بهکارگیری روبات مهماندار در هتلهای توکیو
به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از سیانان، مقامات کلانشهر توکیو 2 مدل روبات را به هتلهایی که بیماران کروناویروس با علائم خفیف در آن اقامت دارند، مستقر میکنند.
این روباتها شامل یک روبات انساننما با نام «پپر» و دیگری روبات جاروبرقی خودران معروف به «ویز» است که در پنج هتل در پایتخت ژاپن فعالیت میکنند. هر دو روبات توسط شرکت ژاپنی SoftBank Robotics ساخته شده است.
از 17 آوریل، مقامات توکیو بهمنظور کاهش فشار بر بیمارستانها، بیماران مبتلابه کروناویروس با علائم خفیف را به هتلهای منتخب پایتخت منتقل میکند.
بیمارانی که در این هتلها حضور دارند، روزانه فقط سه مرتبه میتوانند به لابی بروند تا وعدههای غذایی خود را در بازههای زمانی مشخص انتخاب کنند.
سخنگوی فرمانداری توکیو گفت: لابی هتل بهعنوان منطقه قرمز یعنی منطقهای با ریسک ابتلای بالا، مشخص شده است، زیرا بیماران کروناویروس برای انتخاب وعدههای غذایی روزانه خود از آن عبور میکنند. بنابراین بهکارگیری روباتها در آنجا ایمنی را برای کارمندانی که باید در آن منطقه کار کنند، بهبود میبخشد.
روبات پپر برای صحبت با بیماران، اعلام توصیههای بهداشتی، تشویق بیماران و تقویت روحیه در نظر گرفته شده است. این روبات به بیماران یادآوری میکند که دمای بدن خود را به طور مرتب بررسی کنند. همچنین عباراتی مانند «متحدشدن در مبارزه با ویروس کرونا» را تکرار میکند.
مقامات توکیو قصد دارند بهکارگیری روباتها در هتلهایی که برای اسکان بیماران مبتلابه کرونا استفاده میشوند، را گسترش دهند و آنها را در هر طبقه مستقر کنند.
انتهای پیام/4112/
انتهای پیام/