دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 آبان 1399 - 17:08

کمپین سنجی با سامانه تخصصی دیتاک

کمپین­‌ها تلاش می­کنند تصویر مناسبی را که سازمان­ها و نهادها تمایل دارند، در ذهن مخاطب ایجاد کنند و به دلیل اینکه که از فرایند یکپارچه و اثربخشی و کارایی بالایی برخوردار هستند و قدرت انتقال پیام بالایی دارند، سرعت دستیابی به اهداف نسبت به حالت عادی در آن‌ها بیشتر است.
کد خبر : 527152
15-کمپین سنجی.jpg

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، شرکت­ها و سازمان­ها برای ارتباط با مخاطبان خود و انتقال پیام لازم است اقدامات و برنامه­ های یکپارچه و کاملاً راهبردی ترتیب بدهند و به ساده­ترین و دقیق­ترین روش ممکن، پیام خود را منتقل کنند. پس از پایان این فرایند کمپین­ سنجی مناسب و دقیق به این سوال پاسخ می‌دهد که اثربخشی و کارایی کمپین­های اجرا شده چه میزان با اهداف و برنامه­های از پیش تعیین شده سازمان تطابق دارد؟


کمپین­های تبلیغاتی یکی از ابزارهای مهم و کلیدی سازمان­ها برای ایجاد ارتباط مستقیم با مخاطبان است که با توجه به اهداف سازمان برنامه­ریزی و اجرا می­شود.


در این میان یکی از مهم­ترین دغدغه­های مدیران روابط عمومی و بازاریابی، این است که بتوانند پیامی که مد نظر دارند را درست به مخاطب انتقال دهند. این مسئله در نتیجه نهایی کمپین، اثر بسیار خاص و متمایزی ایجاد می­کند.


به همین خاطر مدیران سازمان­ها برای اطمینان از حصول کارکرد کمپین­ها و بررسی نتیجه و تأثیری که این کمپین­ها بر روی مخاطب هدف گذاشته است اقدام به ارزیابی و آنالیز کمپین می­کنند.


کمپین­ سنجی باعث می­شود مدیران به این سوال پاسخ دهند که کمپین­های تبلیغاتی آن­ها چه دستاوردها و نتایجی به دنبال داشته است.


کمپین چیست ؟


تعاریف مختلفی از "کمپین" ارائه شده است. قبل از اینکه بدانید کمپین­ سنجی به چه می­گویند باید بدانید کمپین چیست و چه کسانی به آن نیاز دارند. با توجه به این مسئله، کمپین یا پویش در فضای مجازی، مجموعه محتواهایی است که در یک موضوع خاص با جهت‌گیری و کارکرد مشخص بر اساس فعالیت و کنش‌های کاربران شبکه‌های اجتماعی شکل می‌گیرد. کمپین­سنجی، بررسی کمی و کیفی پویش‌های به‌وجود آمده در فضای مجازیست که توسط اشخاص و گروه‌ها با اهداف تجاری، سیاسی، اجتماعی و… هدایت و راهبری می‌شود.


کمپین­ها تلاش می­کنند تصویر مناسبی را که سازمان­ها و نهادها تمایل دارند، در ذهن مخاطب ایجاد کنند و به دلیل اینکه که از فرایند یکپارچه و اثربخشی و کارایی بالایی برخوردار هستند و قدرت انتقال پیام بالایی دارند، سرعت دستیابی به اهداف نسبت به حالت عادی در آن‌ها بیشتر است.


چه کسانی به کمپین نیاز دارند؟


در پاسخ به این سوال که کمپین­ها توسط چه کسانی و با چه اهدافی اجرا می­شود می­توان به صورت موردی به این موارد اشاره کرد:



  1. احزاب سیاسی برای رقابت انتخاباتی و یا تسویه حساب­های سیاسی اقدام به اجرای کمپین می­کنند.

  2. نهادهای غیر انتفاعی برای ترغیب مردم به مشارکت و افزایش شور و اشتیاق در میان آن‌ها، با کمک گرفتن از کمپین­ها پیام­های خود را منتقل می­کنند.

  3. سازمان­های دولتی برای اجرای طرح­های خود و جلب رضایت مردم کمپین­های مختلف اجرا می­کنند.

  4. شرکت­های خصوصی برای موارد مهمی مانند برندینگ، امور روابط عمومی و فروش کالا یا خدمات از کمپین­ها استفاده می­کنند.


این افراد و نهادها بیشترین استفاده را از کمپین­ها می‌برند و به صورت دوره­ای و مستمر اقدام به اجرای کمپین­های مختلف می­کنند. در تمامی این طیف­ها اطمینان از اثربخشی و سنجش کیفیت کمپین اهمیت بالایی دارد.


امروزه با ظهور شبکه­های اجتماعی نه تنها نهادها بلکه افراد عادی که هویت حقوقی خاصی ندارند برای دستیابی به اهداف خود می­توانند کمپین­های مختلف اجرا کنند.


کمپین­ها و شبکه­های اجتماعی


شبکه­های اجتماعی به عنوان یکی از بهترین کانال­های توزیع محتوای کمپین­ها، نقش کلیدی در رشد، افول و اثربخشی کمپین ایفا می­کنند. امروزه بدون توجه به شبکه­های اجتماعی، کمپین سنجی و اجرای کمپین امری سخت و پرهزینه خواهد بود. در واقع شبکه­های اجتماعی به عنوان کانال مهم توزیع محتوای کمپین باید همواره مد نظر سازمان­ها و نهادهای مختلف بوده و با توجه به شرایط در این کانال­ها اقدام به فعالیت کنند.


از طرفی امروزه در شبکه­های اجتماعی میلیون­ها داده سیال و کاملاً مرتبط با اهداف سازمان­­ها و نهادها وجود دارد که در طراحی کمپین­ها و کمپین سنجی به نفع یا بر علیه صاحبان کمپین می­تواند نقش آفرینی کند.


به همین دلایل است که اکنون سازمان­­ها و افراد حرفه­ای برای بررسی وضعیت کمپین و اثرسنجی آن تنها به داده­های خود اکتفا نکرده بلکه با تکیه بر هوش مصنوعی و برون سپاری آن به شرکت­های حرفه­ای آنالیز داده شبکه­های اجتماعی، فرایند کمپین سنجی خود را تقویت می­کنند.


کمپین سنجی چیست ؟


کمپین سنجی به این معنی است که ما شرایط، دستاوردها و نتایج حاصل از اجرای کمپین­های خود را در میان مخاطبان مورد سنجش و ارزیابی قرار دهیم.


این عمل باعث می­شود نقاط ضعف و قوت کمپین، به کمک داده­های واقعی مورد ارزیابی قرار گیرد. روش­ها و متدهای مختلفی برای موارد مربوط به کمپین سنجی مورد استفاده قرار می­گیرد ولی یکی از مهم­ترین رویکردها این است که سازمان­ها و نهادها، اثرات و بازتاب­های واقعی کمپین را در بین مخاطبان هدف اندازه­گیری کنند.


این کار باعث می­شود که دقت اندازگیری و فعالیت­های مربوط به کمپین افزایش پیدا کند و نتایج مبتنی بر واقعیت جامعه هدف، برای تصمیم گیری در اختیار مدیران مجموعه قرار گیرد.


با تکیه بر کمپین سنجی دستاوردهای زیادی به دست می‌آید که می­توان به موارد زیر اشاره کرد:



  1. ارزیابی کیفیت رسانه و تناسب آن با نتایج به دست آمده

  2. کاهش اشتباهات و بهبود روند کیفیت کمپین­ها

  3. شناخت محتوای تأثیر­گذار و امکان توزیع و ترویج مستقیم آن

  4. اندازه­گیری میزان تاثیرگذاری کمپین، بازتاب واقعی آن در خارج از سازمان و میان مخاطبان اصلی


این موارد باعث افزایش قدرت تصمیم­گیری ذی نفعان اصلی می­شود تا بتوانند برای کمپین­های بعدی اقدامات بهتری از خود به جای بگذارند.


کمپین سنجی با سامانه دیتاک


شرکت دانش بنیان دیتاک با بیش از 9 سال تجربه و فعالیت در زمینه تحلیل داده­های شبکه­های اجتماعی می­تواند به صورت تخصصی و با بهره­گیری از سامانه مبتنی بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، کمپین­های شما را تحلیل و مورد سنجش قرار دهد.


سامانه دیتاک می­تواند کمپین­های آنلاین تمامی سازمان­ها و نهادهای سیاسی، انتفاعی و غیر انتفاعی را با ارائه دقیق­ترین جزئیات تحلیل و ارزیابی کند و گزارش کاربردی در این زمینه ارائه نماید.


گزارش کمپین سنجی دیتاک


این گزارش­ها برای تصمیم­گیری در مورد نحوه اجرای کمپین­ها، نوع پیام، فرایند اجرای کمپین و ... اطلاعات کاربردی و مفیدی را در اختیار مدیران مجموعه­های مختلف قرار ­می­دهد. در صورتی که در رابطه با موارد مربوط به کمپین سنجی و نحوه استفاده از سامانه دیتاک سوال یا مشاوره تخصصی نیاز دارید، می­توانید از طریق لینک زیر از مشاورین دیتاک راهنمایی­های لازم را دریافت نمائید.


مشاوره از دیتاک برای کمپین سنجی



انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب