۱۹/ اسفند /۱۴۰۳
دکتر طهرانچی:

کنکور علم را به شبه‌علم تبدیل می‌کند

لزوم تبیین روش‌های یادگیری عمیقرئیس دانشگاه آزاد اسلامی: دانش‌آموز در کنکور به جای آشنایی با روش‌های علمی با تکنیک‌هایی سحرگونه تست می‌زند.
طهرانچی

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، جلسه ۱۴۷ ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به‌صورت حضوری و مجازی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.


دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه گفت: کنکور مسئله‌ای مثل فیزیک را که یک علم تخصصی است به شبه‌علم تبدیل می‌کند و به دانش‌آموز مسائلی یاد می‌دهد که علم فیزیک را فرانمی‌گیرند.


وی افزود: در جلسات کنکور روی علم کاملاً خط کشیده می‌شود. در خود شیوه برگزاری کار مشکلی وجود ندارد ولی این شیوه برگزاری آثار و پیامدهایی دارد که دانش‌آموز به جای آشنایی با روش‌های علمی با تکنیک‌هایی سحرگونه تست می‌زند. درواقع فرهنگ کنکور تمام مسائل را به هم ریخته و خراب کرده است.


لزوم تبیین روش‌های یادگیری عمیق


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: برای اینکه از آسیب‌های روش جدید مدنظرمان در امان بمانیم، روش‌های یادگیری عمیق را در ابتدا به‌عنوان بسته سیاستی در نظر بگیریم تا سنجش و آموزش و پرورش در جهت حفظ نیت آموزش و پرورش و آموزش عالی حرکت کنند.

گوشتیران
قالیشویی ادیب

دکتر طهرانچی ادامه داد: در این طرح می‌خواهیم این پیام را برسانیم که این ۱۲ سال (دوران مدرسه) مهم است و حاکمیت دارد. ملاک ارزشیابی معدل می‌شود به دلیل فشردگی و نزدیکی معدل‌ها از ۱۰۰ نمره در نظر گرفته شود.


انتهای پیام/۴۱۱۸/پ


ارسال نظر