دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 آبان 1399 - 15:04
حجت‌الاسلام اسفندیاری:

تنها راه ایجاد وحدت برگشت اسلام واقعی در مدار توحید است

مدیر عالی مدرسه نواب حوزه علمیه خراسان رضوی گفت: تنها راه ایجاد وحدت، برگشت اسلام واقعی در مدار توحید است و اگر وحدت شکل بگیرد، مدینه فاضله و حکومت حضرت مهدی(عج) محقق خواهد شد.
کد خبر : 527397
14.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از مشهد،‌ حجت‌الاسلام محمد اسفندیاری در نشست گفتمان وحدت، ‌آثار و بركات آن که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در واحد مشهد برگزار شد با اشاره به معنای وحدت اظهار کرد: تا معنای حقیقی وحدت را نشناسیم، آثار، برکات و راهکارهای وحدت را نیز نمی‌توانیم بشناسیم و بین آیات و روایات نیز معنای وحدت به صراحت بیان نشده است.


وی در باب مفهوم و معنای وحدت، نظرات عالمان دینی را یادآور شد و افزود: اهل علم در تمایز بین دو شیء دو نظر دارند، یا دو ذات جداگانه دارند و یا دو هدف برای وجود دارند؛ بنابراین در دانشگاه‌های امروز زمانی می‌توانیم دو رشته جدا داشته باشیم که موضوع و غایت آنها متفاوت باشد. از نظر بزرگان اسلامی ما در جهانی که زندگی می‌کنیم، موضوع یکی است و غایت هم یکی است.


این استاد برجسته حوزه با بیان اینکه امروز رفتارهای داعش و گروه‌های تکفیری و وهابیت زائیده مبنای فکری رهبران آنهاست، تأکید کرد: تا جهان‌بینی عوض نشود، رفتارها تغییر پیدا نمی‌کنند؛ بنابراین شما نمی‌توانید با کمونیست یکی باشید؛ چراکه مبنای فکری شما یکی نیست. شهید مطهری می‌فرماید «بیاید روی جهان‌بینی کار کنید».


مدیر عالی مدرسه نواب حوزه علمیه خراسان رضوی اضافه کرد: باید فکر دانشجویان را در دانشگاه‌ها عوض کنیم و نوع نگرش به هستی را در دانشجویان تغییر دهیم و اگر نتوانیم معنای وحدت را خوب تبیین کنیم، وحدت معنا پیدا نمی‌کند.


انسان‌ها در جهان یک هدف دارند و آن خدایی‌شدن است


اسفندیاری توضیح داد: همه انسان‌ها در تمام جهان یک هدف دارند و آن خدایی‌شدن است، اگر این نوع دیدگاه را در جهان ترویج دادیم، دین هم مطرح نمی‌شود و آن وقت است که مقابل توهین به پیامبر(ص)، همه ادیان الهی می‌ایستند.


وی با ابراز تأسف از کوتاهی مسلمانان در شناخت مبانی فکری حضرت امام خمینی(ره) در بحث وحدت عنوان کرد: امام(ره) در مبانی فکری خود نگاه توحیدی و وحدت‌گرایانه مطرح کرد و اینکه شرق و غرب وجود ندارد و ما متأسفانه پس از انقلاب از مبانی فکری حضرت امام غافل شدیم؛ بنابراین اسلامی که امروزه است، اسلام ناب نیست.


مدیر عالی مدرسه نواب حوزه علمیه خراسان رضوی به انواع وحدت اشاره کرد و یادآور شد: دو نوع وحدت داریم، وحدت خاصه که بین خود مسلمانان اتفاق می‌افتد و وحدت عامه که بین تمام ادیان الهی اتفاق می‌افتد و منظور از معنای وحدت، واحد عامه است.


اسفندیاری خاطرنشان کرد: تنها راه ایجاد وحدت، برگشت اسلام واقعی در مدار توحید است و اگر این کار بشود، وحدت شکل می‌گیرد و اگر وحدت شکل بگیرد، مدینه فاضله و حکومت حضرت مهدی(عج) محقق خواهد شد که این از آثار و برکات وحدت است.


به گزارش آنا، همزمان با هفته وحدت، نشست گفتمان وحدت، ‌آثار و بركات آن صبح امروز در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و با تلاش اداره فرهنگی و دانشجویی و ستاد اقامه نماز این دانشگاه برگزار شد.


انتهای پیام/4103/4062/


انتهای پیام/

برچسب ها: وحدت
ارسال نظر
هلدینگ شایسته