دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 تير 1399 - 13:41
رئیس سازمان غذا و دارو مطرح کرد؛

تلاش برای تولید مواد حد واسط دارو در کشور/ ارزآوری دارو باید بر ارزبری غالب شود

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: امیدوارم در سال‌های نزدیک ارزآوری در حوزه دارو بر ارزبری غالب و چهره داروسازی کشور در دنیا عوض شود و آرزومندیم در کنار این موضوع هم مردم ما و هم مردم سایر کشورهای منطقه از داروهای باکیفیت ارزان‌قیمت بهره‌مند شوند.
کد خبر : 498845
156571153.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محمدرضا شانه‌ساز در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه فارمکس اظهار کرد: تحریم‌های ناجوانمردانه و ظلم علیه سلامت و صنعت داروسازی ما روزبه‌روز ظالمانه بودن شرایط علیه ما را برای همه جهانیان آشکار می‌کند اما با همت محققان کشور این تحریم‌ها کمترین تأثیر را در زمینه کمبود دارو داشته و تلاش‌های آمریکا مؤثر واقع نشده است.


وی افزود: امیدواریم در سایه صلح بین‌الملل بتوانیم در افزایش امید به زندگی و کیفیت زندگی مردم سراسر دنیا و کشورهای مختلف گام‌های مؤثری برداریم.


رئیس سازمان غذا و دارو با تأکید بر این‌که یکی از حلقه‌های مهم و اصلی تحقق استقلال و اقتصاد مقاومتی تولید دارو است، گفت: امروز وزیر بهداشت ما فردی است که سابقه اداره بنگاه‌های داروسازی و واحدهای داروسازی را دارد به همین دلیل دغدغه مشترکی بین وزیر بهداشت و داروسازان وجود دارد و این موضوع زمینه دستیابی به اهداف بلند تولید دارو در کشور شده است.


وی عنوان کرد: زمانی که نمکی در صنعت دارو مسئول بود همواره دغدغه تولید مواد اولیه و مواد واسطه و تولید دارو را در سر داشت و تلاش می‌کرد علی‌‌رغم مشکلات با شرکت‌های مختلف بین‌المللی ارتباط برقرار کرده تا در زمینهٔ تولید مواد حد واسط به خودکفایی برسیم و از خام فروشی مشتقات نفتی فاصله بگیریم.


شانه‌ساز اظهار کرد: تلاش می‌کنیم علاوه بر تولید مواد اولیه ساخته‌شده در کشور پا را فراتر بگذاریم و به سراغ ساخت مواد حد واسط و تجهیزات و ماشین‌آلات درزمینهٔ تولید دارویی برویم.


وی در ارتباط با پیشرفت‌های تولید مواد اولیه دارو نیز گفت: کمتر از یک ماه پیش واحد تولید مواد اولیه استامینوفن در استان مرکزی افتتاح شد و جالب‌تر اینکه تمام ماشین‌آلات این واحد به دست هم‌وطنان خود ما تولید شد که این موضوع بسیار افتخارآمیز است امروز در جایگاهی قرار گرفتیم که در مجلس سه نفر از همکاران داروساز حضور دارند.


وی افزود: امیدوارم در سال‌های نزدیک ارزآوری در حوزه دارو بر ارزبری غالب و چهره داروسازی کشور در دنیا عوض شود و آرزومندیم در کنار این موضوع هم مردم ما و هم مردم سایر کشورهای منطقه از داروهای باکیفیت ارزان‌قیمت بهره‌مند شوند.


انتهای پیام/۴۱۴۸


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته