بررسی بازتاب یک رویداد توسط سامانه دیتاک
به گزارش گروه رسانههایدیگر خبرگزاری آنا، رویدادهای آنلاین و آفلاین یکی از بهترین استراتژیهای دسترسی به مخاطبان هدف و ارتباط با آنهاست، در واقع سازمانها با برگزاری رویدادها و بررسی واکنشهای مخاطبان، علاوه بر ایجاد ارتباط و انتقال پیامهای تجاری خود، میتوانند بازخورد مناسبی از کاربران دریافت کنند.
در واقع رویدادها به سازمانها، در شناخت دقیق مخاطبان و انتقال پیامهایی که مد نظر دارند، کمک شایانی میکنند، همچنین برگزاری رویداد، منجر به ایجاد و تقویت شبکه ارتباطی سازمانها و کسبوکارها میشود.
بازتاب رویداد در نتیجه بررسیهای تخصصی آن، یکی از منافع جانبی رویداد است که مدیران روابط عمومی و بازاریابی در تلاشند با رصد و ارزیابی بازتاب حاصل از یک رویداد که سازمان به صورت مستقیم یا غیرمستقیم در آن نقش داشته است، دقت تصمیمگیری و فعالیتهای سازمان را بهتر و درستتر ارزیابی کنند.
همانطور که همه میدانیم پس از وقوع یک رویداد یا مطرح شدن موضوعی خاص در شبکههای اجتماعی، وبلاگها و نشریات مخلتف آنلاین و آفلاین، موضعگیری و بعضاً جبههگیریهای مختلف و متعددی پیرامون آن به وجود میآید. به همین خاطر متخصصین روابط عمومی و بازاریابی سازمان، پس از وقوع یک رویداد و یا مطرح شدن یک موضوع خاص، بررسی بازتاب آن را در فضای مجازی بسیار لازم و ضروری میدانند. در واقع از دل این بازتابها و واکنشها میتوان دانش لازم جهت تصمیمگیری متناسب با نیاز مخاطب را اخذ نمود.
رویداد چیست ؟
رویداد، موقعیتی است که معمولا برای آن برنامهریزی شده باشد و به عنوان یک مجمع عمومی میتوان آن را به مخاطبان عرضه کرد. رویدادها، انواع مختلفی دارند و با توجه به اهداف مختلف ایجاد میشوند.
رویدادها معمولاً سازماندهی شده و بر اساس برنامه ایجاد شدهاند، اما امکان شکلگیری رویدادهای بدون برنامه و با توجه به شرایط و رخدادهای اجتماعی، اقتصادی و سیاسی نیز وجود دارد.
با توجه به این تفاسیر بازتاب رویداد حاصل نظرات، واکنش و محتوایی است که مخاطبان در تمامی کانالهای در دسترس خود تولید، توزیع و ترویج کردهاند و تلاش میکنند دیدگاه و عقیده خود را درباره رویداد به سازمان منتقل کنند.
گزارش بازتاب یک رویداد، در واقع بولتنی برای ارائهی دقیق واکنشها و نظرات مخاطبان در منابع خبری و شبکههای اجتماعی میباشد.
چرا سازمانها و نهادها بازتاب رویداد برایشان اهمیت دارد؟
سازمانها برای برنامهریزی و اجرای یک رویداد، هزینه زیادی صرف میکنند، از طرفی هم گاهی در جامعه و در بین مخاطبان هدف، اتفاقات و رویدادهایی به وقوع میپیوندد که سازمانها تمایل دارند با رصد آنها حقیقت نهفته در بطن این اتفاقات را کشف و متناسب با آن برنامهریزی کنند.
مدیران روابطعمومی با تکیه بر همین اطلاعات و نتایج به دست آمده از رویدادها، تصمیمات و سیاستهای مهم کلیدی اخذ میکنند.
هر چه با درک عمیقتری، حقیقتهای نهفته در رویدادها کشف شوند، به همان میزان دانش بیشتری استخراج میشود و مدیران بهتر میتوانند تصمیمات اثربخش اتخاذ کنند.
از دل رویدادها و وقایع جامعه میتوان به موضوعات و مواردی دست پیدا کرد که در شرایط عادی و با نگاه خرد نمیتوان از آن مطلع شد. به همین خاطر است که سازمانها بیش از آنکه به رویداد اهمیت دهند به بازتاب رویداد و نتایج حاصل از آن اهمیت میدهند.
شبکههای اجتماعی و رویدادها
امروزه با رشد شبکههای اجتماعی مناسبات و اثرات وقایع، با تغییر زیادی روبهرو شده و بررسی بازتاب رویدادها سخت و پرهزینه شده است.
شبکههای اجتماعی و وبسایتها این قابلیت را دارند که به رویدادها و اتفاقات ناشی از آن طول و عرض بیشتری بدهند و دامنه گسترش آن را زیاد کنند.
این مسئله از یک طرف منجر به کشف حقایق و دانش بیشتری شده و از طرف دیگر، مدیریت رویداد و تحلیل بازتاب آن را به کاری سخت و پرهزینه تبدیل نموده است.
شبکههای اجتماعی باعث شده مخاطبان بیشتری در معرض رویدادها قرار گیرند و دادههای بیشتری حول آن تولید و توزیع شود. به همین خاطر، سازمانها و نهادهای حرفهای از تکنولوژیهای روز جهت درک صحیح بازتاب رویدادها، آنالیز و مدیریت بهینه دادههای حاصل از آن استفاده میکنند.
امروزه با بهرهگیری از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی میتوان دادههای حاصل از ایجاد یک رویداد را با دقت و کیفیت بالا بررسی کرده و تصویری روشن و شفاف از رویداد به سازمان نشان داد.
دستاورد بررسی بازتاب رویداد
با بررسی و آنالیز بازتاب رویداد میتوان به موارد ذیل دست پیدا کرد:
- بررسی اظهار نظر شخصیتهای سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، سلبریتیها واینفلوئنسرها در خصوص رویداد
- بررسی موجهای ایجاد شده پیرامون رویداد در بسترهای گوناگون
- بررسی موضوعات مورد توجه کاربران پیرامون رویداد مورد مطالعه
- بررسی سهم جناحهای سیاسی در انتشار محتوای پیرامون رویداد
- بررسی و تحلیل شبکههای انتشار محتوای پیرامون موضوع مورد رصد
- بررسی آماری محتوای تولید شده، حجم محتوا، تعداد کاربران و میزان توجه کاربران به پستهای منتشر شده
- معرفی محتوای موثر و پربازخورد به تفکیک بسترهای شبکههای اجتماعی
- بررسی رویکرد افکار عمومی نسبت به رویداد
- بررسی سهم جناحهای سیاسی در انتشار محتوای پیرامون رویداد
با توجه گستردگی بازتاب حاصل از رویداد، استفاده از از پلتفرمها و ابزارهای آنلاین حرفهای که با تکیه بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشین میتوانند این فرآیند را با دقت و سرعت بیشتری انجام دهند، ضرروری به نظر میرسد.
سامانه بازتاب رویداد دیتاک
شرکت دانش بنیان دیتاک با بیش از 9 سال سابقه عملی در تجزیه و تحلیل دادههای موجود در شبکههای اجتماعی و وبسایتهای محتوایی میتواند بازتاب دقیق و کاربردی از رویداد و حواشی حاصل از آن ارائه کند.
سازمانها و کسب وکارها به وسیله سامانه تحلیل رویداد دیتاک میتوانند تمامی دادههای موجود در شبکههای اجتماعی مانند توییتر، اینستاگرام، تلگرام و سایتهای محتوایی که حول رویداد ایجاد شده است را گردآوری کنند و با ارائه تحلیل دقیق و کاربردی به سوالات و ابهامات خود در مورد آن پاسخ دهند.
گزارش بازتاب رویداد
به وسیله این گزارش میتوان به تمامی مواردی که در بحث دستاوردهای بازتاب رویداد در مورد آنها صحبت شد، دست پیدا کرد و سازمان را به سمت تصمیمگیری شفاف و کاربردی سوق داد و فرصتهای ناشی از ایجاد رویدادها را در برابر دیدگان سازمان قرار داد.
گزارش بازتاب رویداد دیتاک کمک میکند سازمانها به فهم عمیقتری از رویدادهای برنامهریزی شده و نا بهنگام دست پیدا کنند. در صورتی که در مورد تحلیل بازتاب رویداد و کاربردهای آن سوالات بیشتری دارید از طریق لینک زیر میتوانید از متخصصین و مشاورین دیتاک راهنمایی بگیرید.
انتهای پیام/
انتهای پیام/