دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آبان 1394 - 19:42

صادق خرازی: در مسیر اصلاح‌طلبی تاوان سنگینی داده‌ام/ گرادهندگان به دشمن از اصلاح‌طلبان داخل کشور نیستند

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: منظور من از آن دسته از اصلاح طلبانی که به دشمن گرا می دادند، اصلاح طلبان داخل کشور نیستند.
کد خبر : 48479

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از ایرنا،سیدمحمد صادق خرازی روز یکشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه زنجان افزود: مصاحبه من در هفته نامه مثلث به صورت دقیق منتقل نشد و مراد من آن دسته از اصلاح طلبانی بود که گرفتار آفت نگاه به بیرون از مرزها شدند و در زمان حاضر نیز تعدادی از آنان در سرویس های خبری بیگانه مشغول شده اند و از موسسه ها و مراکز مختلف غربی جوایزی را دریافت کردند و سخاوتمندانه کشور را فروختند.


وی اظهار کرد: اصلاح طلبانی که در داخل کشور هستند و مقاومت کردند و دچار مصائب و مشکلات هم شدند، انسان های بزرگ و با فضیلت هستند.


خرازی با اشاره به اظهار نظر عده ای که با تعبیرهایی مثل اصلاح طلب بدلی از او یاد می کنند، گفت: برخی می گویند نظام و حاکمیت دنبال این است که مرا به عنوان اصلاح طلب معرفی کند در حالی که من از دهه 60 و 70 تفکراتم مشخص است و در مسیر اصلاح طلبی تاوان سنگینی داده ام و اولین سفیری بودم که از سوی دولت قبلی برکنار شدم.


وی ادامه داد: اگر به تاریخ سال های 76 تا 79 بنگریم به یک نکته مهم می رسیم و آن اینکه حماسه دوم خرداد در جهت تعامل و گفت و گو و ایجاد یک رابطه مستقیم با همه کنشگران اجتماعی و سیاسی بود اما اتفاقات تلخی صورت گرفت و واکنش های رقبا و بی تدبیری رفقا باعث بروز جریان های تند دیگری شد که با ادبیات و گفتمان گفت و گو فاصله داشت.


وی اظهار کرد: ادبیات تند و تلخ نخست از خیمه اصلاحات بیرون نیامد و آن را رقبایی به وجود آوردند که هر روز برای اصلاحات نسخه تلخی می پیچیدند و جریان اصلاحات در نتیجه آن وارد معرکه دیگری شد.


خرازی گفت: اصلاح طلب واقعی کسی است که مبنای اندیشه و تفکرش استقلال و آزادی و مردم سالاری و تکریم نقش مردم باشد و در تبیین گفتمان واقعی اصلاحات دچار افراط و تفریط نشود.


وی افزود: لازم است به گونه ای عمل شود که رفتار و منش و کلام افراد برای نظام و کشور هزینه نداشته باشد و از طرفی به گونه ای هم نباشد که به نام دفاع از مقدسات و حریم ولایت آزادی ستانی و مردم ستیزی و واقعیت گریزی صورت گیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته