دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 تير 1399 - 11:07
رئیس سازمان غذا و دارو خبر داد؛

صرفه‌جویی ۲۰ میلیون دلاری با اولین خط تولید انسولین قلمی/ سد تولید انسولین قلمی شکسته شد

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه انسولین قلمی در ردیف داروهایی با بیشترین ارزبری قرار دارد، گفت: با راه‌اندازی اولین خط تولید انسولین قلمی در کشور سالانه ۲۰ میلیون دلار صرفه جویی خواهیم داشت
کد خبر : 496892
Insulin-a-rescue-angel-for-patients-with-diabetes-min.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محمدرضا شانه‌ساز در حاشیه رونمایی از اولین خط تولید قلم‌های تزریقی انسولین گلارژین، اظهار کرد: امروز روز بزرگی برای بیمار دیابتی و کشور است، چرا با تولید انسولین قلمی در کشور هم از لحاظ تامین انسولین مورد نیاز بیماران و هم از لحاظ صرفه جویی ارزی اتفاق بزرگی رخ داده‌است.


وی افزود: با افتتاح این پروژه سالانه از خروج ۲۰ میلیون دلار از کشور جلوگیری می شود.


رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه بیماری دیابت یک بیماری پیش‌رونده است و هر روز بر تعداد این بیماران اضافه می‌شود، عنوان کرد: این در حالیست که در شرایط تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه مردم و بیماران کشورمان، تامین انسولین مورد نیاز کشور واقعاً با مشکلات جدی مواجه هستیم.


شانه‌ساز ادامه داد: یک ماه است انسولین‌های قلمی تولید داخل وارد بازار شده و مورد استقبال بیماران و پزشکان قرار گرفته است.


وی خاطرنشان کرد: با پروژه‌ای که امروز کلید خورد سد تولید انسولین قلمی شکسته شده و امیدواریم در کنار شرکت پویش دارو، شرکت‌های جدیدی که برنامه تولید انسولین قلمی را دارند، یکی پس از دیگری وارد مدار تولید شوند.


معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: فرآورده‌های انسولین در کنار پلاسما و فرآورده‌های خونی در کشور بیشترین ارزبری را دارند. برنامه داریم که تمام این اقلام را بتوانیم در داخل از داخل کشور تولید کرده و علاوه بر صرفه‌جویی ارزی و خودکفایی کشور، وابستگی کشور را به واردات کمتر کرده تا دشمنانمان در شرایط تحریم نتوانند مردم را مورد اهداف خود قرار دهند.


انتهای پیام/4076/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته