پیگیری موضوعات مهم کشور از دبیرخانه پدافند رسانهای
محمود صفری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در دماوند با اشاره به دستاوردهای اخیر استادان و دانشجویان رشتههای فنی و علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند اظهار کرد: یکی از اقدامات قابل توجه در این زمینه همکاری حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی و دانشکده علوم انسانی و هنر است که با تشکیل دبیرخانه پدافند رسانهای و سازماندهی تحقیقات دانشجویان تحصیلات تکمیلی، موضوعات مهم کشور مانند شعارهای سال و صیانت از سرمایههای داخلی را در قالب پژوهشهای ترمی و برگزاری کرسیهای آزاداندیشی پیگیری میکنند.
وی افزود: دستاوردهای خوبی حاصل شده که یک نمونه آن هدایت علمی دانشجویان خبرنگار برای پرداختن به موضوع رفع موانع تولید است. تعدادی از این دانشجویان با همفکری و تهیه گزارشهای خبری، یک جریان روزنامهنگاری تحقیقی را الگوسازی کردند که به رسانههای جریان اصلی هم تسری پیدا کرد. نتایج این مدل رسانهای در دولت و قوه قضائیه مورد استفاده قرار گرفت و در گفتگوی اخیر مقام معظم رهبری با اعضای هیئت دولت نیز بر آن تأکید شد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند به آنا گفت: یکی دیگر از اقدامات سازنده دبیرخانه پدافند رسانهای، برگزاری 24 نشست تخصصی در موضوع شعارهای سال و چهار کرسی آزاداندیشی در موضوعات اجتماعی-اقتصادی است که توانسته صدها عنوان پایاننامه و سخنرانی پژوهشی را ساماندهی و ارائه کند.
صفری اضافه کرد: یکی از دغدغههای اصلی این واحد دانشگاهی مسئلهمحوری است؛ بنابراین در سالهای اخیر بهطور جدی از دانشکدهها خواستهایم برنامههای آموزشی و پژوهشی خود را با همین رویکرد برنامهریزی و اجرا کنند.
وی با قدردانی از گروه مدیریت رسانه و علوم ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند به معرفی جدیدترین کتاب مجموعه مقالات کرسی آزاداندیشی«جنگهای رسانهای و تغییر رفتار مخاطبان» پرداخت.
به گزارش آنا، دبیرخانه پدافند رسانهای واحد دماوند با جمعبندی 14 عنوان سخنرانی پژوهشی اعضای خود، ادبیات موضوعی خوبی را در زمینه جنگهای ترکیبی فراهم آورده که در قالب این کتاب و به شرح زیر در اختیار پژوهشگران کشور قرار گرفته است:
• آرایش جنگی رسانههای مهاجم؛ لزوم سنگربندی در مقابل شلیک مستقیم دشمن (حمیدرضا حسینیدانا)
• سلبریتیها و تاکتیکهای رسانهای (بیبیسادات میراسماعیلی)
• آسیبشناسی عرصههای مغفول رسانهای در تقابل با ارزشهای مورد وثوق جامعه (افشین محمدی)
• تهاجم فرهنگی رسانههای خبری بیگانه و راهکارهای مقابله با آن (علیرضا تلخابیعلیشاه، کبری لشکری، علیرضا چیتساز)
• نقش پیوست رسانهای و راههای مقابله با رسانههای دشمن (محمدرضا زارعبرزشی)
• جنگهای رسانهای دشمن و راهکارهای مقابله با آن (محمد شیربیگی)
• تأثیر رسانهها در توسعه شفافیت و مقابله با فساد اداری با تأکید بر نقش سوت زنها (سیدهمهناز حسینی)
• تکنیکهای مؤثر استفاده از رسانههای اجتماعی در تبلیغات انتخاباتی کاندیداها (حسن ضیاییجباری)
• بررسی نقش سواد رسانهای در مقابله با تهدیدات نوین رسانههای اجتماعی در فرآیند انتخابات سیاسی (زهرا ملابابایی)
• جنگهای رسانهای و راههای مقابله با رسانههای دشمن (فریبا فتحی)
• تحلیل فیلم هک بزرگ با اتکا به مطلب منتشرشده در روزنامه گاردین (رامتین فرزاد)
• تأثیر بازیهای آنلاین بر روی اعتیاد اینترنتی نوجوانان (آزاده اقبال)
• امنیت نرم، اقتصاد و رسانه (گویا صبور، عطیه جهانگیری، مهناز امیریپویا، مهدی امینیان)
• تلاش نامزدهای مجلس شورای اسلامی در اینستاگرام برای تبلیغات انتخاباتی با رویکرد اقتصادی (عاطفه خیرخواه، کبری خواجویکلانی، محمدحسین شکری)
پژوهشگران و علاقهمندان برای تهیه کتاب «جنگهای رسانهای و تغییر رفتار مخاطبان» میتوانند به وبسایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند به آدرس www.damavandiau.ac.ir مراجعه کنند.
انتهای پیام/4121/4062/
انتهای پیام/