دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 آبان 1394 - 13:33

تاکید بان کی‌مون بر لزوم همکاری عربستان با فرستادگان سازمان ملل به سوریه و یمن

«بان کی‌مون» دبیرکل سازمان ملل متحد، عربستان را به همکاری نزدیک با نمایندگان ویژه سازمان ملل در سوریه و یمن تشویق کرد.
کد خبر : 49056

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، بر پایه بیانیه‌ای که در تارنمای سازمان ملل متحد منتشر شد، بان کی‌مون روز سه‌شنبه با «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی، دیدار کرد.


آنان درباره جنگ‌های جاری در سوریه و یمن و ثبات منطقه سخن گفتند و دبیرکل، عربستان سعودی را برای همکاری بیشتر از نزدیک با فرستادگان ویژه او در امور سوریه و یمن تشویق کرد.


«استفان دی میستورا» و «اسماعیل احمد ولد شیخ» به ترتیب فرستادگان ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه و یمن هستند.


به گزارش اسپوتنیک، دبیرکل سازمان ملل از تمام طرف‌های درگیری در یمن خواست «مراقبت شدید» درباره تلفات انسانی به عمل آورند و آنان را به مذاکرات یمنی- یمنی در ماه نوامبر (هفته‌های آتی) فراخواند.


در یمن درگیری نظامی نیروهای هوادار دولت مستعفی و جناح‌های سیاسی مخالف جریان دارد. ششم فروردین‌ماه در پاسخ به درخواست «عبدربه منصورهادی» رئیس‌جمهوری در تبعید یمن، ائتلافی به رهبری عربستان حملات هوایی علیه مواضع مخالفان دولت را آغاز کرد.


به نوشته اسپوتنیک، با توجه به آمار سازمان ملل متحد، از آغاز بمباران ائتلاف به رهبری عربستان، بیش از 2600 غیرنظامی کشته شده‌اند.


بان کی‌مون همچنین ابراز امیدواری کرد نشست بعدی وین درباره چهار سال جنگ داخلی در سوریه که قرار است آخر هفته برگزار شود، در روند سیاسی برای پایان دادن همیشگی به خصومت‌ها گام‌های روشنی بردارد.


سوریه از سال 1390 در جنگ داخلی با گروه‌های مخالف و افراط‌گرایان تکفیری مانند داعش و جبهه‌النصره است.


عربستان سعودی بخشی از یک ائتلاف به رهبری آمریکاست که بدون کسب اجازه از دمشق یا شورای امنیت سازمان ملل متحد به مواضع تروریستی در سوریه حمله هوایی می‌کند.


از هفتم مهرماه روسیه به درخواست «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه، عملیات هوایی را در سوریه آغاز کرد و مواضع داعش را در حملات هوایی دقیق هدف قرار داد. ستاد کل ارتش روسیه از عقب‌نشینی ستیزه‌جویان خبر داده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب