دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 فروردين 1399 - 19:31
زالی:

آثار رفتار منجر به افزایش آمار کرونا تا دو هفته بعد نمایان می‌شود

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان‌شهر تهران گفت: ارزیابی آثار تغییر رفتارهای جمعیتی، شکل‌گیری کلونی‌ها و خوشه‌های جمعیتی که ممکن است روزهای آینده در تهران با آن روبه‌رو باشیم در زمینه ابتلاهای جدید و مراجعه به بیمارستان‌ها ۹ تا ۱۴ روز آینده مشخص می‌شود.
کد خبر : 482063

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، علیرضا زالی در حاشیه بازدید از خط تولید مواد ضدعفونی کننده یکی از کارخانجات شوینده، درباره وضعیت اپیدمی کرونا در استان تهران توضیح داد: علاوه بر منحنی پیش‌بینی کرونا که در تمام دنیا وجود دارد، در تهران ترددهای غیر ضروری، بازگشت مسافران نوروزی و حجم قابل توجه جمعیت درون شهری باعث تکانه‌های سینوسی شکل شده و همین مسئله پیش‌بینی‌ها و تحلیل‌های آماری را با مشکلاتی روبه‌رو می‌کند.


فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان‌شهر تهران با اشاره به افزایش مراجعات به بیمارستان‌ها در چهار روز اخیر یادآور شد: البته بخشی از این افزایش آمارها ممکن است به‌خاطر  افزایش شتاب غربالگری و بیماریابی از طریق سامانه سیب، سلامت و تماس‌های ۴۰۳۰ با مردم باشد.


زالی افزود: ارزیابی آثار تغییر رفتارهای جمعیتی، شکل‌گیری کلونی‌ها و خوشه‌های جمعیتی که ممکن است روزهای آینده در تهران با آن روبه‌رو باشیم در زمینه ابتلاهای جدید و مراجعه به بیمارستان‌ها ۹ تا ۱۴ روز آینده مشخص می‌شود.  آثار این تغییرات رفتاری در مورد میزان افراد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه سه هفته بعد و در مورد تعداد فوتی‌ها یک ماه آینده مشخص می‌شود.


فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان‌شهر تهران یادآور شد: این بدان معناست که اگر امروز با تغییر میزان جمعیت در سطح شهر روبه‌رو باشیم نتیجه آن تا دو سه روز آینده تغییری در آمارها ایجاد نمی‌کند بلکه نتایج آن با تأخیر مشخص می‌شود.


انتهای پیام/4127


انتهای پیام/

برچسب ها: علیرضا زالی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته