دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 آذر 1394 - 16:33

رژیم صهیونیستی: روسیه اغلب حریم هوایی اسراییل را نقض می‌کند

یک مقام بلندپایه نیروی دفاعی رژیم صهیونیستی ادعا کرد از زمان آغاز دخالت روسیه در سوریه تاکنون، بارها حریم هوایی این رژیم نقض شده است.
کد خبر : 52890

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از تارنمای صهیونیستی «تایمز اسراییل»، «آموس گیلعاد» مدیر دایره امنیت سیاسی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی، در یک نشست عمومی در منطقه «بئرشبع» در جنوب سرزمین اشغالی، افزود پروتکل امنیتی امضاشده میان این رژیم و روسیه، از بروز حوادثی مانند تیراندازی هفته گذشته ترکیه به جت روسی جلوگیری می‌کند.


گیلعاد گفت: خلبانان هواپیماهای روسی گاه به گاه به محدوده هوایی اسراییل وارد می‌شوند (اما) به لطف هماهنگی عالی امنیتی که درست پس از دیدار نتانیاهو و پوتین (دو ماه پیش) انجام و طی آن نواحی عملیاتی به دقت تعریف شد، نیروهای دفاعی اسراییل و ارتش روسیه بر سر موارد امنیتی به توافق رسیدند.


گیلعاد تاکید کرد «در صورت نقض مرزهای هوایی، می دانیم چه بکنیم و چگونه از تشدید وضع جلوگیری کنیم».


ارتش ترکیه سه‌شنبه سوم آذرماه یک جنگنده سوخو٢۴ روسیه را در آسمان سوریه نزدیک مرز ترکیه هدف قرار داد.


ترکیه مدعی است این هواپیما حریم هوایی ترکیه را نقض کرده و به خلبان آن چندین بار هشدار داده شده بود، مسیر خود را عوض کند. روسیه این ادعا را رد کرده و گفته است درباره مسیر و هدف پرواز هواپیمای خود به آمریکا که رهبری ائتلاف مبارزه با داعش را بر عهده دارد، خبر داده بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته