دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 آذر 1394 - 09:01
در گفت‌وگو با آنا عنوان شد

دعوت به همکاری باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد رودهن از دانشجویان/ جذب ۳۱ عضو جدید در سال جاری

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد رودهن، با بیان اینکه زمینه بسیار خوبی برای فعالیت پژوهشی در این واحد فراهم شده است از همه دانشجویان ممتاز و علاقه‌مند به فعالیت‌های پژوهشی دعوت به همکاری کرد.
کد خبر : 56316

دکتر سعیده حاجی قاسمی ازغندی، در ششمین ماه پس از تصدّی این مسئولیت به تشریح اهداف، برنامه‌ها و فعالیت‌های صورت گرفته در این باشگاه پرداخت و با بیان اینکه این باشگاه بیش از ده سال است که در واحد رودهن فعال است، به خبرنگار آنا گفت: پس از یک دوره رکود که اقبال اعضا را به باشگاه با مشکل مواجه ساخته بود، اکنون با توجه ویژه رئیس دانشگاه و معاون پژوهش و فناوری، مبنی بر شناسایی، جذب، هدایت و حمایت از اعضا، تعداد ۳۱ عضو جدید در سال جاری به این باشگاه افزوده شد.


وی اهم فعالیت‌های انجام شده در سال ۹۴ این باشگاه را چاپ ۱۶ مقاله ISI و ۸ مقاله ISC و ۵ مقاله علمی پژوهشی و تألیف و ترجمه ۷ کتاب، شرکت اعضای باشگاه در شش کنفرانس داخلی و یک کنفرانس خارجی، عقد ۳ قرارداد طرح پژوهشی برای اعضای باشگاه، برگزاری سمینار علمی تخصصی یک روزه با عنوان «طراحی سازه‌های فلزی با نرم افزار سازه نگار» و بازدید جمعی از اعضای این باشگاه از جشنواره ملی اختراعات و ابتکارات تهران در برج میلاد عنوان کرد.


به گفته حاجی‌‌قاسمی، بازدید اعضا از پارک علم و فناوری پردیس، حضور اعضای باشگاه در دومین جشنواره ملی فناوری نانو در تهران، برگزاری کارگاه آموزشی با عنوان روش تحقیق و مقاله نویسی به زبان انگلیسی، برگزاری کارگاه آموزشی با عنوان مقاله نویسی ISI، ISC، برگزاری کارگاه آموزشی با عنوان ایده‌پردازی علمی با تاکید به فناوری نانو، چاپ پوسترهای تبلیغاتی و نصب بنر در محوطه و ورودی دانشکده‌ها برای عضویت در این باشگاه و تصویب و تشکیل کارگروه فناوری نانو توسط سه تن از اعضای باشگاه را از دیگر فعالیت‌های باشگاه در سال جاری است.


وی، صدور مجوز برای انجام فعالیت پژوهشی برخی از اعضا برای دانشکده علوم دارویی و علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، بازدید جمعی از اعضای این باشگاه از نمایشگاه دستاوردهای خانواده شریف در محل دانشگاه صنعتی شریف تهران، اعزام پانزده نفر از اعضای باشگاه به اردوی زیارتی سیاحتی مشهد مقدس، بررسی مدارک اعضای باشگاه پژوهشگران واحد برای انتخاب عضو بر‌تر سال ۹۴ و ارسال نتیجه به ستاد مرکزی، مذاکره با باشگاه پژوهشگران واحد مشهد برای برگزاری همایش ملی مشترک با عنوان «روش‌های عددی در مهندسی عمران» و ارسال پرونده ۸ عضو باشگاه به ستاد مرکزی جهت بررسی و تأیید به عنوان عضو استعداد درخشان باشگاه (ادب) را از دیگر فعالیت‌های این باشگاه نام برد.


حاجی قاسمی که خود کارنامه پرباری در امور پژوهشی دارد و با داشتن تجربه تدریس در دانشگاه‌های مختلف کشور از جمله در شهرهای تهران و مشهد، شناخت بسیار خوبی نسبت به مشکلات اساتید و دانشجویان علاقه‌مند به امور پژوهشی به دست آورده است، نسبت به تلاش‌های صورت گرفته در واحد رودهن در راستای توسعه زیرساخت‌ها و ایجاد زمینه مناسب در امر پژوهش اپهار کرد: امروز به لطف خدا و با سعی و اهتمام دکتر شجاع، رئیس واحد همه آنچه برای تحقق نیاز اصلی کشور در مسیر پیشرفت «که‌‌ همان پیوند میان دانشگاه و صنعت است» لازم است در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن فراهم شده است و ما امیدواریم که در آینده‌ای نزدیک به طور ملموس شاهد نتایج تلاش‌های پژوهشگران مؤمن و متعهد واحد رودهن باشیم.


وی خاطرنشان کرد: دانشجویان تمام رشته‌ها و همه مقاطع می‌توانند برای کسب اطلاع از شرایط و نحوه عضویت و همکاری با باشگاه و نیز زمینه‌های پژوهشی مورد نیاز کشور به سایت اینترنتی باشگاه به نشانی WWW. BPJ. COM و یا به دفتر باشگاه واقع در محل مجتمع دانشگاهی رودهن مراجعه کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته