دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 ارديبهشت 1399 - 10:48
معاون صنایع‌دستی وزیر میراث فرهنگی:

بیمه صنعتگران صنایع‌دستی پیگیری می‌شود/ فعالان صنایع‌دستی از کرونا خسارت زیادی دیده‌اند

معاون صنایع‌دستی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: ماه‌های اسفند و فروردین برای فعالان حوزه صنایع‌دستی ماه‌های طلایی برای فروش محصولاتشان بود که با شیوع کرونا خسارت‌های زیادی دیدند.
کد خبر : 486184
0009.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، پویا محمودیان گفت: برنامه‌ریزی‌هایی برای فعالیت هنرمندان و رونق دوباره فروش تولیدات آن‌ها در دوران کرونا و پساکرونا در نظر گرفتیم تا در سال جهش تولید به تولیدات خود ادامه دهند زیرا حوزه صنایع‌دستی در اشتغال‌زایی و ارزآوری نقش مهمی دارد و پیگیری‌هایی نیز برای بیمه صنعتگران انجام دادیم.


وی در خصوص فعالیت کارگاه‌های صنایع‌دستی در شرایط کنونی اضافه کرد: پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی از همان زمان شیوع ویروس کرونا به 31 استان کشور ابلاغ شد و آن‌ها فعالیت خود را با رعایت این موارد آغاز کردند و حتی بسیاری از هنرمندان به شکل داوطلبانه کارگاه‌های خود را به تولید ماسک و دستکش پارچه‌ای اختصاص دادند.


معاون صنایع‌دستی کشور افزود: همان‌طور که می‌دانید ماه‌های اسفند و فروردین برای فعالان حوزه صنایع‌دستی ماه‌های طلایی برای فروش محصولاتشان بود که مـتأسفانه با شیوع ویروس کرونا خسارت‌های زیادی دیدند.


وی در خصوص میزان خسارت وارد شده به این بخش گفت: تمامی برآوردها به تفکیک در حوزه فروش، تولید و فروشگاه‌ها از استان‌های مختلف برای ما ارسال می‌شود هنوز ارسال آن به پایان نرسیده تا میزان کلی خسارت‌ها را اعلام کنیم.


انتهای پیام/4145


انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته