دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 اسفند 1399 - 07:30
حجت‌الاسلام قریشی تأکید کرد؛

لزوم بهره‌گیری از دوران خدمت مقدس سربازی برای مهارت‌آموزی جوانان/ دانشگاه آزاد موتور محرکه برای سایر مراکز علمی است

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌غربی تأکید کرد: باید از دوران طلایی خدمت مقدس سربازی برای مهارت‌آموزی جوانان بهره گرفت و در این مسیر نباید در صورت بروز موانع تسلیم شد.
کد خبر : 566894
IMG-20210224-WA0238.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از ارومیه، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی در دیدار احمد حیدری معاون امور پارلمانی و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی از اقدامات و تصمیمات صورت گرفته در این دانشگاه ابراز خرسندی کرد و گفت: امیدواریم با تسریع در روند اجرایی شدن برنامه‌ها شاهد تحول علمی و صنعتی در کشور باشیم.


وی با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری درباره پیوند دانشگاه و صنعت تأکید کرد: پیوند دانشگاه و صنعت و مهارت‌آموزی جوانان و بهره‌مندی از توان نیروی جوان و پرنشاط یکی از مطالبات رهبری  و مردم است که باید در فضای علمی و صنعتی کشور  اجرایی شود.


نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌غربی اضافه کرد: پرهیز از پرداختن صرف به آموزش تئوری و داشتن رویکرد عملی و مهارت‌آموزی برای دانشجویان بهترین و اثرگذارترین مسیر برای رفع بیکاری و تولید دانشجویان مهارت محور در کشور است.


ظرفیت در دانشگاه آزاد برای تغییر روند آموزشی و تربیتی مهیاست


قریشی یادآور شد: حتی می‌توان از دوران طلایی خدمت مقدس سربازی برای مهارت‌آموزی جوانان بهره گرفت و در این مسیر نباید در صورت بروز موانع  تسلیم شد و دست از تلاش کشید.


وی به ظرفیت‌های بسیار خوب دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و متذکر شد: ظرفیت در دانشگاه آزاد برای تغییر روند آموزشی و تربیتی مهیاست و باید از این ظرفیت‌ها بهره جست و تحول‌گرایی و عمکرد جهادی و انقلابی را در زمینه‌های مختلف اجرایی کرد.



نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌غربی تبیین کرد: تبعیت از فرامین و مطالبات مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد و حاکمیت معنویت در بین اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان مهم است و در کنار آن عدالت در پرداخت‌ها و تأمین نیازهای معیشتی دانشگاهیان، کارمندان و استادان این دانشگاه می‌تواند در افزایش بهره‌وری افراد و روند پیشرفت دانشگاه مؤثر باشد.


قریشی به اهمیت مباحث علوم انسانی در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و افزود: پرداختن به نظریات علوم انسانی در دانشگاه آزاد می‌تواند موتور محرکه برای سایر مراکز علمی در کشور باشد و چنانچه در حوزه علوم انسانی خوب عمل کرده و کرسی‌های نظریه‌پردازی در کشور نهادینه شود علوم مختلف نیز جهت‌دهی مناسب و هدفمند را به دست خواهند آورد.


انتهای پیام/4078/
 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته