دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 آبان 1394 - 09:41

جنگ زمینی یا ادامه بمباران هوایی، راهبرد آمریکا کدام خواهد بود؟

حملات تروریستی در پاریس و تهدید داعش درباره حمله به واشنگتن، مباحث مربوط به سیاست‌های آمریکا برای مبارزه با این گروه را دوباره به جریان انداخته است.
کد خبر : 50409

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از تارنمای شبکه «یورونیوز»، ادامه عملیات هوایی در قالب ائتلاف سرکوب داعش یا فرستادن نیروهای زمینی به سوریه گزینه‌هایی است که در نشست‌های مختلف در آمریکا مورد بحث قرار می‌گیرد.


«هیتر کانلی» عضو مرکز «استراتژیک و تحقیقات بین‌المللی»، می‌گوید: من فکر می‌کنم دولت برای حل این بحران همان‌طور که در نشست هفته گذشته وین اعلام شد، وزن زیادی روی راه‌های سیاسی گذاشته و امیدوار است این راه به نتیجه برسد.


دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا، اقدام نظامی زمینی در سوریه و انتقال نیرو به خاک این کشور برای مقابله با داعش را رد کرده است. رئیس‌جمهوری آمریکا در روز پایانی نشست گروه 20 بار دیگر بر این موضوع تاکید کرد.


«تامارا کافمن ویتس»، تحلیلگر موسسه «بروکینگز»، معتقد به اقدام نظامی است.


وی می‌گوید: برای اینکه گروه‌های مسلح منطقه بویژه داعش را عقب برانیم باید به اقدام نظامی دست بزنیم. البته ما باید با شرایطی [اقتصادی و اجتماعی] که امکان ادامه حیات را به داعش می‌دهد، مقابله کنیم. این بخش از کار مشکل‌تر [از اقدام نظامی] به نظر می‌رسد.


بیشتر نامزدهای حزب جمهوریخواه در انتخابات سال آینده ریاست‌جمهوری نیز در سخنرانی‌های خود از اقدام نظامی سخت‌تر در سوریه علیه داعش حمایت می‌کنند. اما نظرسنجی‌ها از شک و تردید مردم در این باره خبر می‌دهد.


به گزارش «اشتفان گروبه»، خبرنگار یورونیوز در واشنگتن، در حالی که نامزدهای جمهوریخواه دخالت نظامی بیشتری در سوریه را خواهان‌اند، دولت آمریکا در بخش سیاست خارجی خود به این امر دست‌کم به عنوان یک راهبرد بلندمدت تمایلی نشان نمی‌دهد.


به گفته یورونیوز، مردم آمریکا نیز در این باره تردید عمیقی دارند.


در نشست گروه 20 که روز دوشنبه در ترکیه پایان یافت، کشورهای حاضر در بیانیه پایانی خود بر سیاست متحد برای مبارزه با داعش تاکید کردند.


حملات مرگبار در پاریس که شامگاه بیست‌ودوم آبان‌ماه رخ داد، ۱۲۹ کشته و بیش از ۳۰۰ زخمی برجای گذاشت.


داعش با به عهده گرفتن مسئولیت حملات پاریس تهدید به حملات کرده است علیه کشورهایی که مواضع این گروه را در عراق و سوریه بمباران می‌کنند، حملات مشابهی را ترتیب می‌دهد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته