مشکل بی‌آبی در اَملشت؟


- مردم املشت 100 روز در طول سال آب ندارند. نه اینکه مشکل امسال باشد، مشکل سالیان طولانی است ولی متأسفانه به آن پرداخته نشده است. ظرف این چند ماهی که اینجا هستم به طور جدی پیگیر این موضوع هستم. مصاحبه‌ها، جلسات و دیدارهای من همه در حول محور آب است. مشکلی که چندین سال ادامه داشته ظرف چند ماه حل نمی‌شود. ما ظرف همین مدت کوتاه سعی کردیم دو حلقه چاه به مدار آب اضافه کنیم. از سوی دیگر استارت مطالعات انتقال آب شرق گیلان را در همین مدت زده‌ایم. همه اینها به این معنی نیست که مردم آب نداشته باشند. باید به مردم بالاخره به هر شکلی حتی شده از طریق تانکر آب رساند. مشکلی که ما داریم و امیدواریم رسانه‌ای شود این است که آب املشت از تصفیه‌خانه رحیم آباد که به تصفیه‌خانه طُلّات معروف است. به محض اینکه کوچک‌ترین بارندگی رخ می‌دهد، این تصفیه خانه از مدار خارج می‌شود. مردم هم هیچ راهی ندارند. همه فشارها را آورده‌ایم که إن‌شاءالله بتوانیم یک کار اساسی برای آنها از طریق انتقال آب شرق گیلان را داشته باشیم. چون آن تصفیه‌خانه حتی با 10 تا 20 میلیارد هم درست نمی‌شود.


من مصرانه پیگیر حل مشکل آب املش هستم تا یا از طریق انتقال آب یا حفر چاه هستم. فعلاً مجوز یکی دو چاه را گرفته‌ایم که یکی از چاه‌ها را وارد مدار کرده‌ایم و دیگری را حتی شده تمام اعتبارات شهرستان را در این راه حل صرف کنم، بتوانم مشکل آب را به یک سرانجامی برسانم.


در ایام کرونا واقعاً قطعی طولانی آب وضعیت خطرناکی برای سلامتی مردم ایجاد می‌کند.


- بله، حتی قطعی دو سه روزه هم داریم! همین امروز هم اتفاقاً با استاندار صحبت کردم که مردم واقعاً خسته شده‌اند و باید یک فکر اساسی در این مورد صورت گیرد. امروز صبح که در تصفیه‌خانه بودم کدورت آب 40 بود و اگر پایین‌تر بیاید آب را وصل خواهند کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر