دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مهر 1399 - 11:52

بررسی بازتاب یک رویداد توسط سامانه دیتاک

رویدادهای آنلاین و آفلاین یکی از بهترین استراتژی­های دسترسی به مخاطبان هدف و ارتباط با آن­هاست، در واقع سازمان­ها با برگزاری رویدادها و بررسی واکنش­های مخاطبان، علاوه بر ایجاد ارتباط و انتقال پیام­های تجاری خود، می­توانند بازخورد مناسبی از کاربران دریافت کنند.
کد خبر : 520528
reportage anna.jpg

به گزارش گروه رسانه‌های‌دیگر خبرگزاری آنا، رویدادهای آنلاین و آفلاین یکی از بهترین استراتژی­های دسترسی به مخاطبان هدف و ارتباط با آن­هاست، در واقع سازمان­ها با برگزاری رویدادها و بررسی واکنش­های مخاطبان، علاوه بر ایجاد ارتباط و انتقال پیام­های تجاری خود، می­توانند بازخورد مناسبی از کاربران دریافت کنند.


در واقع رویدادها به سازمان­ها، در شناخت دقیق مخاطبان و انتقال پیام­هایی که مد نظر دارند، کمک شایانی می­کنند، همچنین برگزاری رویداد، منجر به ایجاد و تقویت شبکه ارتباطی سازمان­ها و کسب­وکارها می­شود.


بازتاب رویداد در نتیجه بررسی­های تخصصی آن، یکی از منافع جانبی رویداد است که مدیران روابط عمومی و بازاریابی در تلاشند با رصد و ارزیابی بازتاب­ حاصل از یک رویداد که سازمان به صورت مستقیم یا غیرمستقیم در آن نقش داشته است، دقت تصمیم­گیری و فعالیت­های سازمان را بهتر و درست‌تر ارزیابی کنند.


همانطور که همه می­دانیم پس از وقوع یک رویداد یا مطرح شدن موضوعی خاص در شبکه­های اجتماعی، وبلاگ­ها و نشریات مخلتف آنلاین و آفلاین، موضع­گیری و بعضاً جبهه­گیری­های مختلف و متعددی پیرامون آن به وجود می­آید. به همین خاطر متخصصین روابط عمومی و بازاریابی سازمان، پس از وقوع یک رویداد و یا مطرح شدن یک موضوع خاص، بررسی بازتاب آن را در فضای مجازی بسیار لازم و ضروری می­دانند. در واقع از دل این بازتاب­ها و واکنش­ها می­توان دانش لازم جهت تصمیم­گیری متناسب با نیاز مخاطب را اخذ نمود.


رویداد چیست ؟


رویداد، موقعیتی است که معمولا برای آن برنامه‌ریزی شده باشد و به عنوان یک مجمع عمومی می­توان آن را به مخاطبان عرضه کرد. رویدادها، انواع مختلفی دارند و با توجه به اهداف مختلف ایجاد می­شوند.


رویدادها معمولاً سازماندهی شده و بر اساس برنامه ایجاد شده­اند، اما امکان شکل­گیری رویدادهای بدون برنامه و با توجه به شرایط و رخدادهای اجتماعی، اقتصادی و سیاسی نیز وجود دارد.


با توجه به این تفاسیر بازتاب رویداد حاصل نظرات، واکنش و محتوایی است که مخاطبان در تمامی کانال­های در دسترس خود تولید، توزیع و ترویج کرده­اند و تلاش می­کنند دیدگاه و عقیده خود را درباره رویداد به سازمان منتقل کنند.


گزارش بازتاب یک رویداد، در واقع بولتنی برای ارائه‌‌ی دقیق واکنش­ها و نظرات مخاطبان در منابع خبری و شبکه‌های اجتماعی می‌باشد.


چرا سازمان­ها و نهادها بازتاب رویداد برایشان اهمیت دارد؟


سازمان­ها برای برنامه­ریزی و اجرای یک رویداد، هزینه زیادی صرف می­کنند، از طرفی هم گاهی در جامعه و در بین مخاطبان هدف، اتفاقات و رویدادهایی به وقوع می­پیوندد که سازمان­ها تمایل دارند با رصد آن‌ها حقیقت نهفته در بطن این اتفاقات را کشف و متناسب با آن برنامه­ریزی کنند.


مدیران روابط­عمومی با تکیه بر همین اطلاعات و نتایج به دست آمده از رویدادها، تصمیمات و سیاست­های مهم کلیدی اخذ می­کنند.


هر چه با درک عمیق­تری، حقیقت­های نهفته در رویدادها کشف شوند، به همان میزان دانش بیشتری استخراج می­شود و مدیران بهتر می­توانند تصمیمات اثربخش اتخاذ کنند.


از دل رویدادها و وقایع جامعه می­توان به موضوعات و مواردی دست پیدا کرد که در شرایط عادی و با نگاه خرد نمی­توان از آن مطلع شد. به همین خاطر است که سازمان­ها بیش از آن­که به رویداد اهمیت دهند به بازتاب رویداد و نتایج حاصل از آن اهمیت می­دهند.


شبکه­های اجتماعی و رویدادها


امروزه با رشد شبکه­های اجتماعی مناسبات و اثرات وقایع، با تغییر زیادی رو­به­رو شده و بررسی بازتاب رویدادها سخت و پرهزینه شده است.


شبکه­های اجتماعی و وب‌سایت­ها این قابلیت را دارند که به رویدادها و اتفاقات ناشی از آن طول و عرض بیشتری بدهند و دامنه گسترش آن را زیاد کنند.


این مسئله از یک طرف منجر به کشف حقایق و دانش بیشتری شده و از طرف دیگر، مدیریت رویداد و تحلیل بازتاب آن را به کاری سخت و پرهزینه تبدیل نموده است.


شبکه­های اجتماعی باعث شده مخاطبان بیشتری در معرض رویدادها قرار گیرند و داده­های بیشتری حول آن تولید و توزیع شود. به همین خاطر، سازمان­ها و نهادهای حرفه­ای از تکنولوژی­های روز جهت درک صحیح بازتاب رویدادها، آنالیز و مدیریت بهینه داده­های حاصل از آن استفاده می­کنند.


امروزه با بهره­گیری از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی می­توان داده­های حاصل از ایجاد یک رویداد را با دقت و کیفیت بالا بررسی کرده و تصویری روشن و شفاف از رویداد به سازمان نشان داد.


دستاورد بررسی بازتاب رویداد


با بررسی و آنالیز بازتاب رویداد می­توان به موارد ذیل دست پیدا کرد:



  • بررسی اظهار نظر شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، سلبریتی‌ها واینفلوئنسرها در خصوص رویداد

  • بررسی موج‌های ایجاد شده پیرامون رویداد در بسترهای گوناگون

  • بررسی موضوعات مورد توجه کاربران پیرامون رویداد مورد مطالعه

  • بررسی سهم جناح‌های سیاسی در انتشار محتوای پیرامون رویداد

  • بررسی و تحلیل شبکه‌های انتشار محتوای پیرامون موضوع مورد رصد

  • بررسی آماری محتوای تولید شده، حجم محتوا، تعداد کاربران و میزان توجه کاربران به پست‌های منتشر شده

  • معرفی محتوای موثر و پربازخورد به تفکیک بستر‌های شبکه‌های اجتماعی

  • بررسی رویکرد افکار عمومی نسبت به رویداد

  • بررسی سهم جناح‌های سیاسی در انتشار محتوای پیرامون رویداد


با توجه گستردگی بازتاب حاصل از رویداد، استفاده از از پلتفرم­ها و ابزارهای آنلاین حرفه­ای که با تکیه بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشین می­توانند این فرآیند را با دقت و سرعت بیشتری انجام دهند، ضرروری به نظر می­رسد.


سامانه بازتاب رویداد دیتاک


شرکت دانش بنیان دیتاک با بیش از 9 سال سابقه عملی در تجزیه و تحلیل داده­های موجود در شبکه­های اجتماعی و وب‌سایت­های محتوایی می­تواند بازتاب دقیق و کاربردی از رویداد و حواشی حاصل از آن ارائه کند.


سازمان­ها و کسب ­وکارها به وسیله سامانه تحلیل رویداد دیتاک می­توانند تمامی داده­های موجود در شبکه­های اجتماعی مانند توییتر، اینستاگرام، تلگرام و سایت­های محتوایی که حول رویداد ایجاد شده است را گردآوری کنند و با ارائه تحلیل دقیق و کاربردی به سوالات و ابهامات خود در مورد آن پاسخ دهند.


گزارش بازتاب رویداد


به وسیله این گزارش می­توان به تمامی مواردی که در بحث دستاوردهای بازتاب رویداد در مورد آن­ها صحبت شد، دست پیدا کرد و سازمان را به سمت تصمیم­گیری شفاف و کاربردی سوق داد و فرصت­های ناشی از ایجاد رویدادها را در برابر دیدگان سازمان قرار داد.


گزارش بازتاب رویداد دیتاک


گزارش بازتاب رویداد دیتاک کمک می­کند سازمان­­ها به فهم عمیق­تری از رویدادهای برنامه­­ریزی شده و نا بهنگام دست پیدا کنند. در صورتی که در مورد تحلیل بازتاب رویداد و کاربردهای آن سوالات بیشتری دارید از طریق لینک زیر می­توانید از متخصصین و مشاورین دیتاک راهنمایی بگیرید.


اخذ راهنمایی از مشاورین دیتاک



انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته