خدمات دیتاک به احزاب سیاسی و سیاستمداران
به گزارش گروه دیگر رسانه های خبرگزاری آنا، دیتاک یک ابزار هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی است که به تحلیل و آنالیز دادهها میپردازد. رسالت دیتاک تبدیل کردن داده به دانش است. بدین صورت که اطلاعات خام و گسترده را در زمینههای تخصصی گردآوری کرده و سپس به روشهای گوناگونی آنها را آنالیز و دستهبندی میکند. صاحبان هر کسب و کاری میتوانند با کمک گرفتن از متخصصان دیتاک به حرفهی خود رونق بخشند. این ابزار به داده کاوی در شبکه های اجتماعی و به طوری کلی فضای مبتنی بر اینترنت میپردازد.
اهمیت داده کاوی شبکه های اجتماعی و فضای مجازی
رونق در کسب و کار و پیشرفت، هدف اولیهی تمام صاحبان حرفه، صنایع و خدمات است. علاوه بر تلاش و کوشش و استفاده از سرمایه مادی و علمی برای پیشرفت و موفقیت در هر زمینهای، ما نیازمند شناختن محیط اطرافمان هستیم. خواه ناخواه انسان موجودی اجتماعی است و تمام وجوه زندگیاش به وجود دیگر افراد اجتماع و به اصطلاح محیط اطرافش وابسته است. حال آنکه در جهان مدرن و عصر اطلاعات محیط اطراف ما از حالت واقعی به مجازی تغییر شکل داده است. ما بیشتر از آنکه تحت تأثیر همسایه روبرویی قرار گیریم، تحت تأثیر افرادی هستیم که در فضای مجازی با آنها ارتباط برقرار میکنیم. حال اگر ما در یک حرفهی خاص فعالیت میکنیم شناختن وجوه و ابعاد مختلف فضای مجازی که مرتبط با حرفه و فعالیت ما میباشد لازم و واجب است. برون داد داده کاوی شناخت دقیق و کامل این محیط است.
احزاب سیاسی و لزوم شناخت جامعه و مردم
احزاب سیاسی که از آنها به عنوان رکن سوم دموکراسی یاد میکنند لازمهی هر جامعه دموکراتیک و آزادی هستند. احزاب واسطهی بین مردم و دولت هستند. در واقع احزاب وابسته و نیازمند به مردم هستند. آنها علاوه بر اینکه صدای مردم را به گوش دولت و حکومت می رسانند، خود به دنبال دست یافتن به قدرت دولتی هستند. آنها این قدرت را از طریق مردم کسب میکنند. به طور کلی هر سیاستمداری برای مشروعیت بخشیدن به قدرت و جایگاهش نیازمند مردمی است که او را قبول داشته باشند و از او حمایت کنند.
ماهیت وجود احزاب ساخته از وجود مردم و ملت است. با توجه به اهمیت جایگاه مردم در شکل گیری و پیشرفت اهداف احزاب، لزوم شناخت دقیق جامعه و محیط اجتماعی برای آنها بیش از پیش نمایان میشود. هر فرد سیاستمداری باید بداند مردم چه خواستههایی دارند؟ درباره او چه فکر و احساسی دارند؟ آیا مردم از وضعیت خاصی ناراضی هستند؟ علت این نارضایتی چیست؟ و هزاران سؤال دیگر که پاسخ دادن به آنها بر هر سیاستمدار و حزب سیاسی واجب است.
دیتاک چگونه به سیاستمدارن در شناخت محیط اطرافشان کمک میکند؟
همانطور که در سطور بالا عنوان شد محیط امروزی ما بیشتر جنبه مجازی به خود گرفته است تا واقعی. دیتاک به تمام اطلاعات و منابع موجود در دنیای مجازی اعم از اینستاگرام، تلگرام، توئیتر و خبرگزاریهای آنلاین دسترسی داشته و توانایی تحلیل و پردازش آنها را نیز دارد. امروزه مردم دیگر به راهپیمایی و تظاهرات علیه تصمیمات دولتی نمیپردازند، بلکه در شبکه های اجتماعی کمپینی را راه اندازی میکنند یا با باز نشر یک خبر یا هشتگ موافقت یا عدم موافقت خود را با مسألهای بیان میکنند. این مسائل دسترسی سیاستمداران به مردم را آسان کرده است.
اما هیچ سیاستمداری نمیتواند تمام فضای مجازی و موضوعات منعکس شده در آن را بررسی کند. این امر نیازمند دانش و تخصص خاصی است. جوانان فعال در شرکت دیتاک دانش و تخصص انجام این کار را دارند. آنها بصورت گسترده تمام اطلاعات و دانشی که هر سیاستمدار در هر زمینهای لازم داشته باشد را در اختیار او قرار میدهند. به علاوه این تیم متخصص با استفاده از دانشی که دارند برای رفع چالشها و پیشبرد اهداف شما راهکارها و پیشنهادات عملی و کاربردی را در اختیارتان قرار میدهند.
دیتاک و شناخت خواست های مردم
فلسفهی وجودی تمام مسائل سیاسی خدمت به مردم است. هر حزبی برای برآوردن خواست های هوادارانش تلاش میکند. در انتخاباتهای مختلف حزبی پیروز است که افراد بیشتری از او هواداری کرده باشند. این هواداری به دلیل برآوردن نیاز و خواست آنهاست. برای شناخت این نیازها، حزب باید آنها را شناسایی کند. در واقع حزب و فرد سیاستمدار باید به دیدگاه مردم دسترسی داشته باشند تا از خواستهای آنها مطلع شوند. دیتاک این دسترسی را آسان کرده است. شرکت دیتاک با رصد و آنالیز فضای اجتماعی دسترسی فرد سیاستمدار را به دیدگاهها و نظرات افراد جامعه ممکن میسازد. بدین صورت که نظرات مردم که در شبکه های اجتماعی پیرامون آنها بحث شده است را با استفاده از نرم افزارهای پیشرفته و خبرگان این حوزهبررسی، با نظم خاصی سازماندهی میکند و در اختیار سیاستمداران قرار میدهد.
دیتاک و شناخت دیدگاههای مردم از طریق ابزار تصویر چهره
هر فرد سیاستمداری باید بداند آیا برای مردم محبوب است یا از او انزجار دارند و دلیل این احساسات چیست. اما چگونه در بعد وسیع میتوان به این مسأله پی برد. خدمات دیتاک به سیاستمداران و احزاب سیاسی این امر را سهولت بخشیده است. دیتاک با بررسی تمام پستها، کامنتها، نظرات، تحلیلهای رسانهای و ... که در فضای سیاسی پیرامون یک فرد سیاستمدار یا حزب سیاسی بوده است تصویر چهرهای مبتنی بر دیتا ارائه میدهد و با آنالیز این دیتا نتایج واقعی ارائه میدهد. این امر با گزارشهای تحلیلی دیتاک و ابزار تصویر چهره انجام میپذیرد. ااز این طریق هر فرد سیاستمدار میداند مردم درباره او چگونه فکر میکنند، چه احساسی دارند، چقدر و در چه موضوعاتی درباره او بحث میشود و پرسونای مخاطبان او چه کسانی هستند و بسیاری اطلاعات دیگر که در دل گزارشات تصویر چهره دیتاک نهفته است.
رصد موجهای شکل گرفته حول یک چهره سیاسی با دیتاک
اگر افراد جامعه از عملکرد، فعالیت یا سخنان یک فرد سیاستمدار یا حتی حزبی که عضو آن هستند راضی نباشند آن چهره یا حزب روبه افول میرود. این از قوانین سیاست است. رضایت و اعتماد مردم دو پایهی محکم برای استحکام جایگاه هر فرد سیاستمداری هستند. اما مردم که همیشه نارضایتی هایشان را با تظاهرات و راهپیمایی اعلام نمی کنند. مستقیما هم با فرد سیاستمدار تماس نمیگیرند یا به او نامه نمینویسند. آنها با ایجاد کمپینها و موجهای ترند در فضای مجازی به چهره سیاسی مورد نظر خود معترض شده و انتقاد خود را بیان میکنند. اگر سیاستمدار مورد انتقاد سریعا از این موج و کمپین مطلع نشود چه اتفاقی میافتد؟ یک شخصیت سیاسی از قدرت فضای دیجیتال آگاه بوده و دائما آن را رصد میکند. موجهای حول یم چهره میتواند به افول وی بیانجامد مگر اینکه واکنش شخصیت سیاسی به موقع، دقیق و حساب شده باشد. دیتاک پاسخگوی این نیاز است. موج شناسی یکی از ابزارهای دیتاک است که به سیاستمداران کمک میکند تا محیط اطرافشان را بهتر بشناسند و در نتیجه عملکرد خود را بهبود بخشند. با شناخت موج پیش از شکلگیری و قدرت گرفتن، میتوان به موج و درخواست آن پاسخ داد و برای بهترین واکنش جهت تبدیل تهدید به فرصت اقدام کرد.
علاوه بر این، افکارسنجی نیز یکی دیگر از ابزارهای دیتاک برای سنجش نظر مردم درباره یک موضوع خاص حول یک چهره و شخصیت شناخته شده است.
چرخه هوشمند محتوایی ویژه انتخابات برای چهرههای سیاسی
در دنیای دیجیتال محتوا تاثیرگذارترین بخش فعالیت تبلیغاتی آنلاین هر کاندیداست. بررسی موضوعات روز و نظرات حول کاندیدا، تحلیل و انتخاب موضوع برای تولید محتوای مخاطب پسند و لحن و نوع محتوا برای جذب طرفدار میتواند اثرات چشمگیری بر نتایج انتخابات داشته باشد.
چرخه هوشمند محتوایی دیتاک با رصد فضای مجازی در مورد یک کاندیدا و موضوعات پیرامون وی و تولید محتوای مناسب شروع شده، با انتخاب و سنجش بهترین کانالها و بسترهای انتشار محتوای تبلیغاتی تولید شده ادامه یافته،سپس با انتشار هوشمند محتوا و در نهایت تحلیل و آنالیز نتایج جهت سنجش عملکرد محتوا و بهبود کار خاتمه مییابد.
این چرخه شامل ۵ بخش حیاتی و موثر است که به طور کامل توسط تیم دیتاک و سامانه روابط عمومی آن انجام میشود:
- رصد و پایش هوشمند نام کاندیدا و موضوعات پیرامونش در شبکههای اجتماعی و وبسایتهای خبری
- تهیه گزارش تحلیل داده مبتنی بر هوش مصنوعی مرتبط با کاندیدا و انتخابات
- تولید محتوای متناسب با نیاز کاندیدا جهت جذب طرفدار و بهبود وضعیت وی
- انتشار هوشمند محتوا در مناسبترین بسترها در راستای تبلیغات کارآمد
- ارزیابی و تحلیل نتایج جهت بهبود عملکرد تبلیغات کاندیدا
برای دریافت خدمات محتوایی با ما در ارتباط باشید
در انتها باید گفت اطلاعاتی که دیتاک در اختیار شما قرار میدهد از سرعت، دقت و اطمینان بالایی برخوردارند. شما میتوانید بر دانش و درایتی که دیتاک درباره محیط اطرافتان در اختیار شما قرار میدهد تکیه کنید و بر اسب پیشرفت، موفقیت و محبوبیت بتازید.
برای دریافت اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید
انتهای پیام/ر
انتهای پیام/