دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 آبان 1399 - 13:00

خدمات دیتاک به کسب و کارهای اینستاگرامی

اینستاگرام یکی از بزرگترین شبکه‌های اجتماعی جهان است که در ایران طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده و به عنوان یکی از پلتفرم‌های راه­ اندازی کسب­ وکار، باعث ایجاد جریان درآمدی بسیار بزرگی برای کاربران شده است.
کد خبر : 540720
۱۷- کسب و کارهای اینستاگرامی.jpg

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، اینستاگرام یکی از بزرگترین شبکه‌های اجتماعی جهان است که در ایران طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده و به عنوان یکی از پلتفرم‌های راه اندازی کسب­ وکار، باعث ایجاد جریان درآمدی بسیار بزرگی برای کاربران شده است.


بنا­بر آخرین آمارهای منتشر شده در ایران، اینستاگرام بیش از 25 میلیون کاربر فعال دارد و مردم زمان زیادی را به حضور در این پلتفرم اختصاص می‌دهند.


این مسئله باعث ایجاد فرصت خلق و رشد کسب­ و­کارهای اینستاگرامی شده و در بستر این شبکه اجتماعی فرصت کسب درآمد را برای همه فراهم آورده است.


ایجاد کسب وکارهای اینستاگرام به دلایل ذیل باعث همه‌­گیری در بین کاربران و تمایل عامه جامعه به سمت آن شده است:



  • دانش فنی زیادی نمی‌خواهد


راه اندازی کسب­ و­کار در اینستاگرام به کمترین دانش فنی نیاز دارد و در سریع‌ترین زمان ممکن قابل راه اندازی است.



  • پیچیدگی ندارد


کار با اپلیکیشن اینستاگرام، پیچیدگی زیادی ندارد و با کمترین فرآیند ممکن پروسه معرفی محصول و فروش اتفاق می‌افتد.



  • امکانات فروشگاهی زیاد اینستاگرام


اینستاگرام دارای امکانات پیشرفته و کاملاً کاربردی برای کسب­ و­کارهای اینستاگرامی است که در فرآیند فروش محصول، تولید محتوا و مدیریت صفحه و... برای مدیران کسب­ و­کارها مفید و کاربردی است.


این موارد موجب افزایش تمایل مردم به راه اندازی کسب­ وکار در اینستاگرام شده است.


بنا­بر گزارش اقتصاد آنلاین، تا شش ماه قبل تعداد مشاغل فعال در اینستاگرام کمتر از 10 میلیون مورد بود که در ماه جولای به 15 میلیون مورد و حالا به 25 میلیون مورد افزایش یافته است. ‌بخش عمده مشاغلی که در اینستاگرام صفحه دارند را کسب­ وکارهای کوچک تشکیل می‌دهند.


براساس آمار موجود 80 درصد از کاربران اینستاگرام حداقل یکی از صفحات مربوط به کسب­ و­کارها را در این شبکه اجتماعی دنبال می‌کنند.


اقیانوس قرمز در اینستاگرام و رمز پیروزی


راه اندازی 25 میلیون کسب ­و­کار در اینستاگرام حاکی از آن است که رقابت در این پلتفرم بسیار سخت شده و جلب توجه مشتریان نیازمند تصمیمات هوشمندانه و شکار فرصت­هاست.


می‌توان ادعا کرد کسب­­ و­کارهای اینستاگرامی زمانی می‌توانند به موفقیت دست پیدا کنند که با ایجاد تمایز در محتوا، فرآیندها و استراتژی‌ها، تصمیمات درست و متفاوت بگیرند.


این مسئله بدون شناخت عمیق از مشتری و درک چیزی که واقعاً به دنبال آن است اتفاق نمی‌افتد.


اهمیت عنصر اعتماد در کسب و­کارهای اینستاگرامی


یکی از دغدغه­های مهم که در رشد کسب­ و­کارهای اینستاگرامی می‌تواند موثر باشد درک مفهوم اعتماد است و این­که مشتریان چگونه می‌توانند به کسب­ وکارهای موجود در اینستاگرام اعتماد کنند.


به همین خاطر مدیران کسب­ وکارها در اینستاگرام باید به دنبال پاسخ به این سؤال باشند که چگونه اعتماد مشتریان خود را جلب کنند و در واقع مشتری چه چیزی در ذهن خود نسبت به فروشگاه‌های اینستاگرامی دارد.


به زبان ساده مدیران کسب ­وکار از کجا بدانند چه پارامترهایی باعث جلب اعتماد مشتری می‌شود؟


ثروتی به نام داده


یکی از بزرگترین ثروت‌های موجود و در عین حال ارزشمند که مدیران کسب ­وکارهای اینستاگرامی می‌توانند از آن فرصت‌های خلق ثروت و رفع چالش‌ها را استخراج کنند، داده‌های موجود در اینستاگرام است که توسط مشتریان و کاربران آن به وجود آمده است.


اگر مدیران کسب­ و­کارهای اینستاگرامی بتوانند از داده‌های موجود در اینستاگرام به خوبی استفاده کننده علاوه بر حل چالش‌هایی مانند اعتماد، خلق محتوای اثربخش و سنجش عملکرد محتوا، می‌توانند فرصت‌هایی مانند ایده‌های پرفروش، ارتباط مؤثر با مشتریان و ... را نیز به دست بیاورند.


 


خدمات دیتاک به کسب ­و­کارهای اینستاگرامی


سامانه روابط عمومی دیتاک


سامانه روابط­عمومی دیتاک که با تکیه بر هوش مصنوعی و آخرین تکنولوژی‌های رایج حوزه آنالیز داده، تهیه شده است به کسب ­و­کارهای اینستاگرامی کمک می‌کند به محتوای تولید شده پیرامون کسب­ و­کارخود، حوزه‌های مرتبط و موارد مورد علایق مشتریان دست پیدا کنند و متناسب با این محتوا اقدام به تولید و توزیع محتوا کنند.


این سامانه به صورت ساده و کاملاً جامع به تمامی محتوای اینستاگرام احاطه پیدا می‌کند و متناسب با نیاز کسب­‌وکار، محتوا را پایش می‌کند.


آشنایی با سامانه روابط عمومی دیتاک


ربات جستجوگر دیتاک


ربات جست­و­جو­گر دیتاک یکی از ابزارهای مهم دیتاک است که برای افرادی که در اینستاگرام کسب­ و­کار دارند می‌تواند مفید و کاربردی باشد.


با استفاده از این ربات می‌توان همه‌ی اخبار و اظهارنظرها را در مورد کسب‌وکارهای فعال در اینستاگرام، به صورت لحظه‌ای رصد کرد و با جستجوی موضوعات مختلف به هزاران ایده و محتوای کاربردی در اینستاگرام دست پیدا کرد. لازم به ذکر است که دفعات جستجو در این ربات نامحدود و کاملاً رایگان است.


رایگان امتحان کنید


گزارش افکار سنجی دیتاک


همان­طور که عنوان شد جلب اعتماد مشتری در اینستاگرام گام مهمی در جذب مشتری و رشد فروش به حساب می‌آید، ولی این پلتفرم به خاطر نوع ماهیتی که دارد ذاتاً ریسک خرید بالایی به مشتری تحمیل می‌کند. در این­جا وظیفه مدیران کسب­ و­کارهای اینستاگرامی این است که با جلب اعتماد مشتری، این ریسک را کاهش دهند.


برای جلب اعتماد مشتری در قدم اول باید دانست که چه چیزی بر روی اعتماد وی تأثیر می‌گذارد و اساساً مشتری چگونه فکر می‌کند؟ وقتی صاحبان کسب­ و­کار از افکار، علایق و دیدگاه‌های مشتری آگاه باشند می‌توانند با تولید محتوای حرفه‌ای و ارائه دلایل واقعی در این راستا اقدام به جلب رضایت مشتری کنند.


گزارش افکارسنجی دیتاک به کسب­ و­کارهای اینستاگرامی کمک می‌کند که به افکار و عقاید مخاطبان خود در مورد موضوعات خاص دست پیدا کنند. گزارش افکارسنجی نشان می‌دهد که افراد به چه دلیلی عقیده خاصی را پذیرفته‌اند و با چه شدت و قوتی از آن پشتیبانی می‌کنند و پیرامون آن به چه موضوعاتی پرداخته‌اند.


 


گزارش کمپین سنجی


یکی از مهم‌ترین دغدغه­های کسب­ و­کارهای اینستاگرامی موضوع تبلیغات در اینستاگرام است. به دلیل وجود پارامترهای مختلف در این نوع تبلیغات، به­خصوص سنجش میزان اثربخشی، این فرآیند سخت و گاهاً برای کسب و کارها هزینه­بر است.


گزارش کمپین­سنجی دیتاک به صاحبان کسب ­و­کارها کمک می‌کند به صورت کمی و کیفی کمپین‌های تبلیغاتی خود را مورد پایش و ارزیابی قرار دهند و مسیر صفر تا صد یک کمپین را به صورت گام به گام آنالیز کنند.


سخن نهایی با کسب­ و­کارهای اینستاگرامی


همان­طور که عنوان شد رقابت و فروش در فضای اینستاگرام به سمت سختی و پرهزینه بودن پیش می­رود و در این میان افرادی موفق خواهند شد که با تکیه بر تکنولوژی‌های روز، شناخت عمیق­تری از مخاطب داشته باشند. در واقع اگر کسب و­کارهای اینستاگرامی نتوانند تفاوت عمیقی در محتوا، نحوه تبلیغات و ارتباط با مشتریان ایجاد کنند، برنده­ ی میدان نخواهند بود.


بنابراین استفاده از خدمات دیتاک برای کسب ­و­کارهای فعال در اینستاگرام کمک می‌کند با هوشمندی و درایت بیشتر مخاطبان خود را بشناسند و با عملکرد متمایز، فروش خود افزایش دهند.


شرکت دانش بنیان دیتاک، در حوزه تحلیل داده‌های شبکه‌های اجتماعی، به کسب­ و­کارهای اینستاگرامی کمک می‌کند که با آگاهی از ذهنیت و افکار کاربران اینستاگرام به موفقیت‌های بیشتر دست پیدا کنند. در صورتی که در مورد هر یک از خدمات دیتاک سؤال یا ابهامی دارید می‌توانید از طریق لینک زیر با مشاوران خبره دیتاک تماس حاصل کرده و پاسخ سؤالات خود را دریافت نمائید.


تماس با دیتاک



انتهای پیام/ر


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب