دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 تير 1399 - 12:34
سی.ان.ان:

کرونا نرخ بیکاری در سرزمین‌های اشغالی را افزایش داد/کسب‌وکارهای اسرائیل در چنبره کووید-19

روزانه به‌طور متوسط هزار و 500 نفر در سرزمین‌های اشغالی به کرونا مبتلا می‌شوند که همین امر، موجب افزایش نرخ بیش از 20 درصدی بیکاری شده است.
کد خبر : 502229
3.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از سی.ان.ان، درحالی‌که در آمریکا بحث استفاده اجباری از ماسک و طرح بازگشایی مدارس داغ شده است، این کشور روز گذشته بیشترین رکورد بیماران کرونایی از آغاز پاندمی کووید-19 را با 75 هزار و 600 نفر ثبت کرد.


این یازدهمین بار طی یک ماه گذشته است که رکورد آمار بیماران مبتلا به این ویروس شکسته می‌شود. تا روز چهارشنبه، میانگین هفت روز پیش از آن، از 63 هزار بیمار گذشت. این در حالی است که میانگین ماه گذشته 22 هزار نفر بود. جمعه هفته پیش بالاترین تعداد مبتلایان، 68 هزار و 241 نفر ثبت‌شده بود.


10 ایالت پر تلفات آمریکا


علاوه بر این، ایالت فلوریدا روز پنجشنبه برای دومین بار بیشترین میزان مرگ‌ومیر خود در این هفته را با 156 فوتی ثبت کرد. فلوریدا یکی از 10 ایالتی است که این هفته رکورددار تعداد جان‌باختگان کرونا بود. آیداهو، آلاباما، آریزونا، یوتا، اورگان، تگزاس، هاوایی، مونتانا و کارولینای جنوبی، از دیگر ایالت‌های پر تلفات بودند.



10 کشور نخست آلوده جهان به کرونا


این در حالی است که بیش از نیمی از 50 ایالت آمریکا ازجمله آرکانزاس، استفاده از ماسک را اجباری کرده‌اند. فرماندار جمهوری‌خواه این ایالت پیش‌ازاین، تمایلی به اتخاذ این سیاست نداشت چون اکثر هم‌حزبی‌های او همانند ترامپ، خطر کرونا رو جدی نمی‌گیرند.



«برایان کمپ»، فرماندار جورجیا هفته گذشته اعلام کرد حکم استفاده اجباری از ماسک را تعلیق کرده و پنجشنبه با شکایت به دادگاه، مسئولان شهر آتلانتا که استفاده از ماسک را اجباری کرده بودند، به چالش کشید.



همچنین روز پنجشنبه، مقامات بهداشتی دالاس اعلام کردند که مدارس دولتی و خصوصی، در سه هفته اول سال تحصیلی آتی، کلاس‌ها را به‌صورت مجازی برگزار خواهند کرد.


«کایلی مک انانی»، سخنگوی کاخ سفید، روز گذشته بار دیگر با تکرار دیدگاه ترامپ در خصوص بازگشایی مدارس نیز تأکید کرد که مدارس پاییز باید بازگشایی شوند. وی گفت: «وقتی رئیس می‌گوید که مدارس باید بازشوند، منظور او این است که همه مدارس باید بازگشایی شوند تا تمام دانش آموزان بتوانند هر روز در مدرسه حاضر شوند. کرونا نباید مانعی در مسیر علم باشد.»




بیشتر بخوانید:


کامیون‌های یخچال‌دار در تگزاس برای حمل جنازه‌ها به خط شدند/درخواست برای مبارزه با نژادپرستی در مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا




از سوی دیگر، «آنتونی فائوچی»، عضو کارگروه ویژه مبارزه با کرونا در کاخ سفید و کارشناس ارشد بیماری‌های عفونی در مصاحبه‌ای فیس‌بوکی با «مارک زاکربرگ»، مدیر این وب‌سایت اذعان کرد که پس از موج اول کرونا، آمریکا هرگز نتوانست تعداد مبتلایان به این ویروس را کمتر از 20 هزار بیمار در روز نگه دارد.


عبور هند از مرز هزار بیمار آلوده به کووید-19


تعداد بیماران آلوده به کووید-19 در هند از مرز یک‌میلیون نفر گذشت و 25 هزار فوتی نیز ثبت شد. این اتفاق یک هفته پس از آن روی داد که دولت این کشور به امید رونق دوباره اقتصاد، اقدام به رفع محدودیت‌ها کرد. کارگران مهاجر اکنون به عامل بزرگی برای شیوع کرونا در هند تبدیل‌شده‌اند، چراکه روزها در مناطق آلوده مشغول به کار می‌شوند و شب‌ها به شهرها و روستاها بازمی‌گردند. این سیاست باعث شده روزانه 30 هزار نفر در این کشور به کرونا مبتلا شوند.


مقامات آمریکایی، انگلیسی و کانادایی ادعا می‌کنند هکرهای روسی می‌کوشند اطلاعات مربوط به تحقیقات ساخت واکسن کرونا را سرقت کنند. به‌این‌ترتیب، یک جبهه خطرناک جدید در جنگ‌های سایبری و نبردهای اطلاعاتی بین مسکو و غرب ایجادشده است.


«پاول چیچستر»، مدیر عملیات مرکز ملی امنیت سایبری انگلیس در این خصوص مدعی شد: «ما این حملات نفرت‌انگیز علیه کسانی که برای مبارزه با پاندمی کروناویروس کارهای اساسی انجام می‌دهند، محکوم می‌کنیم.»


سیل شدید انتقادات به دفتر نتانیاهو سرازیر شد


رژیم صهیونیستی از اوایل روز جاری، به دلیل افزایش تعداد پرونده‌های بیماران کرونایی و همچنین انتقادات فزاینده در مورد نحوه مدیریت کرونا، محدودیت‌های جدیدی وضع کرد. در سرزمین‌های اشغالی روزانه بیش از هزار و 500 نفر به کرونا مبتلا می‌شوند. دو هفته پیش این میزان به‌صورت روزانه 664 نفر بود که موجب افزایش نرخ بیش از 20 درصدی بیکاری شده است.



دفتر بنیامین نتانیاهو و وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کردند که باشگاه‌های بدن‌سازی از امروز بسته خواهند شد و تقریباً همه رستوران‌ها خدمات بیرون بر خود را از ساعت 5 عصر امروز محدود خواهند کرد. مراکز خرید، کتابخانه‌ها، سالن‌های زیبایی، باغ‌وحش‌ها و بسیاری از استخرها نیز در روزهای آخر هفته تعطیل می‌شوند.


دولت نتانیاهو چندین هفته است که به علت سوء مدیریت کرونا و کاهش رشد اقتصاد، موردانتقاد شدید قرارگرفته است. شنبه هفته گذشته هزاران اسرائیلی در اعتراض به تبعات اقتصادی کرونا در تل‌آویو دست به تظاهرات ضددولتی زدند.


انتهای پیام/4106/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته