دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 تير 1399 - 15:23
شیوع کرونا در جهان؛

13 میلیون نفر در جهان به کرونا مبتلا شدند/ رکورد فلوریدا در آمار مبتلایان ایالت‌های آمریکا

آمار افراد مبتلا به کرونا در جهان از 13 میلیون نفر فراتر رفت و آمریکا همچنان در صدر کشورهای مبتلا قرار دارد.
کد خبر : 501396
vietnam-temporarily-suspends-entry-for-8-european-countries.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، آمارهای رسمی ارائه‌‌شده از سوی وب‌سایت «ورلدومیترز» (worldometers) نشان می‌دهند تاکنون 13 میلیون و 49 هزار و 111 نفر به این ویروس مبتلا شد‌ه‌اند و 571 هزار و 807 نفر جان خود را از دست داده‌اند. همچنین ۷ میلیون و 591 هزار و 918 نفر بهبود یافته‌اند. آمریکا همچون هفته‌ها و ماه‌های گذشته در صدر کشورهای جهان با بیشترین آمار مبتلایان و قربانیان این ویروس قرار دارد.



برزیل با ثبت یک میلیون و 866 هزار و 176 مبتلا به کرونا در جایگاه دوم، هند با 879 هزار و 487 نفر در رتبه سوم، روسیه با 733 هزار و 699 نفر در جایگاه چهارم و پرو با 326 هزار و 326 نفر در جایگاه پنجم کشورهای دارای بیشترین میزان ابتلا به این ویروس در جهان قرار دارند.



۱۰ کشور نخست جهان بر مبنای تعداد افراد مبتلا به کرونا 




بیشتر بخوانید:


آمار شیوع جهانی کرونا در آستانه رکورد ۱۳ میلیونی




روزهای انزوای فائوچی 


«آنتونی فائوچی»، رئیس مرکز مبارزه با بیماری‌های واگیردار آمریکا که نقش برجسته‌ای در دولت ترامپ در راستای مقابله با کرونا دارد، روزهای انزوای خود را سپری می‌کند. منابع دولتی گزارش کردند که وی در روزهای اخیر در جلسات توجیهی دولت ترامپ غایب بوده است. 


آنتونی فائوچی


در مقایسه با هفته گذشته بیش از نیمی از ایالت‌های آمریکا با افزایش آمار روزانه ابتلا به بیماری کووید-۱۹ مواجه بوده‌اند و در همین راستا در برنامه‌های قبلی خود برای بازگشایی کسب‌وکارها تجدیدنظر کرده‌اند. این موضوع باعث شده است تا ایالت فلوریدا که جمعیتش تقریباً هفت درصد جمعیت آمریکاست، رقم ابتلای قابل توجهی را ثبت کند. 


با شناسایی 15 هزار و 299 مبتلا به کووید-۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، این ایالت بالاترین رقم روزانه را به نام خود ثبت کرده است. با وجود این، نیویورک با 427 هزار و 638 مورد ابتلا به کرونا در صدر ایالت‌های آمریکا از حیث ابتلا قرار دارد.



۱۰ ایالت نخست آمریکا بر مبنای تعداد افراد مبتلا به کرونا 


صهیونیست‌ها از نتانیاهو خشمگین هستند


نارضایتی صهیونیست‌ها از نحوه مدیریت کرونا در سرزمین‌های اشغالی رو به افزایش است. نتیجه نظرسنجی شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد شهرک‌نشین‌های صهیونیست از بنیامین نتانیاهو به‌دلیل نحوه مدیریت شیوع کرونا به‌وسیله کابینه‌اش خشمگین هستند.


از سوی دیگر، فخرالدین کوچا، وزیر بهداشت ترکیه اعلام کرد: در 24 ساعت گذشته 19 نفر جان خود را از دست دادند و یک‌هزار و 12 مبتلای جدید نیز شناسایی شد. به این ترتیب آمار کل جان‌باختگان بر اثر کرونا به 5 هزار و 363 نفر و آمار مبتلایان به 212 هزار و 993 نفر افزایش یافته است.


انتهای پیام/4106/4033/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته