دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 آبان 1394 - 14:15

در 48 ساعت گذشته؛ یکصد یمنی در پی حملات سعودی به شهادت رسیدند

در حملات هوایی جنگنده های سعودی طی ۴۸ ساعت گذشته به دو جزیره «عقبان» و «کدمان» در یمن در دریای سرخ یکصد نفر به شهادت رسیدند.
کد خبر : 45506

به گزارش خبرنگار گروه بین الملل آنا به نقل از پایگاه خبری یمن استریت، در این حملات ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.


جنگنده‌های سعودی و بالگردهای آپاچی همراه با ناوهای جنگی ائتلاف سعودی ماهیگیران یمنی را در این دو جزیره هدف قرار دادند و از رسیدن امدادگران به آنها جلوگیری کرده‌اند.


در حمله جنگنده‌های سعودی به شهرک «حیدان» در استان صعده یازده نفر از اعضای یک خانواده سیزده نفری به شهادت رسیدند و دو تن دیگر نیز به شدت زخمی شدند.


یک بازار هم در استان حجه هدف حملات هوایی رژیم سعودی قرار گرفت که بر اثر آن ده‌ها نفر را شهید و زخمی شدند. در حملات هوایی عربستان به قایق های صیادی در شمال استان حدیده یمن هم ده‌ها نفر شهید و زخمی شدند.
در بمباران منطقه الشوارق در شهر رازح در استان صعده به وسیله جنگنده‌های متجاوز عربستان یک زن یمنی به شهادت رسید و پنج نفر دیگر زخمی شدند.
نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در یمن وضع زیستی مردم این کشور را بر اثر مسدود ماندن بنادر ورودی و فرودگاه‌های این کشور از سوی نیروهای رژیم سعودی فاجعه‌آمیز و نقض آشکار قوانین جنگی توصیف کرد.
اسماعیل ولد شیخ احمد گفت: تاکنون 5 هزار و چهارصد نفر از مردم این کشور جان خود را بر اثر درگیری‌ها و بمباران‌های ائتلاف به رهبری عربستان از دست داده‌اند.


عربستان سعودی از ششم فروردین 1394 بدون مجوز سازمان ملل، به منظور تضعیف جنبش مردمی انصارالله و بازگرداندن عبدر به منصور هادی، رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت، حملات هوایی خود را به این کشور فقیر عربی آغاز کرده است.


آمارهای جدید نشان می‌دهند، در حملات عربستان به یمن ، 7 هزار نفر کشته و حدود 14 هزار نفر زخمی شده‌اند.


انتهای پیام/

برچسب ها: شهادت یمن
ارسال نظر
قالیشویی ادیب