خدمات دیتاک به کسب و کارهای اینستاگرامی
به گزارش گروه رسانههای دیگر خبرگزاری آنا، اینستاگرام یکی از بزرگترین شبکههای اجتماعی جهان است که در ایران طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده و به عنوان یکی از پلتفرمهای راه اندازی کسب وکار، باعث ایجاد جریان درآمدی بسیار بزرگی برای کاربران شده است.
بنابر آخرین آمارهای منتشر شده در ایران، اینستاگرام بیش از 25 میلیون کاربر فعال دارد و مردم زمان زیادی را به حضور در این پلتفرم اختصاص میدهند.
این مسئله باعث ایجاد فرصت خلق و رشد کسب وکارهای اینستاگرامی شده و در بستر این شبکه اجتماعی فرصت کسب درآمد را برای همه فراهم آورده است.
ایجاد کسب وکارهای اینستاگرام به دلایل ذیل باعث همهگیری در بین کاربران و تمایل عامه جامعه به سمت آن شده است:
- دانش فنی زیادی نمیخواهد
راه اندازی کسب وکار در اینستاگرام به کمترین دانش فنی نیاز دارد و در سریعترین زمان ممکن قابل راه اندازی است.
- پیچیدگی ندارد
کار با اپلیکیشن اینستاگرام، پیچیدگی زیادی ندارد و با کمترین فرآیند ممکن پروسه معرفی محصول و فروش اتفاق میافتد.
- امکانات فروشگاهی زیاد اینستاگرام
اینستاگرام دارای امکانات پیشرفته و کاملاً کاربردی برای کسب وکارهای اینستاگرامی است که در فرآیند فروش محصول، تولید محتوا و مدیریت صفحه و... برای مدیران کسب وکارها مفید و کاربردی است.
این موارد موجب افزایش تمایل مردم به راه اندازی کسب وکار در اینستاگرام شده است.
بنابر گزارش اقتصاد آنلاین، تا شش ماه قبل تعداد مشاغل فعال در اینستاگرام کمتر از 10 میلیون مورد بود که در ماه جولای به 15 میلیون مورد و حالا به 25 میلیون مورد افزایش یافته است. بخش عمده مشاغلی که در اینستاگرام صفحه دارند را کسب وکارهای کوچک تشکیل میدهند.
براساس آمار موجود 80 درصد از کاربران اینستاگرام حداقل یکی از صفحات مربوط به کسب وکارها را در این شبکه اجتماعی دنبال میکنند.
اقیانوس قرمز در اینستاگرام و رمز پیروزی
راه اندازی 25 میلیون کسب وکار در اینستاگرام حاکی از آن است که رقابت در این پلتفرم بسیار سخت شده و جلب توجه مشتریان نیازمند تصمیمات هوشمندانه و شکار فرصتهاست.
میتوان ادعا کرد کسب وکارهای اینستاگرامی زمانی میتوانند به موفقیت دست پیدا کنند که با ایجاد تمایز در محتوا، فرآیندها و استراتژیها، تصمیمات درست و متفاوت بگیرند.
این مسئله بدون شناخت عمیق از مشتری و درک چیزی که واقعاً به دنبال آن است اتفاق نمیافتد.
اهمیت عنصر اعتماد در کسب وکارهای اینستاگرامی
یکی از دغدغههای مهم که در رشد کسب وکارهای اینستاگرامی میتواند موثر باشد درک مفهوم اعتماد است و اینکه مشتریان چگونه میتوانند به کسب وکارهای موجود در اینستاگرام اعتماد کنند.
به همین خاطر مدیران کسب وکارها در اینستاگرام باید به دنبال پاسخ به این سؤال باشند که چگونه اعتماد مشتریان خود را جلب کنند و در واقع مشتری چه چیزی در ذهن خود نسبت به فروشگاههای اینستاگرامی دارد.
به زبان ساده مدیران کسب وکار از کجا بدانند چه پارامترهایی باعث جلب اعتماد مشتری میشود؟
ثروتی به نام داده
یکی از بزرگترین ثروتهای موجود و در عین حال ارزشمند که مدیران کسب وکارهای اینستاگرامی میتوانند از آن فرصتهای خلق ثروت و رفع چالشها را استخراج کنند، دادههای موجود در اینستاگرام است که توسط مشتریان و کاربران آن به وجود آمده است.
اگر مدیران کسب وکارهای اینستاگرامی بتوانند از دادههای موجود در اینستاگرام به خوبی استفاده کننده علاوه بر حل چالشهایی مانند اعتماد، خلق محتوای اثربخش و سنجش عملکرد محتوا، میتوانند فرصتهایی مانند ایدههای پرفروش، ارتباط مؤثر با مشتریان و ... را نیز به دست بیاورند.
خدمات دیتاک به کسب وکارهای اینستاگرامی
سامانه روابط عمومی دیتاک
سامانه روابطعمومی دیتاک که با تکیه بر هوش مصنوعی و آخرین تکنولوژیهای رایج حوزه آنالیز داده، تهیه شده است به کسب وکارهای اینستاگرامی کمک میکند به محتوای تولید شده پیرامون کسب وکارخود، حوزههای مرتبط و موارد مورد علایق مشتریان دست پیدا کنند و متناسب با این محتوا اقدام به تولید و توزیع محتوا کنند.
این سامانه به صورت ساده و کاملاً جامع به تمامی محتوای اینستاگرام احاطه پیدا میکند و متناسب با نیاز کسبوکار، محتوا را پایش میکند.
آشنایی با سامانه روابط عمومی دیتاک
ربات جستجوگر دیتاک
ربات جستوجوگر دیتاک یکی از ابزارهای مهم دیتاک است که برای افرادی که در اینستاگرام کسب وکار دارند میتواند مفید و کاربردی باشد.
با استفاده از این ربات میتوان همهی اخبار و اظهارنظرها را در مورد کسبوکارهای فعال در اینستاگرام، به صورت لحظهای رصد کرد و با جستجوی موضوعات مختلف به هزاران ایده و محتوای کاربردی در اینستاگرام دست پیدا کرد. لازم به ذکر است که دفعات جستجو در این ربات نامحدود و کاملاً رایگان است.
گزارش افکار سنجی دیتاک
همانطور که عنوان شد جلب اعتماد مشتری در اینستاگرام گام مهمی در جذب مشتری و رشد فروش به حساب میآید، ولی این پلتفرم به خاطر نوع ماهیتی که دارد ذاتاً ریسک خرید بالایی به مشتری تحمیل میکند. در اینجا وظیفه مدیران کسب وکارهای اینستاگرامی این است که با جلب اعتماد مشتری، این ریسک را کاهش دهند.
برای جلب اعتماد مشتری در قدم اول باید دانست که چه چیزی بر روی اعتماد وی تأثیر میگذارد و اساساً مشتری چگونه فکر میکند؟ وقتی صاحبان کسب وکار از افکار، علایق و دیدگاههای مشتری آگاه باشند میتوانند با تولید محتوای حرفهای و ارائه دلایل واقعی در این راستا اقدام به جلب رضایت مشتری کنند.
گزارش افکارسنجی دیتاک به کسب وکارهای اینستاگرامی کمک میکند که به افکار و عقاید مخاطبان خود در مورد موضوعات خاص دست پیدا کنند. گزارش افکارسنجی نشان میدهد که افراد به چه دلیلی عقیده خاصی را پذیرفتهاند و با چه شدت و قوتی از آن پشتیبانی میکنند و پیرامون آن به چه موضوعاتی پرداختهاند.
گزارش کمپین سنجی
یکی از مهمترین دغدغههای کسب وکارهای اینستاگرامی موضوع تبلیغات در اینستاگرام است. به دلیل وجود پارامترهای مختلف در این نوع تبلیغات، بهخصوص سنجش میزان اثربخشی، این فرآیند سخت و گاهاً برای کسب و کارها هزینهبر است.
گزارش کمپینسنجی دیتاک به صاحبان کسب وکارها کمک میکند به صورت کمی و کیفی کمپینهای تبلیغاتی خود را مورد پایش و ارزیابی قرار دهند و مسیر صفر تا صد یک کمپین را به صورت گام به گام آنالیز کنند.
سخن نهایی با کسب وکارهای اینستاگرامی
همانطور که عنوان شد رقابت و فروش در فضای اینستاگرام به سمت سختی و پرهزینه بودن پیش میرود و در این میان افرادی موفق خواهند شد که با تکیه بر تکنولوژیهای روز، شناخت عمیقتری از مخاطب داشته باشند. در واقع اگر کسب وکارهای اینستاگرامی نتوانند تفاوت عمیقی در محتوا، نحوه تبلیغات و ارتباط با مشتریان ایجاد کنند، برنده ی میدان نخواهند بود.
بنابراین استفاده از خدمات دیتاک برای کسب وکارهای فعال در اینستاگرام کمک میکند با هوشمندی و درایت بیشتر مخاطبان خود را بشناسند و با عملکرد متمایز، فروش خود افزایش دهند.
شرکت دانش بنیان دیتاک، در حوزه تحلیل دادههای شبکههای اجتماعی، به کسب وکارهای اینستاگرامی کمک میکند که با آگاهی از ذهنیت و افکار کاربران اینستاگرام به موفقیتهای بیشتر دست پیدا کنند. در صورتی که در مورد هر یک از خدمات دیتاک سؤال یا ابهامی دارید میتوانید از طریق لینک زیر با مشاوران خبره دیتاک تماس حاصل کرده و پاسخ سؤالات خود را دریافت نمائید.
انتهای پیام/ر
انتهای پیام/