموزش ابتدایی کمیته‌ای با عنوان انسداد مبادی بی‌سوادی تشکیل شده که در تمام استان‌ها با مشارکت شورای آموزش و پرورش استان، موضوع جذب بازماندگان از تحصیل را پیگیری می‌کنند؛ البته ریاست این کمیته با استانداری است.

حکیم‌زاده در مورد نحوه عملکرد این کمیته یادآور شد: بعد از مشخص شدن تعداد بازماندگان از تحصیل و ارسال اطلاعات و اسامی آنها به تفکیک برای استان‌ها با برطرف کردن موانع تحصیلی، دانش آموزان را به مدرسه برمی‌گردانند.

 وی تصریح کرد: سازمان‌های بیرونی می‌توانند در این زمینه تسهیل‌گر باشند مخصوصاً زمانی که دلیل بازماندگی از تحصیل دانش‌آموزان به خاطر مشکلات معیشتی و اقتصادی است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: در برخی از استان‌ها اقدامات بسیار خوبی انجام شده است؛  حتی در برخی از شهرها برای جبران عقب‌ماندگی دانش‌آموزان، مدارسی تحت عنوان مدارس رشد راه‌اندازی شده که این دانش‌آموزان طی دوره‌هایی تحت آموزش معلمان بسیار مجرب و باسابقه قرار می‌گیرند تا عقب ماندگی تحصیلی آنها جبران شود.

وی افزود: در سال گذشته حدود 30 هزار و 800 نفر از کودکان بازمانده از تحصیل با کمک راهبران آموزشی به مدرسه بازگشتند، یکی از مطالبات خاص آموزش‌‌و‌پرورش تخصیص بودجه به این موضوع است که باید در اختیار آموزش و پرورش قرارگیرد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش گفت: بیشترین علت بازماندگی از تحصیل و عدم حضور دانش‌آموزان در مدارس در مناطق و استان‌های محروم کشور ناشی از فقر فرهنگی و تعصبات است که در برخی از خانواده‌ها وجود دارد.

حکیم زاده خاطرنشان کرد: درحال حاضر 202 مدرسه یک کلاسه در مناطق محروم دایر است و آموزش و پرورش برای دسترسی آسان دانش آموزان به مدرسه در همه مناطق کشور تلاش می‌کند.

انتهای پیام/4044/ن

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته