دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 آبان 1399 - 19:27

خدمات دیتاک برای مدیران کانال­‌های تلگرامی

کانال­‌های تلگرامی با رشد خیره­‌کننده پیام‌­رسان تلگرام، تبدیل به بستر اصلی کسب‌­و­کارهایی شده­‌اند که گاهی درآمدشان از کسب­‌وکارهای سنتی بیشتر و مدیریت آن پیچیده‌­تر و نیازمند صرف زمان بیشتری است.
کد خبر : 527792
1.jpg

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، کانال­‌های تلگرامی با رشد خیره­‌کننده پیام‌­رسان تلگرام، تبدیل به بستر اصلی کسب‌­و­کارهایی شده­‌اند که گاهی درآمدشان از کسب­‌وکارهای سنتی بیشتر و مدیریت آن پیچیده‌­تر و نیازمند صرف زمان بیشتری است.


امروزه رشد تلگرام با بیش از 40 میلیون کاربر کاملاً واقعی منجر شده است که فرصت­‌های کسب­‌و­کاری فراوانی در دسترس ایرانیان قرار بگیرد.


این کانال‌ها به واسطه ابزارهای کاربردی که در خود دارند، امکانات فراوانی برای ارائه محتوا و فروش محصولات مختلف به وجود آورده­اند.


تلگرام که توسط پاول دورف روسی ساخته شد، از محبوب­ترین شبکه­‌های پیام­‌رسان در ایران است که 60 درصد پهنای باند اینترنت را به خود اختصاص داده است. این شبکه پیام­‌رسان در جهان بیش از ۴۰۰ و در ایران 45 میلیون کاربر فعال دارد اما آمارها و ارقام به همین­‌جا ختم نمی­‌شود. در ادامه به بیان این آمار­ها می­‌پردازیم:



  • بیش از 586 هزار کانال تلگرام فارسی وجود دارد که از این میان 11 هزار کانال بالای 5 هزار عضو دارند.

  •  در طی روز بیش از 3 میلیون محتوا منتشر می­‌شود.

  • انتشار مطالب در ساعت 23 به اوج مصرف خود می­‌رسد.

  • هر کاربر ایرانی به طور میانگین 13 کانال و 100 مطلب از تلگرام را مطالعه می­‌کند. همچنین متوسط بازدید از هر مطلب بیش از 700 بار است.

  • بیش از 80 درصد ایرانی­‌ها هر روز تلگرام خود را چک می­‌کنند که در این میان معاشرت با دوستان، تفریح و سرگرمی، ارتباط کاری با همکاران از مهم­ترین اولویت­ها و دلایل استفاده از تلگرام است. بیش از ۶۰ درصد استفاده‌کنندگان از این پلتفرم آن را به عنوان یک منبع موثق می­‌پندارند.


این آمارها نشان می­‌دهد که تلگرام تنها یک پیام‌رسان ­اجتماعی نیست و نقش یک پلتفرم آنلاین راه­اندازی کسب­‌و­کار را نیز ایفا می­‌کند.


تحلیل داده­‌ها و کانال­‌های تلگرام


هر روز حجم عظیمی از داده­‌های مختلف توسط مردم و رسانه‌ها در این پیام­‌رسان تولید می­‌شود و به وسیله کاربران در کانال­‌ها و گروه­‌های مختلف توزیع می­‌شود. همان­طور که می­‌دانید هر جا توزیع محتوا و داده­‌های سیال باشند می­‌توان یقین پیدا کرد که باید دانش کاربردی و عمیق از وضعیت موجود را به دست آورد.


مدیران کانال­‌های تلگرامی می­‌توانند به وسیله تحلیل و رصد این داده­‌ها به فرصت­‌های مختلفی برای راه­‌اندازی کسب­‌و­کار جدید فکر کنند و یا با استفاده از دانش حاصل شده از این داده­‌ها، خدمات و محصولات بهتری به کاربران خود ارائه دهند.


اهمیت این مسئله در اینجا نمود بیشتری پیدا می­‌کند که تلگرام در آپدیت­‌های اخیر، برای کانال­‌های تلگرامی پر مخاطب در سطح مشخصی امکان آنالیز کانال را فراهم کرده است.


تکنولوژی و کانال­‌های تلگرام


امروزه به مدد تکنولوژی می­‌توان مدیریت کانال­‌های تلگرام را بهینه­‌تر انجام داد. در واقع به کمک فناوری­‌هایی مانند هوش مصنوع و یادگیری ماشینی می­‌توان پرسونای مشتریان و مخاطبان را بهتر شناخت و به تبع آن خدمات خوب و حرف‌ه­ای و گزارش­‌های دقیق­‌تری ارائه داد.


استفاده از خدمات مربوط به این حوزه یکی از تصمیماتی است که مدیران می­‌توانند با اتخاذ آن باعث ایجاد تمایز در میان رقبا شوند و درآمد خود را افزایش دهند.


خدمات دیتاک به مدیران کانال‌های تلگرامی


شرکت دانش‌بنیان دیتاک با بیش از 9 سال تجربه­ فعالیت در زمینه تحلیل داده­‌های شبکه­‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام و توییتر امکانات و خدمات متنوع و مختلفی برای صاحبان کانال­‌های تلگرامی طراحی و آماده کرده است که به وسیله این خدمات می­‌توانند رشد خود را تسریع و خدمات بهتری به مخاطبان و مشتریان خود ارائه کنند.


در ادامه به چند خدمت مهم و کاملاً کاربردی دیتاک اشاره می­‌کنیم که مدیران کانال­‌های تلگرامی باید از آن­ها استفاده کنند.


ربات جستجوگر رایگان دیتاک


یکی از ابزارهای دیتاک که برای کانال­‌های تلگرامی می­‌تواند مفید باشد ربات جستجوگر رایگان دیتاک است. این ربات تلگرامی که تله بات نام دارد برای مدیران و افرادی کاربردی است که همیشه دغدغه ایده برای تولید محتوا دارند.


به وسیله این ربات می­‌توان به صورت کاملاً ساده و سریع با تکیه بر هوش مصنوعی در کمتر از چند دقیقه به داغ­‌ترین و ترندترین محتوای شبکه­‌های اجتماعی دست پیدا کرد و از آن­ها ایده­‌های مختلفی گرفت.


استفاده از ربات جستجو گر رایگان دیتاک


گزارش افکار سنجی دیتاک


سنجش افکار عمومی نسبت به یک موضوع خاص را می‌توان به عنوان یکی از مهم‌ترین گام‌ها در اصلاح و بهبود رویکرد افکار عمومی نسبت به آن موضوع دانست. گزارش افکارسنجی نشان می‌دهد که افراد به چه دلیلی عقیده خاصی را پذیرفته‌اند و با چه شدت و قوتی از آن پشتیبانی می‌کنند و پیرامون آن به چه موضوعاتی پرداخته‌اند.


استفاده از این ابزار به مدیران کمک می­‌کند که همواره محتوایی تولید کنند که با افکار عمومی هم­‌راستا باشد و به سرعت وایرال شود. از طرفی می­‌توانند با سنجش موضوعات مورد توجه کاربران خوراک محتوایی خود را تهیه و با تولید محتوای بهتر مخاطبان بیشتری را به خود جذب کنند.


سامانه روابط عمومی دیتاک


سامانه روابط عمومی دیتاک به مدیران کانال‌های تلگرامی که نیازمند رصد محتوا کانال خود با دقت و سرعت بیشتری هستند کمک می‌کند. این سامانه به مدیران کانال‌های تلگرامی اجازه می‌دهد با یک جستجوی ساده از کانال و محل بازنشر محتوای خود مطلع شوند و با شناسایی مخاطبان هدف، فعالیت خود را بهبود دهند.


سامانه روابط عمومی دیتاک همچنین برای آن دسته از کانال­‌های تلگرامی نیز مفید­ است که علاوه بر تلگرام دارای سایت خبری یا محتواهای دیگری نیز هستند و می­‌خواهند با احاطه بر تمامی محتواهای مرتبط با کسب­‌و­کار خود همواره به روز باشند.


این سامانه می­‌تواند با ایجاد یکپارچگی در تمامی محتواهای شبکه­‌های اجتماعی وضعیت بازار محتوا را برای مدیران ترسیم کند.


سامانه روابط عمومی دیتاک


اتاق فرماندهی محتوای دیتاک


این ابزار که به صورت جامع به موضوع محتوا می­‌پردازد و این امکان را برای مدیران کانال­‌های تلگرامی فراهم می­‌کند تا با رویکرد داده‌محور فرآیندهای مختلفی مانند مدیریت محتوا، آنالیز و تشخیص محتوا، پایش و مانیتورینگ محتوا و ... را با دقت بالا و تکیه بر داده­های موجود در شبکه­‌های اجتماعی انجام دهند.


برای آشنایی با این سامانه می­‌توانید از طریق لینک زیر اطلاعات جامعی کسب نمایید.


اتاق فرماندهی محتوای دیتاک


کمپین سنجی دیتاک


یکی از فعالیت­‌های کانال­‌های تلگرامی این است که با برگزاری کمپین­‌های مختلف فرآیند جذب مخاطب و یا مشتریان و یا فروش محصولات را پیگیری کنند، به همین خاطر اثر­بخشی و درک صحیح از کیفیت اجرای کمپین همواره دغدغه مهم مدیران به حساب می­آید، سامانه کمپین سنجی دیتاک این امکان را به کانال­‌های تلگرامی می­‌دهد که با سنجش اثربخشی کمپین­‌ها و وضعیت توزیع و انتشار محتوا عملکرد خود را آنالیز و ارزیابی کنند. برای آشنایی بیشتر با این ابزار می­‌توانید وارد سایت دیتاک شده و از این سرویس استفاده کنید.


سخن نهایی خطاب به مدیران


استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی و ابزارهای کاربردی این امکان را به شما می­‌دهد مخاطبان خود را بهتر بشناسید و خدمات بهتری به مشتریان بالقوه خود ارائه کنید.


به همین خاطر به مدیران کانال­‌های تلگرامی پیشنهاد می­‌شود که با استفاده از خدمات مبتنی بر بیگ دیتای دیتاک، مدیریت کانال­‌های خود را بهتر و دقیق­‌تر انجام دهند و با ارائه خدمات حرف‌ه­ای درآمد خود را افزایش دهند.


جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان دیتاک در ارتباط باشید.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب