دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 تير 1399 - 09:07
آنا گزارش می‌دهد؛

اعتراض معلمان غیردولتی به بی‌مهری دولت/ تجمع اعتراض‌آمیز معلمان مدارس غیردولتی مقابل مجلس

معلمان مدارس غیردولتی کشور صبح امروز در اعتراض به شرایط کاری و قراردادی خود در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع اعتراض‌آمیز برگزار کردند.
کد خبر : 496842
15927137267895468695375921124456.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، صبح امروز معلمان مدارس غیردولتی کشور در اعتراض به شرایط کاری و قراردادی خود در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع اعتراض‌آمیز برگزار کردند.


در این تجمع اعتراض‌آمیز که با حضور جمع پرشماری از معلمان مدارس غیر انتفاعی و غیر دولتی برگزار شد، معلمان تلاش کردند اعتراض خود را نسبت به شرایط نامساعد و غیرعادلانه کاری و قراردادی خود به گوش نمایندگان مجلس برسانند.


در این تجمع معترضان پلاکاردهایی با مضمون درخواست استخدام در آموزش و پرورش، داشتن امنیت شغلی، داشتن سهمیه دولتی، برگرداندن بیمه سال‌های قبل، استفاده از بیمه حمایتی دولت و ... در دست داشتند.


حاضران در این اجتماع مسالمت‌آمیز با سردادن شعارهایی مانند«مجلس انقلابی، حمایت، حمایت» و «ما در راه آموزش عمر و جوانی داده‌ایم» خواستار رسیدگی به اعتراضاتشان شدند.


یکی از معلمان حاضر در این اجتماع که از کرمانشاه به مقابل مجلس آمده بود، در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش‌وپرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا گفت: من هفده سال تمام است معلم آموزش‌وپرورش در مدارس غیردولتی هستم و علی‌رغم این‌همه سابقه تدریس درحالی‌که شاگردان من به مدارج بالای علمی رسیده‌اند، خود من هنوز یک کارت ساده پرسنلی هم ندارم.


وی افزود: مدت بیش از دو سال است به‌طور مستمر پیگیر موضوع تبدیل قرارداد معلمان غیردولتی هستیم؛ اما همچنان نادیده گرفته شده‌ایم و هنوز اقدامی برای تغییر شرایط قرارداد ما از قرارداد وزارت کار به آموزش‌وپرورش انجام‌نشده است.


معلمی دیگر می‌گوید: ما امیدواریم نمایندگان انقلابی مجلس صدای ما را بشنوند چراکه این منصفانه نیست به‌اندازه دیگر معلمان کار کنیم و امنیت شغلی نداشته باشیم و تابستان‌ها یا در ایام تعطیل بیکار و بدون حقوق و بیمه بمانیم.


یک معلم دیگر گفت: بسیاری از همکاران من از بیمه هم محروم هستند؛ چراکه کارفرمایان که همان مؤسسان هستند، به آموزش‌وپرورش در مورد نحوه قرارداد و پرداخت حقوق و مزایای ما پاسخگو نیستند و وزارت کار هم برابر قوانین خودش با مسئله ما مواجه می‌شود. ما سال‌هاست بار مالی زیادی را از دوش آموزش‌وپرورش برداشته‌ایم و حالا با داشتن تحصیلات عالی و سال‌ها تجربه هیچ آینده نداریم و استخدام کمترین خواسته ماست برای اینکه گوشه‌ای از مشکلات ما معلمان حل شود.


در حاشیه این تجمع آموزشیاران نهضت سوادآموزی هم برای بار دوم در طول یک ماه گذشته حضور داشتند و خواسته‌هایی مشابه آنچه همکاران غیردولتی آن‌ها مطرح می‌کردند را مطالبه ‌نمودند.


انتهای پیام/4145/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
حمید صالحی
France
دوشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۵
۰
اقا بخدا کشور فقط معلم نداره به بقیه اقشار و کارمندای دیگه هم برسید .معلمان با دوروز کار در هفته واین همه تعطیلی خیلی متوقع هستن .
آ. الف
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۷
۰
سلام امیدوارم فکری به حال معلمان غیر دوتی بکنند سال ها بیمه وحقوق ما را موسسان ضایع کردهاند وبا حقوق ناچیز بار گران زندگی را یک تنه بر دوش می کشیم.......
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۳
۰
خیلی رو دارید والا خودتون رفتید معلم شدید خیلیاتون با دیپلم بودید و مدیر فامیلتون بوده برید سراغ همان مدیر و جلو در خونه اون پلاکادر بزارید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۵
۰
خب مگه اموزش و پروش تعهد داده به شما که استخدام بشید؟ از همان مدیران بگیرید که سالانه سود بسیار بالایی عایدشان میشود
ترنم
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
۰
باسلام واقعا خسته نباشید اگر تمام معلمان غیرانتفایی همه شهرا یکصدا بشن خیلی خوبه
هلدینگ شایسته