دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 فروردين 1400 - 14:07
شهردار اوشان، فشم و میگون مطرح کرد؛

لزوم تأمین اعتبار طرح راه دوم برای رودبار قصران/ از سال ۸۴ تاکنون قانون در بحث ساخت و سازها رعایت نشده است

شهردار اوشان، فشم و میگون گفت: در منطقه ما ضرورت راه دوم وجود دارد چون تنها یک مسیر از اوشان به تهران راه داشته که در زمان تعطیلات ترافیک آن بسیار سنگین می‌شود البته اخیراً طرح راه دوم منطقه تهیه شده ولی اجرای آن نیازمند تأمین اعتبار است.
کد خبر : 570499
شهردار اوشان، فشم و میگون

رضا ریاحی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در ارتباط با اقدامات و برنامه‌های شهرداری اوشان، فشم و میگون همزمان با پایان سال و آغاز نوروز اظهار کرد: از مدتی پیش ستاد استقبال از نوروز در شهرداری این منطقه تشکیل و از همه واحدها خواسته شد تا عملکردشان در ایام نوروز و همچنین اعیاد شعبانیه به گونه‌ای باشد که باعث ایجاد نشاط در بین مردم شود.


وی ادامه داد: با توجه به این‌که امسال بنابر دستور ستاد ملی مقابله با کرونا تأکید بر این است که مردم تا حد امکان به مسافرت نروند بر همین اساس در نوروز ۱۴۰۰ زمینه را برای حضور بیشتر مردم برای استفاده از طبیعت در اوشان، فشم و میگون فراهم کردیم. همچنین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی ایستگاه‌های راهنمایی در سطح منطقه ایجاد کرده و به‌صورت محدود در مکان‌هایی مشخص اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌هایی را مستقر کنیم تا مردم به‌راحتی بتوانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از امکانات گردشگری موجود استفاده کنند.


کاشت ۶ هزار نهال در اوشان، فشم و میگون


شهردار اوشان، فشم و میگون در ارتباط با فعالیت‌های شهرداری این منطقه در هفته منابع طبیعی نیز گفت: در اولین روز از هفته منابع طبیعی و روز درختکاری ۶۸ نهال را به یاد تعداد شهدای این منطقه توسط خانواده‌های این شهدا کاشته شد. همچنین کاشت حدود ۶ هزار اصله نهال در نواحی مختلف منطقه در دستور کار قرار دارد که در کاشت این نهال‌ها از درختان مثمر هم استفاده شده تا مردم بتوانند در فصل آن از میوه‌های درختان استفاده کنند.


ریاحی با اشاره به این مطلب که کاشت ۶ هزار اصله نهال در سه ناحیه مختلف این منطقه تا یک‌ماه دیگر به پایان خواهد رسید، عنوان کرد: همچنین قرار است توتستانی هم به‌صورت محدود در پارک جنگلی سپید کمر چال نیز ایجاد شود.


از سال ۸۴ تاکنون در ارائه مجوزهای ساخت و ساز قانون رعایت نشده است


وی در ادامه در خصوص ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه نیز گفت: متأسفانه از سال ۸۴ تاکنون ساخت و سازهای بی‌رویه و غیرمجاز در منطقه انجام شده و در این خصوص شهرداران گذشته اوشان، فشم و میگون قانون را رعایت نکرده‌اند که این موضوع باعث شده ما در منطقه ساختمان‌های ۱۳ طبقه هم داشته باشیم؛ این موضوع چهره شهر را تغییر داده است.


شهردار اوشان، فشم و میگون با بیان این‌که همه چیز ساختمان و ساختمان‌سازی نیست، عنوان کرد: ما باید بتوانیم از ظرفیت منطقه و طبیعت آن استفاده کنیم و سرمایه‌گذاری در بحث توریسم درمانی را گسترش دهیم.


ریاحی با اشاره به این‌که در ۷ ماهی که به‌سمت شهرداری اوشان، فشم و میگون منصوب شده براساس طرح هادی عمل کرده و هرگونه مجوز با رعایت حریم ۱۵۰ متر صادر شده، گفت: خوشبختانه در این خصوص محاکم قضایی به کمک ما آمدند و در مواردی هم توانستیم با رأی ماده ۱۰۰ جلوی ساخت‌وسازهای غیرمجاز را بگیریم.


توزیع بیش از ۶ هزار ماسک در میان مردم


وی در ارتباط با اقدامات انجام شده توسط شهرداری اوشان، فشم و میگون در زمان شیوع کرونا هم گفت: از زمان شیوع کرونا کلیه مراکز عمومی شهر در دو مرحله ضدعفونی شده‌اند و در قسمت‌های مختلف شهر نیز ایستگاه‌های توزیع ماسک ایجاد شده بود و حدود ۶ هزار ماسک نیز در میان مردم توزیع شد.


شهردار اوشان، فشم و میگون در خصوص موضوع دفع پسماندهای اقلام بهداشتی نیز عنوان کرد: ما مشکلی در بحث پسماند نداریم و نکته مهم در این خصوص این است که بخشی از زباله‌های ما با همکاری خدمات شهری جداسازی به سمت جاجرود رفته و در آنجا تبدیل به برق می‌شود.


لایروبی ۲۰ کیلومتر از مسیر رودخانه در اوشان و فشم


وی در ارتباط با فعالیت‌های انجام شده در بحث سیل و سیلاب در منطقه هم گفت: دستکاری‌هایی که توسط عوامل انسانی ایجاد می‌شود (مانند ساخت و سازها و تغییر مسیر رودخانه) باعث بروز این سیل‌ها است و معمولاً در طول سال ۵ الی ۶ سیل داریم.


ریاحی با بیان این‌که ما آبریز در حوزه زیاد داریم و این موضوع در کنار دستکاری‌های عوامل انسانی باعث بروز سیل و سیلاب می‌شود، گفت: امسال مسیر رودخانه و کانال‌ها را در منطقه به وسعت ۲۰ کیلومتر لایروبی کردیم که این اقدام باعث هدایت آب در زمان سیل خواهد بود. نکته جالب توجه این‌که لایروبی رودخانه امسال باعث شده ما در آب برخی از مناطق همچون اوشان ماهی‌ها و پرندگان را مشاهده کنیم.


لزوم احداث راه دوم برای منطقه اوشان و فشم


شهردار اوشان، فشم و میگو در ادامه از مشکلات شهرداری اوشان و فشم سخن به‌میان آورد و گفت: در منطقه ما ضرورت راه دوم وجود دارد چون تنها یک مسیر از میدان امام خمینی اوشان به تهران راه دارد که در زمان تعطیلات ترافیک آن بسیار سنگین می‌شود و بعضاً مردم تا ۳ ساعت در راه می‌مانند. البته اخیراً طرح راه دوم تهیه شده که از اتوبان امام علی (ع) به منطقه حاجی‌آباد (فشم) می‌رسد ولی اجرای آن نیازمند تأمین اعتبار است.


وی در پایان به قسمت کمرخانی جاده اوشان فشم اشاره کرد و گفت: این مسیر به طول ۷۰۰ متر دارای سنگ‌های معلق است که می‌بایست نسبت به ایمن‌سازی و یا احداث تونل در این منطقه اقدام کرد زیرا این مسیر درسنوات گذشته تلفات جانی داشته است.


انتهای پیام/۴۱۰۵/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته