دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 آذر 1399 - 11:26
شرفی دهرحم مطرح کرد؛

بیماری‌های قلبی و عروقی علت اصلی مرگ و میر در جوامع

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد، علت اصلی مرگ و میر در جوامع امروزی را بیماری‌های قلبی و عروقی عنوان کرد.
کد خبر : 543064
index.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از خرم‌آباد، در راستای اجرای دوشنبه‌های وبیناری باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، وبینار «آموزش احیای قلبی- ریوی و تنفسی» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد برگزار شد.


رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد در گفتگو با خبرنگار آنا در این باره اظهار کرد: چهارمین وبینار ملی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد با عنوان «آموزش احیای قلبی- ریوی و تنفسی» با همکاری انجمن علمی پرستاری و راهبری اداره‌کل هدایت و توانمندسازی دانشجویی ستاد مرکزی باشگاه برگزار شد.


فیروز شرفی دهرحم افزود: در این وبینار، مهران نقی بیرانوند عضو هیئت علمی تمام وقت گروه پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان و سخنران وبینار علت اصلی مرگ و میر در جوامع امروزی را بیماری‌های قلبی و عروقی بیان کرد.


وی افزود: پرداختن  به موضوع احیای قلبی و ریوی به‌خصوص در این ایام که جامعه جهانی مبتلا به ویروس کروناست از اهمیت بسزایی برخوردار است.


رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد تبیین کرد: تشریح مراحل مختلف احیای قلبی و ریوی پایه (پیش بیمارستانی)،  ماساژ قلبی مؤثر و باکیفیت قلبی توسط افراد غیرمتخصص، نحوه انجام احیای قلبی ـ ریوی و تنفسی اصولی (پیشرفته بیمارستانی) برای حفظ حیات بیماران با چهار ریتم قلبی  و انجام به‌موقع شوک  الکتریکی و استفاده از داروهای تخصصی از مباحث مطرح شده در این وبینار بود.


انتهای پیام/4078/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته