دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 آذر 1399 - 10:17
دهقانی:

شیوه‌نامه راه‌اندازی و بهره‌برداری از آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها موجب کاهش هزینه‌ها در دانشگاه می‌شود

سرپرست پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: شیوه‌نامه راه‌اندازی و بهره‌برداری از آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های مرکزی منجر به کاهش هزینه‌ها می‌شود.
کد خبر : 542498
637113316225080071.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، جلسه بحث و بررسی پیرامون شیوه‌نامه تأسیس و راه‌اندازی آزمایشگاه مرکزی با حضور روح‌الله دهقانی فیروزآبادی سرپرست پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه، عبداله محمدی مدیر کل آزمایشگاه ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه، رؤسای استان‌ها و رئیس مراکز خدمات آزمایشگاهی استان‌ها به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.


دهقانی فیروزآبادی در این جلسه با تأکید بر اهتمام ویژه رؤسای استان‌ها در اجرای شیوه‌نامه راه اندازی و تأسیس آزمایشگاه، گفت: صدور این شیوه‌نامه در راستای دستیابی به اهداف و برنامه‌های کلان حوزه آزمایشگاهی و کارگاهی بسیار تأثیرگذار است.


وی شیوه‌نامه تأسیس و راه اندازی آزمایشگاه مرکزی را در افزایش سطح درآمد دانشگاه مؤثر دانست و افزود: مزایای این شیوه‌نامه شامل حال دانشجویان، اعضای هیئت علمی، کارکنان و... خواهد شد. همچنین این شیوه‌نامه سبب کاهش هزینه‌های مربوط به تأمین مواد مصرفی/شیمیایی، تعمیر و نگهداری و کالیبراسیون تجهیزات، هزینه‌های پیاده‌سازی استانداردها از جمله IEC/ISO17025 هزینه‌های مربوط به حقوق و دستمزد نیروی انسانی و خرید تجهیزات و دیگر موارد خواهد شد.


سرپرست پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: شرکت‌های بهره بردار (با اولویت اعضای هیئت علمی ) موظف هستند علاوه بر پرداخت کلیه این هزینه‌ها، نسبت به پرداخت اجاره‌بهای ماهانه به اضافه بخشی از درآمد به دانشگاه نیز اقدام کنند.


دهقانی فیروزآبادی افزود: براساس این شیوه‌نامه، دانشگاه در حوزه آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های تحقیقاتی/کاربردی صرفاً نقش مدیریتی و نظارتی داشته و تمامی فرایندهای اجرایی و خدماتی برعهده شرکت‌های بهره بردار خواهد بود.


وی اظهار کرد: اگر پیاده‌سازی آزمایشگاه‌های مرکزی در تمامی واحدهای دانشگاهی و در مدت 6 ماه تا یک سال اجرایی شود، در دانشگاه آزاد اسلامی شاهد یک شبکه آزمایشگاهی حقیقی خواهیم بود که همه از سراسر کشور می‌توانند از خدمات و امکانات حوزه آزمایشگاهی بهره‌مند شوند.


در ادامه این جلسه محمدی نیز در سخنانی گفت: آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی حرکت رو به جلو دارند.


وی در ادامه به تشریح آمار و اطلاعات مالی، اجرایی، تجهیزاتی، نکات مهم و کاربردی شیوه‌نامه پرداخت.


انتهای پیام/۴۰۸۴


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته