دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 آذر 1394 - 09:50

اردوغان: اگر پوتین راست بگوید، کناره‌گیری می‌کنم

رجب طیب‌ ارودغان، رئیس‌جمهوری ترکیه، در واکنش به اتهام‌هایی که از سوی همتای روسش مبنی بر خرید نفت از داعش، به او زده شد، اعلام کرد که اگر این‌ها راست باشد، از سمتش کناره‌گیری می‌کند.
کد خبر : 53220

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از الجزیره، اردوغان که در حاشیه اجلاس آب‌وهوا در پاریس با خبرنگاران گفت‌وگو می‌کرد، تاکید کرد که اگر اتهام‌های پوتین به او ثابت شود، از سمت ریاست‌جمهوری ترکیه کناره‌گیری می‌کند و در ادامه از ولادیمیر پوتین خواست که اگر خلاف بودن اتهامات ثابت شد، او نیز از ریاست‌جمهوری روسیه کنار برود.


رئیس‌جمهوری روسیه گفته است که ترکیه جنگنده روسی را با هدف حمایت ازعرضه نفت از سوی داعش به ترکیه ساقط کرده است. جنگنده‌‌های ترکیه سه‌شنبه هفته گذشته به یک فروند «سوخو24» روسیه را در نقطه مرزی با سوریه با این ادعا که حریم هوایی ترکیه را نقض کرده بود، شلیک کردند.


پوتین در نشست خبری عصر دوشنبه (دیروز) خود که در حاشیه اجلاس پاریس برگزار شد، اظهار کرد که روسیه به اطلاعات جدیدی دست یافته است مبنی بر اینکه نفت تولید شده به وسیله داعش برای رسیدن به دست خریدارنش از ترکیه عبور می‌کند.


رئیس‌جمهوری روسیه اظهار کرد که آنکارا به مسکو اعلام کرده است که دستور سرنگونی سوخو 24 را مقامی غیر از اردوغان صادر کرده است؛ با این حال، پوتین تاکید کرد که این موضوع چیزی را تغییر نمی‌دهد.


او افزود: جنگنده روسی تهدیدی برای ترکیه ایجاد نکرده بود و ساقط کردنش ضرورت نداشت. پوتین این اقدام را «اشتباه بزرگ» و «اقدام جنایتکارانه» ‌خواند.


رئیس‌جمهوری روسیه یادآور شد که زمان گذشته مانع‌تراشی ترکیه در مبارزه با تروریسم در داخل روسیه وجود داشته است، به‌ویژه اینکه تروریست‌هایی که در شمال قفقاز فعالیت می‌کنند به ترکیه فرا می‌کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته