دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 دی 1399 - 09:57
نماینده وزارت بهداشت در اجرای طرح شهید سلیمانی:

هیچ مشکلی برای تهیه کیت‌های تشخیص سریع کرونا نداریم

نماینده وزارت بهداشت در اجرای طرح شهید سلیمانی گفت: وزارت بهداشت هیچ مشکل و محدودیتی در تهیه کیت‌های تشخیص سریع کرونا ندارد و هر تعداد که نیاز باشد در اختیار دانشگاههای علوم پزشکی قرار خواهد گرفت.
کد خبر : 550672
4523708.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، امیراحمد اخوان در سفر به دانشکده‌ها و دانشگاه‌های کلان منطقه پنج علوم پزشکی کشور با اشاره به اقدامات انجام شده در "طرح شهید سلیمانی" که برای کارزار با کرونا راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: از مسائل مهمی که باید پیوسته بر آن تاکید شود، آگاه‌سازی مردم مبنی بر اینکه نباید وضعیت کنونی کرونا را عادی انگارند بود و اینکه از حساسیت آنها برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی کاسته شود. 


ناظر و نماینده وزارت بهداشت در اجرای طرح شهید سلیمانی، همچنین با تقدیر از همکاری اصناف در اجرای محدودیت‌ها در شرایط کرونا گفت: اقدامات و رایزنی‌هایی برای تامین اعتبار به منظور جبران خسارت‌های این قشر انجام خواهد شد.


وی ادامه داد: وزارت بهداشت هیچ مشکل و محدودیتی در تهیه کیت‌های تشخیص سریع کرونا ندارد و هر تعداد که نیاز باشد در اختیار دانشگاههای علوم پزشکی قرار خواهد گرفت.


اخوان در مورد طرح شهید سلیمانی، اظهار داشت: هدف اصلی از اجرای این طرح که برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بسیار مهم است و وزیر بهداشت نیز بر انجام آن تأکید دارد، بیماریابی و کنترل ویروس کروناست و به همین سبب اعتبارات مناسبی برای این طرح در نظر گرفته شده است. 


ناظر و نماینده وزارت بهداشت در اجرای طرح شهید سلیمانی ادامه داد: آمار و نتایج بیانگر این است که تاکنون فعالیت دانشگاه و سایر نهادهای شهرستان‌های جهرم و خفر در انجام طرح قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی برای بیمار‌یابی به شیوه محله‌محور و خانواده‌محور موفقیت‌آمیز بوده و جهرم در این زمینه پیشتاز است.


اخوان افزود: اجرای موفق این طرح بدون همکاری و مشارکت مردم امکان‌پذیر نبوده و نیست.


انتهای پیام/4076/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته