دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 ارديبهشت 1399 - 13:00
شیوع کرونا در جهان؛

دورکاری در آلمان به قانون تبدیل می‌شود/کمبود تخت‌های «آی‌سی‌یو» در ژاپن

وزیر کار آلمان با توجه به روند دورکاری در این کشور قصد دارد این شیوه کاری را حتی در دوران پساکرونا قانونی کند؛ این در حالی است که توکیو با کمبود تخت‌های «آی‌سی‌یو» مواجه است.
کد خبر : 485914
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، تاکنون در مجموع 2 میلیون و 995 هزار و 224 نفر از مردم سراسر جهان به کروناویروس مبتلا شده‌اند و 207 هزار و 9 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. آمریکا همچنان بیشترین آمار مبتلایان و فوتی‌های مرتبط با کووید-۱۹ در جهان را در اختیار دارد. اسپانیا و ایتالیا در رده‌های بعدی کشورهای جهان با بیشترین آمار مبتلایان به کرونا قرار گرفته‌اند.


این در حالی است که دونالد ترامپ و امانوئل مکرون، رؤسای‌ جمهور آمریکا و فرانسه در تماسی تلفنی ابراز امیدواری کردند اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد (آمریکا، روسیه، چین، انگلیس و فرانسه) جلسه‌ای تشکیل دهند تا درباره همه‌گیری کرونا گفتگو کنند.


بیشتر بخوانید:


محدودیت‌های شدید برای مهار کرونا ماه‌ها برقرار خواهد بود


آمریکا


دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا امروز با انتقاد از رسانه‌ها خبر برکناری «الکس ایزار»، وزیر بهداشت این کشور را تکذیب کرد و در پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: گزارشات درباره برکناری ایزار به‌وسیله من خبری جعلی است.


وی افزود: رسانه‌های فریبکار این مطلب را می‌دانند، اما آن‌ها ناامید شده‌اند تا ادراک هرج و مرج و ویرانی را در ذهن مردم ایجاد کنند. آن‌ها (رسانه‌ها) حتی هرگز برای پرسیدن تماس نگرفتند. الکس در حال انجام یک کار عالی است!


الکس ایزار


الکس ایزار، وزیر بهداشت آمریکا


شبکه سی‌ان‌ان روز گذشته (یکشنبه) به‌نقل از منابع آگاه فاش کرد به‌دنبال انتقاد از واکنش اولیه دولت آمریکا به شیوع ویروس کرونا، مقام‌های کاخ سفید برکناری وزیر بهداشت و خدمات انسانی را در نظر قرار داده‌اند. این رسانه آمریکایی نوشت: هنوز چیزی قطعی نیست، ولی در کاخ سفید گفتگو درباره جایگزینی ایزار در جریان است.


دانشگاه «جانز هاپکینز» اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته با مرگ یک‌هزار و ۱۲۶ مورد جدید، مجموع قربانیان کروناویروس در آمریکا به 55 هزار و 415 نفر رسید. آمار منتشر شده همچنین حاکی از آن است که مجموع مبتلایان به ویروس «کووید-۱۹» در این کشور به 987 هزار و 322 نفر رسیده است و نیویورک همچنان با ۲۹۳ هزار و ۹۹۱ مورد ابتلا و ۲۲ هزار و ۲۷۵ مورد فوتی کانون بیماری همه‌گیر کرونا در آمریکا محسوب می‌شود.


اروپا


به‌دنبال کُند شدن میزان شیوع کرونا در ایتالیا، دولت این کشور از طرح خود برای دومین مرحله از کاهش تدریجی محدودیت‌های قرنطینه خبر داد. جوزپه کونته، نخست‌وزیر این کشور گفت: مرحله دوم کاهش تدریجی محدودیت‌هایی که با هدف مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا اعمال شده‌اند، از چهارم می (15 اردیبهشت) آغاز خواهد شد.


جوزپه کونته


جوزپه کونته، نخست‌وزیر ایتالیا


وی افزود: مرحله دوم کاهش محدودیت‌ها در حالی اجرا می‌شود که مقررات فاصله‌گیری اجتماعی همچنان پابرجا خواهد بود. در ابتدا شهروندان اجازه خواهند داشت با رعایت ضوابط بهداشتی مانند پوشیدن ماسک به دیدن بستگانشان بروند. پارک‌ها باز می‌شوند، ولی تعطیلی مدارس تا چهار ماه آینده ادامه خواهد داشت.


دست‌کم 197 هزار و 675 فرد مبتلا به ویروس کرونا در ایتالیا شناسایی شده‌اند و  26 هزار 644 مورد مرگ ناشی از ابتلا به کرونا در این کشور ثبت شده که بالاترین رقم قربانیان همه‌گیری این ویروس در اروپاست. تعداد قربانیان این همه‌گیری در روز گذشته (یکشنبه) ۲۶۰ نفر اعلام شد که کمترین مرگ‌و‌میر روزانه این همه‌گیری در یک هفته گذشته است.


«هوبرتوس هایل»، وزیر کار آلمان با توجه به روند دورکاری در این کشور قصد دارد این شیوه کاری را حتی در دوران پساکرونا قانونی کند. در بحران کرونا بسیاری از شاغلان در خانه‌های خود به صورت دورکاری کار کرده‌اند. 


از سوی دیگر هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان درباره بازگشایی زودهنگام مقاصد گردشگری هشدار داد و اعلام کرد که اروپا باید در زمینه رویکردی مشترک برای ازسرگیری مسافرت‌ها به توافق دست یابد. رقابت در اروپا برای مشاهده اینکه چه کشوری نخستین کشوری است که امکان سفرهای گردشگری را فراهم می‌کند، خطرات غیرقابل قبولی دربرخواهد داشت.


هایکو ماس


هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان


تاکنون در آلمان 157 هزار و 770 مورد ابتلا به کرونا ثبت شده و بیش از 5 هزار و 900 نفر فوت کرده‌اند.


در روسیه وزارت دفاع این کشور برای نخستین‌بار آمار نظامیانی را که به کرونا مبتلا شده‌اند، اعلام کرد. به‌گفته این وزارتخانه، آزمایش کرونای بیش از ۸۷۰ نظامی روس مثبت است.


تاکنون شمار مبتلایان به کرونا در سراسر روسیه ۸۰ هزار و ۹۴۹ نفر و شمار قربانیان نیز ۷۴۷ نفر اعلام شده است.


غرب آسیا


«یاکوف لیتزمن»، وزیر بهداشت رژیم صهیونیستی که به ویروس کرونا مبتلا شده بود و به‌تازگی بهبود یافته است، اعلام کرد دیگر قصد ندارد در این پست به فعالیت خود ادامه دهد. استعفای وی در حالی رخ می‌دهد که شیوع کرونا در سرزمین‌های اشغالی همچنان روند صعودی دارد.


آمار مبتلایان به کرونا در مناطق اشغالی به 15 هزار و 443 نفر رسیده است که از این تعداد، 133 نفر وضعیت وخیمی دارند. همچنین 201 نفر فوت شده‌اند.



یاکوف لیتزمن، وزیر بهداشت رژیم صهیونیستی


با پایان چهار روزه قرنطینه نظامی اعلام شده به‌وسیله وزارت کشور ترکیه با هدف پیشگیری از کرونا، دولت اعلام کرد محدودیت‌های تردد در ۳۱ استان، رفت‌و‌آمدهای افراد بالای ۶۵ سال، کودکان و کسانی که بیماری مزمن دارند، همچنان اجرا می‌شود.


فخرالدین کوچا، وزیر بهداشت ترکیه درباره آمار 24 ساعت اخیر ویروس کرونا در این کشور گفت: 30 هزار و 177 آزمایش کرونا انجام که از این تعداد 2 هزار و 357 مبتلای جدید شناسایی شده است. این آمار کمترین میزان مبتلا در 20 روز اخیر در ترکیه به‌شمار می‌رود. همچنین در 24 ساعت اخیر 99 نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند .



با وجود پایان قرنطینه نظامی در ترکیه، 31 استان این کشور همچنان در حالت محدودیت قرار دارند و  رفت‌و‌آمد افراد بالای ۶۵ سال و کودکان ممنوع است.



وی افزود: تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در ترکیه 110 هزار و 130 نفر و آمار کل قربانیان نیز به 2 هزار و 805 نفر افزایش یافته است.


عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر مستعفی عراق درباره مقابله این کشور با شیوع ویروس کرونا گفت: عراق با شجاعت به مبارزه با ویروس کرونا رفت و بنا بر شهادت سازمان‌های بین‌المللی راهکارهای بغداد برای مقابله با کرونا موفقیت‌آمیز بوده است.


اظهارات وی در حالی است که تاکنون در این کشور یک‌هزار و 820 مورد ابتلا به کرونا ثبت شده است و تنها 87 نفر فوت کرده‌اند.


آسیا


آمار اعلام شده از روند شیوع ویروس «کووید-۱۹» در برخی کشورهای شرق آسیا نشان می‌دهد شمار ابتلای روزانه بر اثر این بیماری به میزان چشمگیری کاهش یافته است، اما این ویروس همچنان قربانی می‌گیرد. کمیسیون بهداشت ملی چین اعلام کرد از روز گذشته تاکنون فقط سه مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.


طبق آمار اعلام شده جدید، در 24 ساعت گذشته یک مورد فوتی در چین گزارش شده است. به این ترتیب تعداد کل مبتلایان به این ویروس در چین به 82 هزار و 830 نفر و تعداد قربانیان آن نیز به رقم 4 هزار و 633 نفر رسید.


نیویورک؛ مرکز شیوع ویروس کرونا در آمریکا


ملاقات یک بیمار کرونایی با فرزندش از پشت شیشه


در کره جنوبی نیز که به دلیل نزدیکی به کانون شیوع کرونا جزو نخستین کشورهایی بود که به این بیماری آلوده شد، روند کاهش تعداد مبتلایان روزانه ادامه دارد. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری کره جنوبی گزارش کرد در 24 ساعت گذشته ۱۰ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است. همچنین از روز گذشته تاکنون فقط یک نفر به تعداد قربانیان کرونا در کره جنوبی افزوده شد. به این ترتیب تعداد کل مبتلایان در کره جنوبی به 10 هزار و 738 نفر و تعداد کل فوتی‌ها نیز به ۲۴۳ نفر رسید.


وزارت بهداشت ژاپن نیز اعلام کرد که بر مبنای آزمایش پی.سی.آر (PCR) انجام شده، جواب آزمایش ابتلای 13 هزار و 441 نفر به ویروس کرونا مثبت است. تعداد کل جان‌باختگان بر اثر این بیماری نیز ۳۷۲ نفر است. این در حالی است که اگر شیوع کرونا در ژاپن ادامه داشته باشد، این کشور با کمبود تخت‌های «آی‌سی‌یو» مواجه خواهد شد.



20 کشوری که بیشترین آمار بیماران و فوتی‌های کرونایی در آن ثبت شده است


انتهای پیام/4106/4033/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته