دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حجت‌الله فیروزی:

خودرو باید در بورس عرضه شود/ اقدام مجلس برای رفع نابسامانی حوزه فولاد

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس عرضه خودرو در بورس و تبدیل شدن خودرو از کالای سرمایه‌ای به کالای مصرفی را از اهداف اصلی طرح «ساماندهی بازار خودرو» عنوان کرد و گفت: بر اساس این طرح، کسانی که خودرو خریداری می‌کنند تا سه سال امکان خرید خودرو ندارند و معامله خودرو خارج از بورس جرم است.
کد خبر : 570087
بورس خودرو

به گزارش خبرنگار حوزه بورس، بانک و بیمه گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، حجت‌الله فیروزی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در برنامه «گفت‌وگوی اقتصادی» با بیان اینکه تحقق مطالبات مردمی در دستور کار کمیسیون صنایع قرار دارد گفت: ساماندهی تولید و عرضه خودرو از موضوعات مهم و کلیدی بود که کمیسیون طرحی را برای آن آماده کرد.


وی تعریف مشوق برای داخلی کردن خودرو، توانمندسازی خودروسازها، صادرات قطعات و خودروی ایرانی، ایجاد رقابت برای بخش خودروسازی و خدمات پس از فروش را از جمله موارد این طرح برشمرد و گفت: این طرح در یکی دو هفته آینده در صحن علنی مجلس پیگیری خواهد شد.


فیروزی در رابطه با اقدام مجلس برای رفع نابسامانی حوزه فولاد اظهار کرد: مجلس طرح جامعی را در این خصوص تهیه کرد که کلیات آن روز سه‌شنبه هفته گذشته در صحن علنی به تصویب رسید و جزئیات آن هم این هفته در صحن علنی مطرح خواهد شد.


وی همچنین از ورود مجلس یازدهم به مشکلات حوزه معدن سخن گفت و عنوان کرد: اصلاح قانون معادن در دستور کار کمیسیون قرار گرفته و با اصلاح این قانون و تعامل با قوه قضائیه از توقیف فعالیت کارخانجات به دلیل بدهی جلوگیری خواهد شد.


فیروزی از ورود کمیسیون به فعال کردن زیرساخت‌های لازم برای شبکه ملی اطلاعات خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر این کار بسیار بزرگ نیز در دست اقدام است.


سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره طرح «ساماندهی بازار خودرو» گفت: خودروسازان مدعی هستند که اگر تقاضای واقعی جامعه را بدانند، معادل آن خودرو تولید می‌کنند که تقاضای واقعی هم حدود ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال است؛ اما به دلیل مشکلات اقتصادی، خودرو کالای سرمایه‌ای محسوب می‌شود و بسیاری از مردم برای حفظ ارزش پول خود در این حوزه سرمایه‌گذاری می‌کنند.


فیروزی عرضه خودرو در بورس و تبدیل شدن خودرو از کالای سرمایه‌ای به کالای مصرفی را از اهداف اصلی این طرح عنوان کرد و گفت: بر اساس این طرح، کسانی که خودرو خریداری می‌کنند تا سه سال امکان خرید خودرو ندارند و معامله خودرو خارج از بورس جرم بوده و آن خودرو هم قاچاق تلقی خواهد شد.


انتهای پیام/۴۱۳۳/پ

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته