تحلیل موج فضای مجازی در سامانه دیتاک
به گزارش گروه رسانههای دیگر خبرگزاری آنا گروه های سیاسی، کسب وکارها و سازمانهای دولتی همواره به دنبال این هستند که با درک درستی از افکار مردم با آنها همراه و همگام شوند و با مدیریت بر قلبهایشان، توجه، رأی و کیف پول آنها را تصاحب کنند. به همین خاطر تحلیل موج فضای مجازی و خلق دانش کاملاً کاربردی از بین دادههای شبکههای اجتماعی تصمیمی خردمندانه است که در دستیابی به اهدافِ این گروهها، میتواند اثری مثبت، متمایز و کاملاً کلیدی از خود به جای بگذارد.
هوشمندی و درک فرصتهای ارزشمند در جامعه الزاماً برای همگان مشخص، شفاف و قابل درک نیست. زمانی میتوان به تمایز و قدرت نفوذ در افکار عمومی دست پیدا کرد که زودتر از رقبای کسب و کاری یا سیاسی حرکات و جریانات گروههای مختلف مردم را درک و موضع درست و متناسب با احساسات آنها اتخاذ نمود. برای مردم نیز علاوه بر کسب آگاهی در مورد موضع گیرنده، احتمال اینکه تحت تاثیر افکار و برنامههای او قرار گیرند و رهبری وی را به رسمیت بشناسند، بسیار است.
در این مقاله به تفصیل در مورد موج شناسی و اثری که شبکههای اجتماعی بر روی آن گذاشته است و همچنین روشهایی که به وسیله آن میتوان حداکثر استفاده را از این مسئله کرد صحبت میشود، چرا که درک موج شناسی و داشتن برنامه جدی برای استفاده از آن میتواند منجر به دستیابی به اهداف و توسعه قدرت اجرایی سازمانها و گروههای مختلف شود.
موج شناسی چیست؟
گروههای سیاسی و برندهای متوسط و بزرگ که دامنه نفوذ بالایی در جامعه دارند و با مخاطبان میلیونی در ارتباط هستند میدانند که مدیریت افکار عمومی و نبود موج مخالف و متخاصم از اهمیت بالایی برخوردار است.
در صورتی که در سازمانها و حتی احزاب سیاسی به موجها و ترندهای فعال جامعه توجه نشود احتمال به نابودی کشیده شدن آنها بسیار بالاست .
بسیاری از تحولات و اتفاقات جامعه گاهاً در اثر ایجاد موجهای فراگیر و پیدرپی بوده و اثرات متعدد و عمیقی از خود به جای گذاشتهاند.
به همین خاطر است که در کشورها و سازمانهای پیشرفته معمولاً واحدها یا افراد متخصصی وجود دارند که به صورت تخصصصی با مانیتورینگ رفتار مخاطبان در تمامی کانالهای آنلاین و آفلاین به صورت مستمر موجها و اثرات آنها را را مورد سنجش و ارزیابی قرار میدهند.
از طرفی نیز به کمک واحد روابط عمومی سازمان، موضعی کاملاً به جا، به موقع و مخاطب پسند را از خود به نمایش میگذارند و از دل همین تحلیل موجها و اتفاقات، فرصتهای طلایی خلق میکنند.
در اصطلاح رایج، موجشناسی در پی بررسی و تبیین قلههای خبری و رسانهای پس از وقوع اتفاقات سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است. این مسئله به گروههای بررسی کننده کمک میکند درک عمیق و شفافی از انتظارات و رفتارهای مردم در مواجه با اتفاقات جامعه بدست آورند.
در این بین شبکههای اجتماعی یکی از مهمترین منابع تحلیل، مانیتورینگ و بازتاب موجهای مهم و کلیدی جامعه است که میتواند به درک درست از مخاطبان، افکار آنها و واکنشی که نسبت به موج های مهم دارند کمک کند. در واقع موجهای فضای مجازی امروز بخش مهمی از زندگی مردم هستند و نباید آنها را نادیده گرفت.
آگاهی به موقع و جامع بر موجهای ایجاد شده در بسترهای شبکههای اجتماعی، ما را قادر میسازد بدون اتلاف زمان نسبت به این موجها واکنش داشته باشیم. برای اقدام صحیح و هوشمندانه در مقابل یک موج، بایستی ابعاد دقیق آن موج را شناخت و متناسب با آن برنامهریزی کرد.
تحلیل موج فضای مجازی
شبکه های اجتماعی روزانه حجم عظیمی از دادههای مختلف را تولید و بازنشر میکنند که عمدتاً توسط افرادی تولید میشود که در این دادهها و محتواها، دیدگاه، واکنش و اعتقادات خود را گنجاندهاند و در شبکههای اجتماعی منتشر کردهاند.
به همین خاطر شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام، فیسبوک، توییتر، تلگرام و ... به بستری قدرتمند برای درک موج ها و اتفاقاتی که در جامعه رخ میدهد تبدیل شده است.
سازمانهای سیاسی و انتفاعی به این درک رسیدهاند که هرگاه بخواهند به تصویری شفاف از افکار و اعتقادات مردم دست پیدا کنند، شبکههای اجتماعی یکی از بهترین گزینهها و راهحلهاست. به کمک این بسترها میتوانند پاسخ چالشها و سوالات خود را پیدا کنند، تبادل نظر کنند و موضع مناسبی در مقابل مخاطبان خود اتخاذ نمایند.
در هنگام بررسی یک موج در فضای مجازی موارد و نکات مهمی وجود دارد که معمولا سازمانها و گروهای مختلف به آن توجه میکنند. این موارد شامل:
- چهرههای تاثیرگذار یا اینلوئنسرها چگونه به این اتفاق واکنش نشان دادهاند و دامنه تاثیر آنها در شبکههای اجتماعی به چه میزان بوده است؟
- سهم جناحها، گروهها و ذی نفعان در این جریان به چه صورت بوده و در فرآیند تولید محتوا چه بخشی از محتوا را تولید کردهاند؟
- موج ها و اتفاقات چه تاثیری بر روی کاربران و واکنشهایی که انجام دادهاند گذاشته است؟
- احساسات کاربران و تحلیل این احساسات به چه صورت بوده و چگونه باید موضعی موافق با احساسات و افکار عمومی اتخاذ نمود؟
- پشت پرده و اهداف اساسی ایجاد این موج چه مواردی بوده و کابران چه موضوعات و محتواهایی را تولیده کردهاند؟
- موجها از کدام شبکه اجتماعی شروع شده و الگوی توزیع و رشد موج به چه صورت ادامه پیدا کرده است؟
- فرآیند تولد، رشد، بلوغ و افول یک موج چگونه بوده و در هر مرحله چه اتفاقاتی صورت گرفته است؟
موارد فوق، سوالات مهمی در فرآیند تحلیل موج فضای مجازی است که میتوان با بهرهگیری از تکنولوژی روز و استفاده از هوش مصنوعی برای آنها پاسخهای درست و دقیق پیدا کرد و همه دادههای موجود در این فضاها مانند پیامدها، احساسات و افکار عموم مخاطبان هدف را مورد سنجش و ارزیابی قرار داد.
تحلیل موج فضای مجازی در دیتاک
تحلیل موج فضای مجازی در سامانه دیتاک یکی از خدمات حرفهای و کاربردی شرکت دانش بنیان دیتاک است که با تکیه بر نیروهای متخصص و تجارب 9 ساله خود در زمینه تحلیل دادههای شبکه های اجتماعی، میتواند به سازمانها و گروه های سیاسی در زمینه تحلیل موج فضای مجازی کمک نماید.
سازمانها و احزاب سیاسی که قصد رهبری افکار مردم و انعطافپذیری کامل در مواجه با اتفاقات جامعه را دارند میتوانند به وسیله سامانه دیتاک گزارش های فضای مجازی را به صورت مستمر آنالیز و ارزیابی کنند.
این امر باعث میشود که دائما و با دقت بالا تمامی موجها، روندها و اتفاقات شبکه های اجتماعی را رصد کرده و با ارائه گزارشهای حرفهای به مدیران، آنها را در سوار شدن بر این موجها و تصمیمگیری بهینهتر یاری نمود.
جهت تحلیل موجهای فضای مجازی می توانید از سامانه دیتاک که با تکیه بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی عمل میکند، استفاده نمایید. متخصصین حرفهای دیتاک نیز شما را در ترسیم مسیر درست تحلیل موج یاری خواهند کرد.
سامانه تحلیل موج دیتاک برای سازمانها و احزاب سیاسی است که میخواهند زودتر از رقبا با آگاهی از موجهای حاکم بر جامعه به اهداف خود دست پیدا کنند و با ارائه واکنشهای به هنگام، دقیق و مخاطب پسند، رهبری و حمایت جامعه را به دست بیاورند. هم اکنون میتوانید از طریق لینک زیر با سامانه تحلیل موج دیتاک بیشتر آشنا شوید.
انتهای پیام/4127
انتهای پیام/