دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 آبان 1394 - 16:22

دولت انگلیس نیروهای ویژه را به حال آماده‌باش درآورد

نیروهای ویژه انگلیس پس از تهاجم تروریستی پاریس، برای حفظ امنیت این کشور به حالت آماده‌باش درآمدند.
کد خبر : 50097

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری فرانسه، یکی از روزنامه‌های انگلیسی نیروهای ویژه را از هنگ «اس.ای.اس» معرفی کرد.


به نوشته روزنامه انگلیسی «دیلی استار»، این هنگ، سرویس ویژه هوایی است و در محل نامعلومی در حومه لندن در حال آماده‌باش برای برخورد با تهاجم احتمالی است.


این تصمیم پس از آن گرفته شد که فرماندهان اطلاعاتی به «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس، اعلام کردند پیش از تهاجم به پاریس، هیچ هشداری داده نشد.


به نوشته این روزنامه، در پی تهاجم پاریس و کشته شدن 129 نفر، 50 تن از نیروهای ویژه برای حفظ امنیت انگلیس به حال آماده‌باش درآمدند و به لندن اعزام شدند. این بخشی از اقدام‌هایی است که برای تقویت امنیت کشور به کار خواهد رفت.


«ترزا می» وزیر داخله انگلیس، این گزارش‌ها را انکار نکرد و به شبکه خبری «بی.بی.سی» گفت اقدام‌هایی صورت گرفته است تا در صورت نیاز، ارتش از پلیس حمایت کند.


وی تصریح کرد: درباره جزئیات فرستادن نیرو نمی‌توانم حرفی بزنم اما اقدام‌هایی در نظر گرفته شده است که در صورت نیاز، پلیس از حمایت ارتش برخوردار باشد».


گزارش رسانه‌های انگلیسی حاکی از این است که نیروهای ویژه لباس شخصی به تن دارند و در اماکن پرازدحام مانند ایستگاه های قطار، مراکز خرید و تفریحگاه ها با پلیس همکاری می کنند.


روز شنبه نیز «مارک روولی»، رئیس پلیس ملی انگلیس در شاخه ضدتروریسم، گفت امنیت بنادر تشدید شد.


وی افزود: مردم ممکن است شاهد تغییرات جزیی حین مراسم و رویدادهای شهرهای بزرگ باشند.


بر اساس گزارش ها، وضعیت خطر در سطح «جدی» در انگلیس که از ماه اوت امسال اعلام شده است، در پی تهاجم پاریس تغییر نکرد.


وضع خطر در سطح «جدی» به این معناست که احتمال بسیار زیاد خطر وجود دارد و سطح بعدی و شدیدتر از مرحله پیشین، وضع «بحرانی» نام دارد و این معنی را می‌دهد که تهاجمی در حال وقوع است.


«ریچارد کمپ» فرمانده پیشین ضداطلاعات در کابینه، گفت: اکنون توجه فرماندهان اطلاعاتی به احتمال حمله‌های برنامه‌ریزی شده و حمله‌های خودجوش است.


آخرین بار که هنگ اس.ای.اس به لندن اعزام شد مربوط به تهاجم تروریستی هفتم جولای 2005 میلادی بود که طی آن 52 نفر کشته شدند.


شامگاه جمعه، بیست‌ودوم آبان‌ماه در هفت نقطه پاریس، هشت حمله تروریستی رخ داد که به نوشته خبرگزاری انگلیسی «رویترز»، بر اثر آن 129نفر کشته و بیش از 300 نفر زخمی شدند.


در حملات شامگاه جمعه به پایتخت فرانسه، یک انگلیسی‌تبار کشته شد. دولت انگلیس اعلام احتمال دارد شماری دیگر از شهروندان این کشور نیز میان کشته‌شدگان باشند.


گروه تروریستی داعش که از پارسال در عراق و سوریه فعالیت‌های تروریستی انجام داده، مسئولیت این اقدام را بر عهده گرفته است.


ارتش سوریه و گروه های مردمی در حال مبارزه با شبه نظامیان مسلح گروه هایی مانند داعش هستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته