دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 ارديبهشت 1399 - 13:49
رئیس اداره حفاظت محیط زیست قشم خبر داد؛

آرامش گونه‌های جانوری با ممنوعیت ورود مسافر به جزیره قشم

رئیس اداره حفاظت محیط زیست قشم گفت: شیوع کرونا و ممنوعیت ورود مسافر به قشم باعث آرامش گونه‌های مختلف جانوری در جزیره شد.
کد خبر : 487507
9816627_876.jpg

صادق رستمی در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در ارتباط با وضعیت محیط زیست جزیره قشم با شیوع کرونا و ممنوعیت ورود گردشگر در تعطیلات نوروز اظهار کرد: با توجه به این‌که بخشی از جاذبه‌های گردشگری منطقه جزو مناطق حفاظت شده محیط زیست است، نبود گردشگر در مناطقی همچون جنگل‌های حرا که حدود 80 گونه پرنده در آن زندگی می‌کنند و همچنین جزیره هنگام شرایط مناسبی را برای آرامش گونه‌های مختلف جانوری به‌همراه داشت.


وی با بیان این‌که نبود هیاهوی قایق‌های گردشگری تأثیر خوبی را بر آرامش پرندگان در جزیره قشم داشته از رفع ممنوعیت ورود گردشگر از بندر لافت و اسکله شهید ذاکری به‌عنوان دو کریدور ورودی مسافر خبر داد.


رئیس اداره حفاظت محیط زیست قشم با اشاره به این مطلب که علی‌رغم رفع ممنوعیت ورود مسافر همچنان شاهد خلوت بودن مراکز گردشگری در جزیره قشم هستیم، گفت: با توجه به آغاز گرمای هوا در منطقه و همچنین محدودیت فعالیت بازارها در جزیره قشم گردشگران چندان رغبتی برای حضور در منطقه ندارند.


رستمی ادامه داد: با  توجه به گرمای هوا به‌نظر می‌رسد تا خنک شدن هوا در مهر و آبان چندان با حضور گردشگر چندانی در قشم مواجه نباشیم.


وی در پایان با بیان این‌که فرهنگ خاصی در منطقه حاکم است و جوامع محلی خود در حفظ محیط زیست کوشا هستند، عنوان کرد: تا پیش از کرونا نیز ما مشکلی در بحث تخریب محیط زیست نداشتیم ولی عدم حضور گردشگران، امسال باعث کاهش تولید پسماند و حاکم شدن آرامش در زیستگاه‌های گونه‌های مختلف پرندگان در مناطق حفاظت شده، شد.


انتهای پیام/ 4105


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب