دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 خرداد 1399 - 15:26

شیوع کرونا در ژاپن نارضایتی از دولت شینزو آبه را افزایش داد

نتیجه یک نظرسنجی نشان می‌دهد 60 درصد از مردم ژاپن از عملکرد دولت در مقابله با بحران کرونا رضایت ندارند.
کد خبر : 494315
EPA-JAPAN-CRUISE-CORONA.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، نظرسنجی انجام شده به‌وسیله خبرگزاری «جی‌جی پرس» نشان می‌دهد میزان رضایت از کابینه شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن ماه گذشته میلادی به ۳۸.۱ درصد رسید. ۶۱.۳ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفتند به‌طور کلی از عملکرد دولت آبه رضایت ندارند.


همچنین نتیجه نظرسنجی نشان داد ۶۰ درصد پاسخ‌دهندگان از عملکرد دولت ژاپن در مقابله با کرونا راضی نیستند و تنها ۳۷.۴ درصد گفتند که از آن رضایت دارند. این خبرگزاری در ماه آوریل نظرسنجی انجام نداد، اما در نظرسنجی ماه مارس، رضایت از کابینه ژاپن ۳۹.۳ درصد و نارضایتی ۳۸.۸ درصد بود. ۲۲ درصد از شرکت‌کنندگان نیز گفته بودند نظری ندارند.


این خبرگزاری ژاپنی اعلام کرد نظرسنجی با پست الکترونیک برای شرکت‌کنندگان ارسال شد تا تمهیدات بهداشتی برای جلوگیری از شیوع کرونا رعایت شود. فرم‌های نظرسنجی برای شرکت‌کنندگان ۲۱ می (اول خرداد سال جاری) ارسال و پاسخ‌ها تا اول ژوئن (12 خرداد سال جاری) جمع‌آوری شد.


آمار وبگاه worldometers نشان می‌دهد تاکنون ۱۷ هزار و ۱۰۳ مورد ابتلا به کرونا در ژاپن ثبت شده است که از این میان ۹۱۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.


انتهای پیام/4106/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته