صحت سنجی از بانک، رویه موقت برای انجام ثبت سفارش کالاهای فسادپذیر
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، روح اله لطیفی سخنگوی گمرک گفت:طی بررسیهای صورت گرفته برای حل مشکل ترخیص کالاها به ویژه کالاهای فسادپذیر،در این برهه زمانی که سرویس استعلام ثبت سفارش وزارت صمت دچار مشکلاتی شده و ارسال اطلاعات از طریق سرویس مذکور صورت نمیگیرد، معاونین فنی و گمرکی و برنامهریزی و بین الملل گمرک ایران طی بخشنامهای خواستار کنترل اطلاعات بر اساس کدرهگیری بانک درگمرکات اجرایی شدند.
سید روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک اظهار کرد: با عنایت به وقفه و قطعی سرویس استعلام ثبت سفارش وزارت صمت، از تاریخ هشتم مرداد99 و عدم ارسال اطلاعات از طریق سرویس مذکور که منجر به بروز مشکلات جدی در فرآیند تشریفات گمرکی و ترخیص کالاهای اساسی و فسادپذیر در کشور شده است، ضروری است با توجه به اینکه ترخیص قطعی کلیه کالاهای تجاری از گمرک به غیر از موارد استثناء قانونی، در تمامی رویههای بانکی، واردات در مقابل صادرات و بدون انتقال ارز منوط به اخذ و ارائه کد رهگیری بانک است، کلیه گمرکات اجرایی ضمن توجه به تعهد سیستمی مأخوذه از صاحبان کالا و اظهار کنندگان درخصوص وجود و صحت اطلاعات ثبت سفارش، مکلفند با استفاده از کد رهگیری بانک، نسبت به فراخوانی اطلاعات اعلامیه تأمین ارز اقدام کرده و ضمن اطمینان از رعایت سقف ثبت سفارش از لحاظ تعداد، وزن و ارزش کالا و نیز ارائه مجوزهای قانونی، اقدام لازم درخصوص انجام تشریفات گمرکی و ترخیص کالا صورت پذیرد .
وی افزود: بدیهی است درخصوص اظهارنامههای مسیر سبز مطابق بخشنامه شماره 541952/99 مورخ 13مرداد 99 کنترل فوق الذکر توسط کارشناسان درب خروج صورت پذیرد .
لطیفی گفت: در بخشنامه گمرک ایران تاکید شده است با عنایت به اهمیت و ضرورت موضوع، ضمن تأکید مجدد بر دقت کامل و مضاعف در بررسی های مذکور ، بدیهی است مسئولیت حسن انجام اجرای این بخشنامه برعهده بالاترین مقام مسئول گمرکات اجرایی است.
انتهای پیام/4141
انتهای پیام/