ضرورت تدوین سرفصلهای نوین آموزشی در شیوه جدید آموزش برخط
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از دامغان، نعمتالله نعمتی در نشست هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی دامغان با محور «آموزش و اقدامات مربوط به برگزاری امتحانات پایانترم» اظهار کرد: «گروه نظارت بر برگزاری کلاسهای مجازی گزارش نهایی از حضور دانشجویان را با دریافت نظرات در قالب فرم نظرسنجی جمعآوری کند که با توجه به نخستین تجربه در آموزش برخط، واحد دامغان نمره خوبی را کسب کرد.»
وی افزود: «حوزه آموزش باید با برنامهریزی دقیق، روی نقاط قوت بهویژه روی مقاطع تحصیلی کارشناسی ناپیوسته و کاردانی برنامهریزی کند و ضرورت دارد این حوزه براساس روز شمار منتهی به 20 مهر با تشکیل پرونده اولیه زمینه ثبتنام دانشجویان جدید ورودی 99 را آغاز کند.»
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان، انتخاب اصولی استادان حقالتدریس را بهعنوان یک شاخص مهم در جذب دانشجو دانست و اضافه کرد: «حوزه علمی باید در گزینش استادان حقالتدریس دقت کند که علاوه بر کیفیت و جذابیت آموزشی، قدرت جذب دانشجو داشته باشند.»
نعمتی، ستاد هدایت تحصیلی را پیشگام در معرفی ظرفیتهای دانشگاهی معرفی کرد و یادآور شد: «اولویتها باید تصویب رشتههای جدید و بینرشتهای بهویژه در حوزه پزشکی باشد؛ چراکه نیاز جامعه به رشتههای زیرگروه پزشکی اشباع نشده است.»
ضرورت ارتقای کیفیت آموزش و جذب هیئت علمی داروسازی
وی بر ضرورت ارتقای کیفیت آموزش و جذب هیئت علمی داروسازی به عنوان الزامات برنامههای حوزه معاونت علمی و دانشکده داروسازی تأکید و اظهار کرد: «ارتقای کیفیت آموزش از عمده وظایف آموزشی است و مهمترین وظیفه کارگروه ارزیابی و نظارت، بررسی کیفی کلاسهای مجازی است، به صورتی که بتوانیم سرفصلهای نوین آموزشی را در شیوه جدید آموزش برخط را طراحی و در دورههای مهم تحصیلی بهخصوص تحصیلات تکمیلی و آموزشهای دورهای استادان از آنها استفاده کنیم.»
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی دامغان، حوزههای عملیاتی را ملزم به برندسازی آموزشی، پژوهشی، دانشجویی و فرهنگی کرد و گفت: «این امر مستلزم برنامه استراتژیک است و در آغاز سال 99 تمام حوزههای عملیاتی با تدوین برنامه استراتژیک متکی به برنامهریزی تاکتیکی و عملیاتی مأموریت دارند بهترین استراتژیهای رشد و توسعه را طراحی و اجرا کنند.»
نعمتی از حاضران خواست تا به عنوان زیرگروههای مطالعاتی سه کارگروه ویژه کارمند، استاد و دانشجو ایجاد کنند به شکلی که انجمن علمی دانشجویان متولی کارگروه دانشجویی با تولیت حوزه پژوهش باشد، کارگروه کارکنان با تولیت حوزه توسعه مدیریت و منابع تشکیل شود و کارگروه استادان با تولیت معاونت علمی در حوزه آموزش فعالیت مستمر داشته باشد و روابط عمومی نیز در این زمینه با تشریک مساعی مجموعه راهکارها را تدوین کرده و سایر حوزههای عملیاتی هم به اجرای دقیق آنها اقدام کنند.
انتهای پیام/4078/4062/
انتهای پیام/