بررسی دستاوردهای آموزش مجازی در دوران کرونا نشاندهنده وجود ظرفیتهای مناسب در حوزه فناوری
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، پنجمین همایش آموزش عالی با محوریت تقدیر از سرآمدان آموزشی دانشگاههای وزارت علوم و بررسی روندهای جاری و آتی آموزش عالی در شرایط همهگیری کرونا و پس از آن، امروز با حضور منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مهناز ملانظری، رئیس دانشگاه الزهرا (س)، علی خاکیصدیق، معاون آموزشی وزارت علوم و جمعی از مسئولان آموزش عالی و اساتید بهصورت مجازی و به میزبانی دانشگاه الزهرا (س) برگزار شد.
منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به ارزیابیهای بهکارگیری آموزش مجازی در سیستم آموزشی کشور از زمان شیوع کرونا گفت: بررسی و نگاه به دستاوردهای آموزش مجازی در این بازه زمانی نشان میدهد که ما سرمایه خوبی را در حوزه فناوری داشتهایم که شاید تا قبل از شیوع کرونا به آن توجه کامل نمیشد اما این شرایط سبب شد تا با بهکارگیری ظرفیتها و تلاش و همکاری دانشگاهها، امروز آنچه در این زمینه محقق شده، بسیار بیشتر از سال گذشته باشد.
وی با اشاره به تجربیات آموزش عالی در حوزه آموزش الکترونیکی اظهار کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا، یکی از بخشهایی که خیلی خوب توانست خود را با شرایط تطبیق دهد، بحث آموزش مجازی در دانشگاهها و مراکز علمی و آموزشی بود که با بسترسازی و بهرهمندی از فضای مجازی امکانپذیر شد.
وزیر علوم با اشاره به اینکه تجربه دانشجویان، اساتید و مدیران در تکمیل، اصلاح و بهروزرسانی بخشهای فناوری در این مدت، سرمایه و تجربیات ارزشمندی را در حوزه آموزش عالی شکل داد، خاطرنشان کرد: امیدواریم در تمامی دانشگاهها و مؤسسات آموزشی این سرمایهها بهخوبی مورد استفاده قرار گیرد تا در مناطق و دورههای زمانی مختلف نیز امکان استفاده از آن فراهم شود.
غلامی ضمن تشکر از همه تلاشگران برای مدیریت و پیشبرد آموزش مجازی در حوزه آموزش عالی گفت: برای اینکه بتوان تجربیات بهدست آمده طی این مدت را برای آیندگان نیز حفظ کنیم، لازم است تا چالشها و فرصتهای این عرصه را نیز مورد بررسی قرار داده و برنامه مشخصی را برای ارائه خدمات آموزشی تدوین کنیم تا در آینده این موضوع تقویت شود.
وی با بیان اینکه در تحقق برنامههای آموزش عالی باید برنامهها را متناسب با آن تطبیق دهیم و برنامههای گذشته را نیز اصلاح کنیم، افزود: اکنون تجارب سایر مراکز علمی دنیا نیز در این حوزه بهخوبی قابل دسترسی بوده و بهرهبرداری از این تجارب میتواند ما را در بهبود آموزش مجازی کمک کند تا در ارزیابی فعالیتها و دستاوردها، معیار و شاخص بهتری برای برنامههای آتی در اختیار داشته باشیم.
انتهای پیام/۴۱۱۸/
انتهای پیام/