دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 بهمن 1398 - 11:52
آنا بررسی می‌کند؛

جایگاه کنونی هوش مصنوعی در مشاغل/ ارائه ابزارهای جدید برای کارآفرینان

با گسترش هوش مصنوعی در زندگی روزمره و نفوذ آن به صنایع و مشاغل مختلف، شاهد استفاده بیش از پیش این فناوری هستیم. در این مطلب به جایگاه آن در مشاغل پرداخته‌ایم.
کد خبر : 468287
business-ai-1-1024x440.jpeg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از analyticsinsight هوش مصنوعی این روزها در همه‌جا و در همه‌چیز وجود دارد، از ساخت و تولید گرفته تا خانه ما و اکنون حتی در مسواک ما! هوش مصنوعی، به‌نوعی امروز همه‌جا را اشغال کرده است.


با نگاهی به گزارش‌هایی از صنعت، تقریباً 40 درصد مشاغل درحال استفاده از این فناوری هستند. این فناوری در مراقبت‌های بهداشتی، سلامت و جنگ استفاده می‌شود، همه‌چیز و هرلحظه را تجزیه‌وتحلیل می‌کند و به افراد در گرفتن عکس‌های بهتر، ساخت موسیقی و غذاها کمک می‌کند.


حتی تعداد موقعیت‌های متخصصان هوش مصنوعی از مهم‌ترین نقش‌های شغلی در سال 2020 به شمار می‌رود. بسیاری از مردم فکر می‌کنند که این فناوری می‌تواند جایگزین انسان شود و از انسان باهوش‌تر است.


این روزها با توجه به هر مکانی، هوش مصنوعی معمولاً در تشخیص، کشف، تجزیه‌وتحلیل و تعیین هر جسم از دقت انسان بسیار بهتر عمل می‌کند. همچنین در تشخیص صدا و صورت، حمل‌ونقل، دارو، امنیت و موارد دیگر نیز عملکرد بهتری دارد.


در حال حاضر ما می‌بینیم که چگونه این فناوری در حال تقلید از انسان‌ها است و در محیط کار در کنار کارگران انسانی کارهای خسته‌کننده و پیچیده  را انجام می‌دهد. آن‌ها همچنین توانایی انجام تقلید اشارات و حرکات انسانی، بازی با مردم، تمیز کردن خانه و مراقبت از افراد سالخورده، را دارند.


محققان با تحقیقات اخیر در زمینه فعالیت‌های تجاری، پزشکی و غیره دریافتند که برنامه‌های هوش مصنوعی می‌توانند در پیش‌بینی‌ها بهتر باشند. در این حوزه نیز، برنامه‌های هوش مصنوعی شروع به تقلید از فرایندهای ذهنی سطح بالای انسان کرده‌اند.


این فناوری قادر است صنایع را دگرگون کند و در حال حاضر در چندین بخش ازجمله فناوری اطلاعات، حمل‌ونقل، مدیریت ترافیک، مراقبت‌های بهداشتی و سلامت، ارتباطات از راه دور، آموزش، عدالت کیفری،  صنایع دفاعی، بانکی و کشاورزی به کار گرفته شده است. بنابراین، ازآنجاکه کاربردهای هوش مصنوعی روزبه‌روز بیشتر در زندگی روزمره ما وارد می‌شوند، در مورد تأثیرات منفی احتمالی بر مشاغل، حریم شخصی، جامعه، اقتصاد و سیاست نگرانی‌هایی را تقویت می‌کنند.


به گفته کارشناسان صنعت، حدود نیمی از مشاغل امروز، طی چند سال آینده توسط اتوماسیون و روباتیک جایگزین می‌شود. اما اگر شرکت‌ها به دلیل هوش مصنوعی به نیروی کار کمتری نیاز داشته باشند، چه اتفاقی برای نیروی کار خواهد افتاد؟ بنابراین، بدون تدابیر ایمنی کافی یا ملاحظات اخلاقی، زمان زیادی طول نخواهد کشید تا هوش مصنوعی به فناوری آخرالزمانی تبدیل شود.


باوجوداین، همچنین بیان شده است که هوش مصنوعی با ارائه ابزارهای جدید برای کارآفرینان و ایجاد خطوط جدید کسب‌وکار، شغل‌های بیشتری را نسبت به آنچه قرار است جایگزین کند، ایجاد می‌کند. از هوش مصنوعی می‌توان برای رفع مشکلات پیچیده و یافتن راه‌حل‌هایی که برای رفاه انسان مهم است، استفاده کرد و از مزایای اقتصادی و اجتماعی قابل‌توجهی برخوردار شد.


بنابراین، احتمالات و امکانات هوش مصنوعی تمام‌نشدنی است، اما کاملاً بدیهی است که تعامل هوش مصنوعی در همه‌جا و همه‌چیز به‌زودی به یک فعالیت روزمره تبدیل می‌شود.


انتهای پیام/4112/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته