دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 ارديبهشت 1399 - 10:21
معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران خبر داد؛

کاهش 16 تا 17 درصدی آمار صدور پروانه‌های ساختمانی با شیوع کرونا در پایتخت

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران گفت: شیوع کرونا و ایجاد رکود اقتصادی ناشی از آن در کشور باعث کاهش 16 تا 17 درصدی آمار صدور پروانه ساخت و ساز در پایتخت شد.
کد خبر : 484825
637174695319925894_lg.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، عبدالرضا گلپایگانی در نشست خبری صبح امروز خود که به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد در پاسخ به سؤال خبرنگار آنا در ارتباط با تأثیر شیوع کرونا در صدور پروانه‌های ساختمانی اظهار کرد: با توجه به شناختی که از شرایط اقتصادی وجود دارد پایان سال هجومی به شهرداری برای گرفتن پروانه‌ها اتفاق می‌افتاد که با شیوع کرونا و محدودیت در رفت و آمدها و حضور فیزیکی مردم این مراجعات کاهش یافت.


وی ادامه داد: پیش از شیوع کرونا ما اقدام به اصلاح فرآیندها به‌ویژه در حوزه صدور پروانه شهرسازی برای کاهش مراجعات حضوری کردیم.


معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران تصریح کرد: آن چیزی که در پروانه شهرسازی مدنظر است سطح و سطوح نهایی و انطباق آن با شرایط بهره‌برداری و طرح تفصیلی بود که با وجودی‌که نیازی به ارائه نقشه‌های معماری و شهرسازی نبود ما افراد را وادار به ارائه نقشه و حضور آنها در شهرداری و دفاتر خدمات الکترونیک کرده بودیم که با حذف این فرآیند از کاهش حضوری افراد کاسته شد.


گلپایگانی در خصوص تأثیر شیوع ویروس کرونا و رکود اقتصادی ناشی از آن اظهار کرد: در اسفند ماه سال 98 در مقایسه با چند سال گذشته آمار صدور پروانه 16 تا 17 درصد کاهش یافت و رکود اقتصادی حاکم بر کشور بر حوزه مسکن و عوارض صدور پروانه هم تأثیرگذار بود.


وی همچنین از عوامل دیگر کاهش مراجعات برای صدور پروانه‌های ساختمانی را افزایش انضباط در فرآیند صدور پروانه دانست و گفت: با ایجاد فرآیند سیستمی در صدور پروانه دیگر پروانه‌ای خلاف در کمیسیون‌های ماده 5 و مغایر با ضوابط طرح تفصیلی صادر نخواهد شد.


انتهای پیام/ 4105


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته