دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 تير 1399 - 14:06
شیوع کرونا در جهان؛

خطر مرگ براثر کرونا جان زندانیان آمریکا را تهدید می‌کند/ اجباری‌شدن زدن ماسک در فروشگاه‌های انگلیس

منابع خبری از بحران همه‌گیری کرونا در زندان‌های آمریکا به‌دلیل تراکم جمعیت و نبود امکانات مبارزه با این بیماری خبر دادند که جان زندانیان را تهدید می‌کند.
کد خبر : 500868
prison-1-gty-er-200707_hpMain_16x9_1600.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، آمارهای رسمی منتشرشده از میزان شیوع کرونا در جهان نشان می‌دهند تاکنون ۱۲ میلیون و 639 هزار و 695 نفر مبتلا شده و 563 هزار و 137 نفر جان خود را از دست داده‌اند. همچنین ۷ میلیون و 373 هزار و 783 نفر بهبود یافته‌اند. آمریکا همچون هفته‌ها و ماه‌های گذشته در صدر کشورهای جهان با بیشترین آمار مبتلایان و قربانیان این ویروس قرار دارد.



برزیل با ثبت یک میلیون و 804 هزار و 338 مبتلا به کرونا در جایگاه دوم، هند با 822 هزار و 674 نفر در رتبه سوم، روسیه با 720 هزار و 547 نفر در جایگاه چهارم و پرو با 319 هزار و 646 نفر در جایگاه پنجم کشورهای دارای بیشترین میزان ابتلا به این ویروس در جهان قرار دارند. 



۱۰ کشور نخست جهان بر مبنای تعداد افراد مبتلا به کرونا 




بیشتر بخوانید:


۸ هزار قاتل و مجرم از زندان‌های کالیفرنیا آزاد شدند




مقام‌های سازمان جهانی بهداشت امکان ریشه‌کنی ویروس کرونا را در چند ماه آینده بسیار بعید دانستند و تأکید کردند ممکن است کشورها با توجه به شیوع سریع ویروس کرونا برخی از قوانین تعطیلی را برگردانند. همچنین سخنگوی سازمان جهانی بهداشت گفت: دو کارشناس، یک متخصص جانورشناسی و یک اپیدمی‌شناس از سوی این سازمان به چین اعزام شده‌اند تا با همکاری دانشمندان چینی درباره منشأ شیوع ویروس کرونا تحقیقاتی انجام دهند.


کرونا کاسبی تبلیغاتی ترامپ را به هم زد


کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ که قرار بود امروز برگزار شود، به‌دنبال شیوع بی‌سابقه کرونا در آمریکا و افزایش شمار مرگ‌ومیر ناشی از این بیماری به تعویق افتاد. این در حالی است که رئیس‌جمهور آمریکا ماه گذشته برخلاف توصیه‌های مقام‌های بهداشتی درباره خطر شیوع کرونا، تجمع انتخاباتی خود را در اوکلاهاما برگزار کرد.


دونالد ترامپ


دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا


آمریکا در ماه‌های اخیر با بحران سرعت یافتن شیوع کرونا دست و پنجه نرم می‌کند و موجی از نگرانی کادر درمان و کارشناسان بهداشت این کشور را در بر گرفته است. روز گذشته (جمعه)، شبکه سی‌ان‌ان در گزارشی از بحران همه‌گیری کرونا در زندان‌های آمریکا به‌دلیل تراکم جمعیت و نبود امکانات مبارزه با این بیماری خبر داد که جان زندانیان را تهدید می‌کند.



دستگاه قضائی ایالت کالیفرنیا ۸ هزار زندانی مشکوک به کرونا را آزاد کرد. این اقدام به بهانه مبارزه با کرونا انجام شد و در میان زندانیان آزادشده متهمانی با جرم قتل عمد نیز وجود دارند.



تاکنون 3 میلیون و ۲۹۱ هزار و ۷۸۶ نفر در آمریکا به کرونا مبتلا و ۱۳۶ هزار و ۶۷۱ نفر براثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.


انگلیسی‌ها باید ماسک بزنند


دولت انگلستان قصد دارد زدن ماسک یا پوشاندن صورت را در همه فروشگاه‌های این کشور اجباری کند. بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس دراین‌باره گفت: برای کنترل شیوع بیماری کووید-۱۹ و مقابله با کرونا دولت در حال بررسی اجباری کردن زدن ماسک در مغازه‌ها و فروشگاه‌هاست.


بوریس جانسون


بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس


شیوع کرونا در انگلیس موجب نگرانی مردم این کشور شده است. تاکنون در این کشور 288 هزار و 133 نفر به کرونا مبتلا شده و 44 هزار و 650 نفر دیگر براثر ابتلا به این ویروس جان باخته‌اند.


در روسیه، وزیر بهداشت این کشور اعلام کرد واکسیناسیون کرونا داوطلبانه است و به هیچ‌کس اجباری واکسن تزریق نمی‌شود. «میخائیل موراشکو» گفت: همه چیز به روند شیوع کرونا در کشور و زمانی که واکسن این بیماری برای تزریق آماده می‌شود، بستگی دارد. تاکنون 17 واکسن ویژه کرونا در روسیه مؤثر بوده است و کار بر روی این واکسن‌ها جریان دارد.


شیوع کرونا در روسیه تاکنون جان 11 هزار و 205 نفر را گرفته است.


تصمیم کرونایی خطوط هوایی امارات


فخرالدین کوچا، وزیر بهداشت ترکیه گفت: در 24 ساعت گذشته از 48 هزار و 787 آزمایش کرونا یک‌هزار و سه مبتلای جدید شناسایی شده است و 23 نفر دیگر جان خود را از دست داده‌اند. به این ترتیب آمار کل مبتلایان در کشور ترکیه به 210 هزار و 965 نفر و آمار جان‌باختگان به 5 هزار و 323 نفر افزایش یافته است.


همچنین خطوط هواپیمایی امارات اعلام کرد مسافران 10 کشور ازجمله آمریکا پیش از سوار شدن به هواپیماهای این خطوط هوایی باید گواهینامه مبتلا نبودن به ویروس کرونا همراه داشته باشند.


برگزاری انتخابات سنگاپور در سایه شیوع کرونا


انتخابات مجلس سنگاپور با تمهیدات ویژه برای ایمنی در برابر کرونا همراه شد. رأی‌دهندگان با دستکش و ماسک در مراکز اخذ رأی حاضر شدند و فاصله‌گیری اجتماعی را رعایت کردند. تاکنون در این کشور بیش از 45 هزار و 700 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند.


انتهای پیام/4033/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته